Wij gaan september 2010 3 weken met de camper door West-Canada reizen. Uiteraard zullen we stukken door de prachtige Nationale parken gaan wandelen. Nu is mijn vraag of het noodzakelijk is om hier echte (dure) wandelschoenen voor aan te schaffen of dat goede sportschoenen ook oke zijn.
Wij zijn absoluut geen professionele wandelaars en zullen dus geen lange wandeltochten gaan maken.
Ik hoop dat iemand ons advies kan geven!
Alvast bedankt,
Hmm, mijn ervaring is dat je voor heel veel wandelingen niet echt dure wandelschoenen nodig hebt. Heb meerdere hikes in verschillende parken gedaan, maar m’n bergschoenen staan nog steeds in Nederland. Meestal draag ik sportschoenen, hardloopschoenen of soms zelfs slippers… hoewel dit laatste niet echt aan te raden is…
Het hangt er een beetje vanaf waar je gaat hiken, maar aangezien je met de camper rond reist, en zoals je zegt geen die-hard wandelaar bent, neem ik aan dat je de camper ergens parkeert en in de buurt van de parkeerplaats een korte wandeling gaat doen. Deze wandelroutes worden meestal redelijk frequent belopen waardoor je een goed begaanbaar pad hebt wat goed te doen is op normale schoenen.
Ga je echt dagtochten lopen, dieper de bossen in, ruiger terrein, dan is het wel handig goede wandel/berg schoenen te hebben.
Heb je nog geen wandelschoenen dan zou je ook evt. kunnen overwegen ze hier te kopen, kun je het eerst aanzien voordat je dure schoenen gaat kopen…
Ik ben absoluut geen wandelaar maar heb toch voor de campervakantie een stel stevige schoenen aan geschaft… gewoon uit voorzorg, paranoia als ik ben zag ik mezelf al op m’n stadse schoentjes de 1e dag uit de camper stappen om vervolgens mijn enkel te verzwikken…byebye :dag: vakantie! Dus heb ik een stel lekkere stappers aangeschaft, aangetrokken en nooít meer uitgedaan! Geweldig! Charmant is anders maar het loopt fantastisch
Ik maak geen superlange dagtochten, maar kan toch wel wat afstanden te voet afleggen in een dag. 2 jaar geleden vlak voor de vakantie bij de Mountain Equipment Co-op wandelschoenen gekocht (laag model) en die bevielen zo goed, dat ik ze sindsdien iedere dag heb gedragen (en ze gaan nog steeds mee). Wel een risico om bij aanvang van de vakantie wandelschoenen te kopen, omdat je ze vaak moet inlopen, maar met mijn eigen schoenen hier totaal geen problemen mee gehad.