Wij zouden graag in juli met onze kinderen (4 en 6) naar Madagascar gaan. We kunnen 2 of 3 weken gaan en vragen ons af of dit te doen is met de kids.
Omdat ze nog jong zijn, willen we het rustig aan doen. Niet al te veel verschillende plekken om te logeren, maar wel wat uitstappen maken…
En uiteraard willen we dolgraag de walvissen gaan bekijken.
Hebben jullie tips voor ons?
Het lijkt me een hele onderneming met zulke jonge kinderen. Het land is arm en primitief. Het reizen gaan langzamer dan hier en soms zijn de wegen erg slecht. Of je kortere reisdagen kan maken (of er halverwege ook slaapplaatsen zijn!) zou ik niet weten. Op een plek meerdere nachten slapen en dan uitstappen maken naar andere plekken lijkt me iig onbegonnen werk gezien de reistijd.
In de nationale parken zal je alles lopend moeten doen, in hoevere je dus lemuren kan zien ligt aan de conditie van de kinderen.
Ik wil niet negatief doen want Madagascar is een geweldig land en ik heb me heel erg vermaakt, maar sommige reisdagen zijn voor een volwassene al zwaar en ik weet dus niet of dit in te korten is. Ik zou wachten tot ze iets ouder zijn en iets meer aankunnen.
Hi Tom,
Ik sluit me bij Andrea aan. Madagascar is alleen weggelegd voor avontuurlijke kinderen die wel wat aankunnen. Dat kan je zelf het beste inschatten. Alle nationale parken zijn loop parken. Ik heb zelf een zoon van 4 en die kan best wat aan, maar geen 5 km lopen in het bos, want dan wordt het saai. Er zijn wel reservaten en kleine parken die leuk zijn voor kinderen en waar je bv de lemuren banaan mag voeren. Saint Marie is het eiland waar in Juli de walvissen zwemmen en dat is inderdaad geweldig om van dichtbij te zien. Je kan je reisdagen beperken tot 3-4 uur in de auto max. Je bezoekt dan bv ook wat dingen onderweg en verblijft 2-3 nachten op een bestemming.
groetjes, Wendy
Hallo,
Wij zijn een gezin met 2 kids (11 en 15jaar). Nu pas ‘durven’ we het aan om naar Madagascar toe te gaan. We hebben al heel wat reiservaringen, ook met de kids zoals Kenia, India, Thailand, CostaRica, Panama en Nicaragua. Ik weet uiteraard niet wat jullie ervaringen al zijn, maar zeker Thailand is heel goed te doen met jonge kids!
Mocht je nog vragen hebben kun je me altijd mailen.
Gr. Mariëlla
ps in je prive bericht zit m’n email adres
Ik raad je aan om eens de verhalen van Coen te lezen op zijn site of eens te mailen met hem. Hij woont daar inmiddels al heel wat jaren met zijn kids http://www.madagascar-tv.nl/