(origineel bericht op be-more.nl)
Wandelen.
Vandaag zijn we met zijn 5e naar Zomba gelopen.
Het was gelukkig lekker weer en we vertrokken gelijk na het ontbijt. Ik had wat last van mijn voeten. Ik loop al de hele Malawi trip op blote voeten op op slippers. Dus vandaag eindelijk me sokken en bergschoenen aangedaan.
Het was een flinke wandeling over rivieren, door moerassen, bergen op en af, krotten wijken door en zandwegen. Dit keer geen pickup die ons mee wilde nemen. De wandeling was super mooi. We hadden gelukkig padvinder Marc bij ons.
Eenmaal in Zomba deden we enkele boodschappen. Pinnen bij de bank en door naar Packachere, hier verblijven Marc, Chiara en Janieke het weekend. Anne en ik verblijven bij Joy. Toen we aan het wandelen waren begon het wat te regenen. Ik ben trouwens blij met mijn waterdichte camera tas die hier wel nodig is met al die buien.
Bij Packachere speelde we gezamelijk een spelletje en dronken we cola.
We lunchte met een chickenburger die er goed in ging. Na de lunch gingen we allemaal douche en naar de wc. Heerlijk om weer eens normaal te kunnen zitten bij het plassen.
Ik belde James, de taxi. Na 3 kwartier te laat, (wat hier helemaal niet veel is) kwam hij opdagen. Spullen erin en terug naar Joy’s huis. Hier hebben Anne en ik een spelletje gedaan en zitten we nu te wachten op het eten.