Met kleine peuters naar Madagascar?

We zijn nog op zoek naar een land waar we naartoe kunnen met onze tweeling van 2,5jaar voor ongeveer 3 weken in september/oktober.

We dachten aan Madagascar (vraag me niet waarom, maar gewoon eens de wereldkaart genomen).
We willen een bestemming waar kinderen zowel met de locals als op het strand kunnen spelen, en waar dieren zijn zodat ze ook wat leuks te zien hebben.
We hebben al gekampeerd in Afrika en zijn wel wat gewoon, maar willen toch wat meer luxe (hygiëne) voor de kinderen.

Maar… zonder me al verdiept te hebben in waar/hoe/…, zou ik willen weten :

  • zijn de meeste hotels meestal basic of heb je er ook luxe met een zwembad?
  • we hebben gehoord dat sinds de film ‘Madagascar’ er een toeristenstroom op gang gekomen is, maar deze verdwenen is omdat alles in vervallen staat is. Klopt het dat veel vervallen is?

Het is een beetje kiezen tussen dit en Azië waar ze de toeristen serieus verwennen.

Hoi Ingrid,

Er zijn zeker wel hotels met luxe in Madagascar en er zijn ook simpelere. Madagascar staat bij de Nederlanders meer bekend als een avontuurlijk land, maar dat hoeft helemaal niet.

Je kan de dieren bezoeken in de nationale parken en je hoeft niet uren te zoeken of te lopen om de dieren te vinden. Verder zijn er geen giftige slangen en dergelijke, dus het is ook nog veilig. Wel malaria tabletten slikken!
Alle parken zijn wel loopparken. Er zijn geen jeepsafaris, zoals in Afrika.

Om je een idee te geven van goede middenklas of wat luxere hotels:
www.lesdunesdifaty.com
Dit hotel is aan het strand aan de westkust, boven Tulear. Ongeveer 80-100 per nacht

www.hotel-toiles-isalo.com (bungalow 24 euro) Dit hotel is dichtbij nationaal park Isalo. Daar wonen de beroemde ringstaartlemuren

www.relais-des-plateaux.com
Dit hotel is dichtbij het vliegveld van de hoofdstad, Antananarivo.

www.grace-lodge.com
Dit hotel is bij Park Andasibe, 3 uur rijden van de hoofdstad en is beroemd voor de grootste lemur (IndriIndri) en grootste chameleon (Parson). Grote familie bungalow 40 euro

Daarnaast zijn er nog de superluxe hotels. Er zijn er zelfs met een prive eiland waar je naartoe moet vliegen. Maar dan worden de prijzen meer richting 250-400 euro per nacht.
Gewoon een voorbeeld van een super droom honeymoon hotel:
www.anjajavy.com
Dit hotel kost in het laagseizoen 185 euro per persoon per nacht en je kan er alleen heen vliegen met prive vliegtuig.

Wendy

Sorry, ik vind het echt geen land voor zulke kleine kinderen; het is een zeer lange zit in het vliegtuig, (zware) medicijnen slikken en het lijkt mij dat ze zo’n reis niet bewust meemaken. Ook in luxe resorts zijn medische voorzieningen ver weg.