Hulp nodig bij reisroute 3 weken Madagascar

Hallo Mede-forummers! :slight_smile:

Over twee maandjes mogen we op avontuur en gaan mijn vriend en ik in 3 weken Madagascar ontdekken. Zoals zo velen kwam ik erachter dat Madagascar heeeel groot en niet heel makkelijk bereisbaar is. Nu zijn er een drietal dingen welke we graag op wilden nemen in ons reisje en wel;

  1. Walvissen spotten op Ile Saint Marie (grootste kans daar?). Nu komen we 15 sept aan op Madagascar dus misschien is de kans dan al nihil om ze nog te kunnen zien?
  2. Isola National Park (Voor alsnog denken wij dat dit het belangrijkste park is voor ons)
  3. Richting Mondarava voor Baobabs en Tsingy Bemaraha

Juist ja, drie uithoeken. Nu heb ik wat reisroutes gevonden die me erg aanspreken, waarbij alle drie de punten worden aangedaan. Nu lees ik vaak wel dat men dat eerder in 4 dan in 3 weken doet. Daarnaast hebben wij een budget waarin we maximaal één binnenlandse vlucht kunnen/willen nemen en de route gedeeltelijk met chauffeur en gedeeltelijk met taxi brousse (jep, I know, gaat langzaam) willen doen. Hieronder bijvoorbeeld een route die ons wel wat lijkt;

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=10TUqZa7yXjH3UOqnFFK9L2s5SVw&ll=-19.19827268578853%2C48.124119559375&z=6

‘Oplossingen’ (lees > we moeten iets schrappen, snif) welke ik zelf al bedacht heb;

  • Als blijkt dat de kans op walvis spotten half sept niet groot blijkt, dan laten we Ile Sainte Marie vervallen. Als de kans nog wel aanwezig is, misschien is er ook wel een alternatieve plek om ze te spotten, zodat we niet zo noordelijk hoeven afreizen?
  • Of misschien toch maar niet naar het westen voor de baobabs en Tsingy Bemaraha. Ik heb gelezen over Ankarana NP. Ondanks dat de Tsingy’s er een stuk minder spectaculair schijnen te zijn, zijn de plaatjes hiervan toch ook echt niet lelijk te noemen :wink: Dus misschien een mooi alternatief omdat dit toch iets meer op de route ligt als we toch al naar het zuiden gaan?
  • En dan komen we wellicht in het zuiden ook wel een Baobabje tegen?

Afin, hopelijk kan iemand me helpen met mijn keuzestress :slight_smile: Super bedankt alvast! :dag:

Oh grapje, Ankarana NP ligt juist noordelijk, had even 2 plaatsjes door elkaar gehaald. Afin, bestaat er een ander alternatief voor tsingy’s in het zuiden?