Op zoek naar een travelmate voor Madagascar, vrouw, 36, die het liefst in vrijheid het land wil doorkruisen…:wereld: Zie ook oproep zuid/middenamerika, gezien costa rica/nicaragua ook nog reiswensen zijn.
Madagascar heeft wel mijn voorkeur op dit moment!
Hoe: backpackend, low/medium budget, openbaar vervoer+ binnenl. vlucht
Wat: door natuur banjeren, cultuur proeven, bevolking/andere travelers spreken, slenteren door stadjes, af en toe over n marktje, n dip in het water (zee/natural pools), Van Antanarivo richting Zuid-West kust,vanaf daar vlucht naar Diego + Nosi Be
Wanneer: vanaf 11 okt, 6 tot 8 weken
Heb optie op groepsreis Sawadee omdat backpackmaatje Madagascar moeilijk te vinden is…maar ik trek t eiland liever in 2 tal over! (2 weeks to decide) Eerder gebackpackt in Mexico, Guatemala, Belize, Thailand.
Dus als je ook iets voelt opborrelen voor Madagascar, write me!
Cool dat je naar Madagascar wilt.
Ik ben er vorig jaar geweest. Ik heb al redelijk wat gezien, maar Madagascar is tot nu toe wel één van de mooiste landen waar ik ooit ben geweest.
Het is wel een must om op zijn minst een beetje frans te spreken om zelf met het openbaar vervoer te kunnen reizen. Anders wordt het heel lastig.
Ik heb toen ook een reisgenootje via deze site gevonden. Dat is achteraf niet zo goede ervaring geweest, maar dat lag aan de persoon. Want heb ook andere ervaringen met reisgenoten die ik nooit eerder had ontmoet en die waren allemaal meer dan positief.
Als je nog tips wilt, wil ik je graag helpen. Ik heb de bootocht, route naar Tulear, Trein, trekking vanaf Brickaville en Nosy Komba gezien.
Helaas niet naar Diego geweest, maar voor de rest heb ik het land wel gezien. Omdat wij allebei geen frans spreken hebben we bijna de gehele reis een prive auto met chauffeur gehad, daardoor wel een stuk relaxter.
Het Frans spreken zit wel goed, ben lerares Frans, dus spreek de taal vloeiend. Wat leuk om te lezen dat Madagascar 1 van de mooiste plekken voor je is geweest. Voor mij is dat tot dusver Chiapas, dat is een regio in Mexico, aan de grens met Guatemala.
Wie weet gaat Madagascar daar over heen. Hoewel de mensen in midden- en zuid amerika wat toegangkelijker zijn, de malagassys schijnen wat meer de kat uit de boom te kijken.
Heb inmiddels maar optie op een sawadee reis genomen, niet mijn ding op zich, maar aangezien ik echt niet alleen op pad wil en het vinden van reisgenootje voor M. hier niet lukt, moet het wel. Reis is nl. al bijna vol.
Wel jammer want backpacken heeft mijn voorkeur, de vrijheid ervan. Het is al zon drama om iedere dag om half 8 te ontbijten!!! Ahhhhh! Maar goed, ook positieve verhalen gehoord over groepsreizen, kan er pas over oordelen nadat ik t gedaan heb. Wel lastig dat je niet kan pinnen daar, had ik in Cuba ook, heel gedoe en niet relaxed om zoveel contant bij je te hebben! Hoe heb je dat trouwens opgelost met dat reisgenootje in Madagascar, zijn jullie gesplit of heb je de reis toch afgemaakt?
Altijd een risico inderdaad met iemand die je niet echt kent.
Dank voor je reactie,
gr RAchelle
Oh met je frans zit t dan wel goed idd. Dat is heel erg relax. De mensen zijn heel erg vriendelijk en beleefd daar en het is makkelijk om een gesprek aan te knopen omdat je wit bent. Ik had een meisje gesproken die een paar afspraken had met een beroemde zanger daar en alleen maar omdat zij als enige witte in het publiek bij een concert was. Hij had haar gezien en wilde wel afspreken. Echt super grappig.
We hebben wel samen de reis afgemaakt, we hadden al zoveel van te voren gepland en ik wilde de reis echt niet in mijn eentje doen. Dus heb de afweging gemaakt en toch besloten samen verder te gaan. Geen spijt van, maar het had leuker kunnen zijn met een leuk reisgenootje.
Je kan trouwens wel in de grote steden pinnen met je VISA card. Wel even de pincode meenemen. En zet van te voren geld op je VISA dan hoef je geen kosten te betalen de overdracht. Je moet idd wel zorgen dat je wat contanten hebt. Sinds mijn eerste reis in Azie heb ik t al een keer meegemaakt dat ik geen geld had en nergens kon pinnen. Dus nu neem ik altijd iets van 150 euro aan euro-briefjes mee. Allemaal briefjes van 10 en 20. Dat zit dan ergens onder in mijn tas, waar ik zelf ook niet zomaar bij kan. Een kleine bank is vaak wel te vinden en dan heb je wat uit nood. Maar als je met een groep reist is er altijd wel iemand die wat geld extra heeft.
Wat gaan jullie precies allemaal zien?
Groetjes Karin
Jammer dat ik het bericht nu pas lees, want ik heb het plan opgevat op een keertje Madagaskar te bezoeken. Mooie verhalen over gehoord. Het liefst zou ik ook backpacken. Ben benieuwd of de sawadee reis bevalt. Heel veel Madagascar plezier!
Heb de optie voor groepsreis M. afgeblazen omdat ik een reisverslag van iemand heb gelezen die exact dezelfde reis had gemaakt met dezelfde organisatie. Bij dag 3 dacht ik al, dit gaat m gewoon niet worden voor mij. Toen ik het geheel had gelezen t/m dag 25, wist ik het zeker. Op die manier wil ik Madagascar niet zien. Dus als je ergens 2010/2011 nog wilt, let me know, de lonely planet is al in huis, alleen de reisgenoot niet.
Nu in contact over Costa Rica, of backpacken indien reisgenoot vinden lukt, zo niet, groepsreis met meer vrijheid…gr rachelle:cheer:
Ik vroeg me af of jullie (Nicole / Rachelle) de reis naar Madagascar ondertussen al gemaakt hebben. Zelf ben ik namelijk van plan om in oktober/november 2011 van plan om naar Madagascar te gaan om te gaan backpacken.
Hoi,
Net vers terug uit Zuid Afrika gister (3 weken). Ben nog niet naar Madagaskar geweest. Als ik dat besluit, dan is dat i.d.d. echt laat in het jaar, rond okt/nov. Inmiddels wel in contact met Esther die ook naar Madagaskar wil. Tot dusver vind ik Midden Amerika leuker dan Afrika (wat ik ervan heb gezien) daarom ook even twijfels over Madagaskar. Ben jij zeker van je zaak?
Gr Rachelle
Leuk te lezen dat er ineens meer mensen te vinden zijn die ook naar Madagascar willen…! Ik zou er ook graag backpacken maar mijn Frans houdt wel op bij wat standaardzinnetjes dus wat huiverig…
Voor mij zou okt/nov. geen handige periode zijn, deze zomer of ergens begin 2012 zou makkelijker gaan. Als er mensen zijn die geinteresseerd zijn, ik hoor het graag!