Ethiopie & Madagascar

Hoi,

Vanaf september 2010 wil ik voor zo’n 8 mnd gaan reizen en ben op zoek naar een
reisgenoot (m/v) voor Ethiopie en Madagascar. Bestemmingen in beiden landen zijn nog geheel open, dus inbreng is meer dan welkom. Voor Madagascar zou het ideaal zijn als je de franse taal een beetje spreekt.
De bedoeling is om zo’n 3 á 4 weken per land te besteden.

Mijn naam is Casper en ben avontuurlijk en sportief ingesteld.
Lijkt het je leuk om deze landen in de periode juli/augustus 2010 te bezoeken dan lees ik graag je plannen.

groeten

Already on the road for Madagascar? Ik wil daar ook graag heen, kan pas begin oktober.
Dus mochten je plannen verlaat zijn, laat het dan ff weten. Ben docente frans, dus in Madagscar is dat wel erg prettig, spreek ook Spaans, zelf in Mexico, Guatemala en Belize geweest. Thailand trok mij totaal niet. Ook daar 1,5 maand gebackpackt. Zuid Amerika ook nog in de planning, ook Midden Amerika, Costa Rica, Nicaragua. Ben 36 jaar, jong van geest (vorige reispartners 23 jaar, (m). Groet Rachelle

Hoi Rachelle,

Heb je bericht gelezen. Ik ben nog niet vetrokken. Intentie was om in juli rugtas te pakken. Ik heb kleine vertraging opgelopen en vetrek nu begin september naar Ethiopie (e.e.a. afhankelijk van ticket!) en hierna naar Madagascar. Zoals planning er nu uitziet zal ik daar zijn tussen 02.10 - 24.10; maar echte zekerheid heb ik nog niet.

Heb geen specifieke bezienswaardigheden die ik moet afkruisen als ik in Madagascar ben. Ik wilde alleen de trek van de bultruggen zien, bij de tijd dat ik daar ben zijn die al een stuk verder gezwommen. Dus dat gaat niet door. Voornamelijk de natuur is hetgeen me interesseert in M.

Heb jij concrete ‘dingen’ die je wilt bezoeken/bezien in M.?

mazzel.

Hoi,

Madagascar trekt mij vanwege het verschil in landschap, hoogvlaktes, kust, heuvels, van alles wat. Heb de lonely planet al n tijdje in huis van M. en een mooie route lijkt mij de start in Antanarivo, naar beneden zakken via 2 nationale parken , Isalo, Ramanofana, richting de westkust, Ifaty,(namen even niet zeker, heb waar ik nu internet de lonely niet bij me), daar een binnenlandse vlucht naar Diego helemaal in het noorden, en van Diego trekken via het Tsingy gebied (mooie kalksteenformaties) naar Nosi Be, een eiland in het noordwesten waar ik beelden van heb gezien via rtl travel.nl, mooi kustgebied. Daar eindigen, even snorkelen in het blauwe water, eilandje verkennen en weer terug naar amsterdam, dit moet dan weer via antanarivo. Het is wel duur, de binnenlandse vluchten vallen wel mee, 182 euro enkeltje. Ticket retour Amsterdam, Antanarivo op 11 okt is 1567 euro, Had uitgerekend met ongeveer een maand een dagbudget van ik geloof 30 of 40 euro, dat ik in totaal op 2750 euro uit zou moeten komen. Met de sawadee groepsreis komt het neer op 4000 euro, de zelfde route, zonder vrijheid, of laat ik zeggen weinig vrijheid.
Madagascar is zo enorm groot, dat je inderdaad heel selectief zou moeten zijn en daar genoegen mee moet nemen of binnenlandse vluchten moet betalen. Mijn budget laat het laatste dus toe, weet niet hoe dat bij jou is.
Ja, de natuur in combinatie met de dieren en de bevolking van een land zijn ook de zaken die mij aanspreken. Ik ben wel een midrange backpacker, dwz dat ik geen genoegen neem met goedkoop en ranzig. Wel altijd op zoek naar goedkoop en schoon. Dat is in Mexico, Guatemala, Belize en Thailand goed gelukt. Ik heb er echt een ontzettende hekel aan om mijzelf te moeten douchen in smerige sanitaire toestanden. Voor mij begint een reisdag meestal zo met een ontbijt tussen 9 en 10, 10 uur op pad. Ik ben niet iemand die er van houdt om dus heeel vroeg
op te staan. Uitgaan en nachtleven staan voor mij niet op het programma. Dat is echt het laatste waar ik mee bezig ben als ik op reis ben. Wat trekt je in Ethiopie? Waar zwemmen die bultruggen trouwens, ik geloof aan de oostkust he van Madagascar, bij Ile Saint Marie?
Groetjes Rachelle