Of Madagascar: oktober/november 6 weken of langer

Hallo zoekende mede-reizigers!

Wat fijn dat er zoiets bestaat! Ook ik ben op zoek naar een reisgenoot omdat mijn vriendinnen, vrienden en kennissen of gesetteld zijn, niet willen backpacken, geen geld hebben of in ‘mijn’ periode niet weg kunnen of niet meer vakantiedagen kunnen opnemen dan 2 of 3 weken…
Best n eng idee om het op deze manier te doen want wat weet je nu helemaal van elkaar…bij deze een korte weergave van het soort reiziger dat ik ben:

Droom voor ooit: in een Volkswagen T2 bus door Zuid Amerika trekken.
Travellist: Madagascar, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Peru, Bolivia, Chili, Argentinie, Brazilie (amazonegebied), Drakensbergen Zuid Afrika.

Vrouw van 36 (maar eerdere reizen gebackpackt met reisgenoten van 23, good match too), uit Haarlem, met een grote passie voor talen (vandaar dat ik er ook meerdere spreek) en culturen, vooral de warmere culturen van het Zuiden waar de mensen meer openstaan voor contact.
Mijn laatste backpackreizen gingen door Mexico, Guatemala, Belize, Thailand en Cuba. In Cuba ook een huurauto gehuurd, dat was nodig om de niet-standaard zaken ook te kunnen zien.
Ik ben een midrange-backpacker: d.w.z. dat ik soms wel eens in de lowbudget hostels slaap als deze schoon! zijn, maar vaak uitkom in de goedkope hotelletjes waarbij je je eigen schone badkamer hebt. In Mexico kon dat echt voor 15 euro met 2 pax, zonder ontbijt. Dus 7,5 euro heb ik er voor over om schoon en iets meer private te kunnen overnachten.
Geldt ook voor de manier van reizen: de meeste tijd met de locals in bussen, maar soms wel eens een taxi omdat hetgeen je wil zien dat vereist. Of n dagje huurauto is bij mij ook niet van te voren uitgesloten.
Ga niet op reis voor het nachtleven/uitgaansleven: natuurlijk ben ik wel in voor n avondje in n bar of op n terras maar het is in feite het laatste waar ik mee bezig ben. Merk dat de prikkels en ervaringen van overdag al vaak indrukwekkend genoeg zijn. Voor mij is het belangrijk geen dronken reispartner om mij heen te hebben, daar voel ik me niet prettig bij en zeker niet omdat ik er vanuit ga dat we een kamer delen. Ik drink zelf geen alcohol, dat wil niet zeggen dat een ander dat niet mag doen, alleen qua mate dus.
Opstaan: meestal ergens rond uur of 9 ontbijten, 10 uur op pad, heeft mijn voorkeur. Natuurlijk wel eens om 7 uur op als je een trein of bus moet halen voor n bestemming maar zeker niet dagelijks.Ben geen ochtendmens! Daarom heb ik ook zon hekel aan georganiseerde reizen! Bovendien ben ik op zoek naar n flexibiliteit: ik heb wel eens gelezen dat een groep 20 minuten in een natural pool lag te genieten in de Drakensbergen, iedereen wilde langer blijven maar de reisleider en de buschauffeur ‘moesten’ door.
Dat is zo jammer. Dat je ergens geniet en dan verder moet.

Mijn dagbudget in Midden Amerika was 65 euro voor 2 pax, daar deden we alles van: slapen, eten, drinken, reizen, toegang. Natuurlijk kom je de ene dag wel iets duurder uit dan de andere, dat heft elkaar weer redelijk op . Hield het altijd bij, wel handig. Werkte prima.
Zoals de meesten van jullie op deze site, hou ik het hier even bij. Ik hou er niet van om de persoonlijkere informatie op internet te zetten, en sowieso vind ik het belangrijk elkaar te ontmoeten,dus komt het dan wel!

Heb al reacties ontvangen, en ben dus in de onderzoeksfase…leuk dat jullie ook op het forum zijn:cheer: Groet, Rachelle

Happiness is only valuable when shared. (uit: into the wild)

Nature, People, Animals, Contact