reizen in Madagascar in December en Januari

Beste Wendy,

Zojuist ben ik voor het eerst ingelogd op deze site in de hoop dat ik iemand zou treffen die misschien antwoord op mijn vragen zou kunnen geven…

Mijn oog viel direct op jou omdat ik uit de mailwisselingen die ik tussen jou en reisgenoten voorbij zie komen, op kan maken dat je heel veel weet over Madagascar en dat je er woont/ gewoond hebt!

Mijn vriend Pieter en ik willen in de maanden december en januari een lange reis maken. Allebei vielen wij als een blok voor Madagascar…totdat wij erachter kwamen dat het regenseizoen volgens ‘de reisgidsen’ begonnen is. Wij vragen ons af in hoeverre wij hier last van zullen hebben en of dit een reden is om onze reis naar een ander werelddeel te verplaatsen.

Misschien dat jij ons van een antwoord zou kunnen voorzien?

Hartelijke groet,
Marieke Greeven & Pieter Lock

Hallo,

december tot maart zijn inderdaad regenmaanden. Ik was begin dit jaar in februari/maart nog in Madagascar en op de 3 locaties (Tana, Antsirabé en Diego) regende het elke dag. Nu is de regen niet onoverkomelijk, meestal zijn dit relatief korte maar tropisch hevige buien. Voor de toerist is het echter vervelend dat alle plaatsen die niet 100% gemacadamiseerd bereikbaar zijn, buiten de mogelijkheden vallen. Naar onze normen is het er dan ook veel te warm. Aan de kust zijn temperaturen >35° heel normaal. Madagscar bezoeken in december/januari is zeker niet onmogelijk maar het is zeker niet het ideale seizoen.
Je moet Madagascar zeker bezoeken want het is echt de moeite. Misschien eens met de baas praten en verlof in andere periode nemen…

Prettige reis