Toffe ideetjes voor onze reis in juli !

Hallo,

Wij plannen Madagascar eind juli tot 4 augustus (12 dagen ter plaatse). Onze dochter is 10 jaar en liefst rijden we rond met z’n 3tjes (ervaring Mexico en Gambia). We hebben nog geen route uitgestippeld maar willen graag een natuurpark, strand en lokale plekken bezoeken. Is dit te doen op 12 dagen? Speelt het weer een rol of je nu noord of zuid rijd. Hoeveel km kan je ongeveer per dag afleggen en toch voor het donker op een bestemming aankomen? Is Ile St. Marie inderdaad de moeite of wat overroepen w.b.d. walvissen?
Veel dank voor uw tips !!
Tina
>>>

Hi Tina,

Leuk dat je naar Madagascar gaat komen.

Ik vind de walvissen op st. Marie zeker de moeite waard. Ik vond het geweldig om die grote beesten vlakbij te zien zwemmen.
Je zou over land naar st. Marie kunnen rijden (totaan Soanierana Ivongo). De auto gaat dan terug en je steekt over met de boot. Na st. Marie vlieg je terug naar Antananarivo.

Hoeveel afstand je kan afleggen op 1 dag hangt van jullie af en hoe vaak je wil stoppen. Als je naar het oosten rijdt, rij je op dag 1 bijvoorbeeld naar Andasibe. Daar vind je het dichtbijzijnde Nationale Park vanaf de hoofdstad gezien. Het is 150 km en daar doe je 3 uur over als je in 1 keer rijdt. Denk dus aan een snelheid van 50-60 km/h. Als je dus 5 uur op een dag rijdt leg je 250-300 km af. Denk eraan dat het om 18.00 donker is.

Als je een uitgebreider reisplan wilt hebben aarzel dan niet om contact op te nemen.

groetjes, Wendy

Het is al een paar jaar terug dat ik in Madagascar was, maar ook ik kan bevestigen dat het fantastisch was op Isle St Marie. Walvissen zien en horen (we hadden het geluk dat er een Fransman aan boord was met geluidsapparatuur, hij deed onderzoek) is fantastisch mooi.
Nu na een paar jaar is NP Isalo het beste blijven hangen als het gaat om mooiste herinneringen. Maar ik heb toen in een maand tijd zoveel moois gezien! Veel plezier!