Beste wereldreizigers, ik ben van plan om waarschijnlijk rond eind april/mei/juni of eind juli/augustus naar Madagascar te gaan, maar ik kan niet echt de informatie vinden die ik zoek, dus stel ik hier maar een aantal vraagjes.
Op dit moment ben ik in Australie en waarschijnlijk ben ik in Thailand begine/half april en wil rond eind juni voor een aantal weekjes terug naar Nederland. Nu zat ik te denken om van Azie via Madagascar terug te vliegen of van Nederland naar Madagascar en dan weer terug naar Azie. Ik zeg al een aantal jaren dat als er een land is dat ik absoluut wil zien dat dat Madagascar is, dus ik moet daar maar is naartoe gaan.
Nu is mijn vraag dus: Wanneer is de beste tijd om naar Madagascar te gaan? Zijn er feestdagen in deze periodes?
Ook heb ik beetje gezocht naar vluchten naar Madagascar van Azie en Europa en het is niet erg goedkoop. Er zijn volgens mij geen budget maatschappijen die hiernaartoe vliegen.
Nu zag ik dat het mogelijk is om van Kuala Lumpur naar Mauritius en wat later door te vliegen naar Madagascar en dat is dan geodkoper dan rechtstreeks van Bangkok of Kuala Lumpur. Misschien dat het ook niet gek is om naar Reunion te gaan, als ik dan toch zo dichtbij ben. Misschien iemand die iets kan vertellen over deze route en of dit realistisch is?
Op Madagascar wil ik zoveel mogelijk van de parken en de dieren zien. De lemuren en de beobab bomen spreken mij erg aan. Verder houd ik erg van wandelen of langere trektochten maken door jungle/bossen. Ik heb werkelijk geen idee hoeveel tijd ik voor Madagascar moet uittrekken om toch minstens het zuiden, westen en oosten te zien. Weet nog niet veel van het noorden af, maar waarschijnlijk wil ik dat ook zien. Ik weet dat je een jaar kan blijven en nog niet alles hier ziet, maar wat zou genoeg moeten zijn om het land rond te reizen en de meeste parken te zien?
Het is nog minstens een halfjaar weg, maar ik dacht maar is te kijken of ik wat informatie kan verzamelen. Zodat ik kan inschatten of het het waard is daar nu naartoe te gaan of het te doen wanneer ik een langere reis maak door Afrika.
Oh, dan nog een belangrijke vraag, kon vreemd genoeg niet veel vinden over het budget. Ik ben een backpacker en ik vraag me af hoe makkelijk het is om zelfstandig rond te reizen? En waar zal ik gemiddeld op moeten rekenen kwa budget? En wat kost het om tours te doen in de nationale parken?
Ik denk dat dit voorlopig wel genoeg vragen zijn.
Alvast erg bedankt!!!
Bjorn