ik heb juist antwoord gegeven aan Marieke Guustflater.
Niet de ideale periode dus.
Plaatsen waarvan ik weet/vermoed dat ze onbereikbaar zijn:
Tsingys (echt wel de moeite)
Afvaart Tsiribihina vanuit Miandrivazo (ook de moeite)
Misschien Diego over land (nog 50-60km ongemacadamiseerd)
Zoals gezegd tegen Guustflater al wat iets moeilijker bereikbaar is.
Regenbuien ginder zijn meestal van het type waar hier de huizen/kelders van onderlopen. Dwz. kort maar zeer hevig. Geen ideaal backpack weer.
Zelf auto huren zou ik daar nooit doen. Meestal verhuurt men ook zeer moeilijk zonder chauffeur. En mits je een beetje zoekt en informeert vind je een auto+chauffeur voor heel betaalbare prijzen. Meestal zal de chauffeur tegelijk kunnen dienen als gids, kent hij alle interessante plekjes en kan hij (in het frans) je alles vertellen over de plaatsen die je bezoekt.
Is natuurlijk een groot budget als je lang rondtrekt. Misschien telkens een auto+chauffeur voor de grote verplaatsingen zoeken. Weekje ter plekke behelpen met lokaal vervoer voor bezienswaardigheden in de buurt enz…
Je kan zonder probleem lokale taxi’s inhuren voor een hele dag. Discuteer wel over de prijs. De verschillen in prijs voor lokalen en blanken swingen nogal eens de pan uit.
Ik zou in dit seizoen geneigd zijn om richting zuiden te trekken maar heb absoluut geen ervaring met het zuiden. Het zuiden is in principe een pak droger. Het oosten is te mijden. Seizoen van de typhoons en orkanen.
Slaapplaats ter plekke vinden is geen probleem in dit seizoen.
Binnenlandse vluchten zijn ter plekke te boeken maar steeds vrij duur.Denk er aan dat bijna alle luchtverplaatsingen over Tana gaan. Dus rechtstreeks van oost naar west enz… kan niet dacht ik.
Ticket one way is gemiddeld ongeveer 175€. 2 personen = 350€. Als je tijd genoeg hebt zou ik voor die som 3 à 4 dagen een auto + chauffeur huren en over land gaan. Dan zie je nog wat.
Er zijn op dit forum mensen die zeker meer ervaring hebben.
Wij zijn de hele maand mei door Madagascar getrokken. Erg mooi land.
We zijn de volgende route gegaan:
Antananarivo vlucht naar Tuléar
Tuléar
Mangili
Tuléar
Ilakaka
Ihosy
Fianarantsoa
Ranomafana
Ambositra
Antsirabe
Antananarivo
(vlucht naar Diego Suarez)
Diego Suarez/Antsiranana
Ramena
Ankify
Nosy Be
(vlucht van Nosy Be naar Antananarivo)
Antananarivo
Antisrabe
Antananarivo
Terug naar Nederland :S
Heel veel in het zuiden gezien! Ook wij dachten dat het er erg kaal zou zijn, maar dit viel ons reuze mee, het was groener dan we dachten. In het zuiden kun je ook heel veel dingen zien. Wij zijn vanaf Mangili wezen snorkelen, hebben een vissers dorpje bezocht (Het echte Ifaty), ook hebben we spiny forest bezocht.
Ranomafana en Isalo National Park zijn zeker aanraders! Dit waren echt de mooiste parken die we tijdens onze reis hebben gezien, in een woord echt GEWELDIG!!
Vragen/foto’s of andere dingen, mail maar, misschien kunnen we je helpen