2010 is nog niet om of ik zit alweer aan mijn vakantie 2011 te denken. Afrika blijft trekken ('vaste land twee keer bezocht) en Madagaskar staat op het verlanglijstje. Nu heb ik al een groepsreis gezien (ben alleen en dat vind ik prettig reizen, dus ik ga niet alleen ook al zou dat makkelijk kunnen) die me zeer aanspreekt. Mijn vraag alleen is, zijn er in de gebieden Ranomafana, Périnet, Isalo en Andringitra verschillende wandelroutes? Conditie zit goed, alleen medisch niet altijd, waardoor voor mij vier uur lopen echt de max is wil ik de dag daarna ook weer vrolijk van de partij zijn. Is het dan zonde dat je niet langer loopt door die parken of krijg je dan ook een goede indruk? (ik begrijp wel dat hoe langer je in de parken loopt, hoe groter de kans je bijv. lemuren ziet, maar met drie/vier uur kan dat ook?) Ik hoor graag van jullie. Bedankt alvast!
Annegien
Er zijn in elk nationaal park korte wandelroutes van 3-4 uur en je ziet dan ook lemuren en vele andere dieren. Er zijn ook veel kleine reservaten en parkjes waar je de lemuren van heel dinchtbij kan zien en/of aanraken. Mijn advies zou zijn dat je ook bij de groepsreis organisatie moet vragen of het kan in hun programma. Ik kan me voorstellen dat er dingen in het programma vast staan en dat je daar niet van kan afwijken. Dat is vaak ook de reden dat mensen liever zelfstandig of met z’n tweetjes reizen.
in Perinet en Ranomafana heb ik route’s van 2,5 tot 5 uur gelopen. Je geeft gewoon bij je gids aan dat je wensen/voorkeuren hebt en alles komt goed. In beide parken verschillende routes gelopen, dus dat zal geen probleem opleveren.
Als je naar de Tsingy’s zou willen kan het een ander verhaal zijn. Ik heb naar Lac Verde etcetera toch behoorlijk moeten lopen, maar dat hoeft niet overal zo te zijn.
Individueel kun je goed reizen op Madagascar en dan kun je ook alles aan je wensen aanpassen. De natuur op Madagascar is fantastisch!
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet nog toestemming krijgen op mijn werk, maar als dat rond is, dan ga ik bijna zeker mijn reis boeken naar Madagascar. Ik zal wel een groepsreis doen, omdat ik alleen ben en dat prettiger vind. Spreek wel aardig woordje Frans, dus contact met de bevolking is dan een stuk makkelijker. Leuk om dit forum /internet af te speuren naar info. Vakantievoorpret is altijd zeer welkom
Als ik nog vragen heb, weet ik jullie te vinden. Nogmaals bedankt!