Rootsreis Madagascar / Isotry

Beste, Wij hebben zonet een reis geboekt naar Madagascar. We vertrekken vanuit Parijs naar Madagascar op dinsdag 7 september 2010. De bedoeling van onze reis naar Madagascar is wat verschillend van de meeste andere mensen die hier op het forum zijn. We gaan namelijk opzoek naar de familie van mijn vriendin, die op 3 jarige leeftijd (19 jaar geleden) geadopteerd werd. Haar familie woonde in Isotry.
Ondertussen zitten we wel met enkele vraagjes:
We zouden graag vooraf voor de eerste 2-3 nachten een hotel boeken in de buurt van de luchthaven. Is de luchthaven ver gelegen van Antananarivo of ligt dat daar toch vrij dicht bij? Moeten we hotels vooraf boeken voor langere duur van ons verblijf (gaan voor 3 weken) of zijn er vlot beschikbare hotelkamers te vinden in die periode? Zij er hotels in de buurt van Isotry die aan te raden zijn, want dat zou voor ons makkelijk zijn bij onze zoektocht?
Worden er in Madagascar op de ‘stads- of gemeentelijke diensten’ lijsten van bewoners bij gehouden? Krijgen kinderen in Madagascar de naam van de vader of de moeder? We kennen namelijk de oorspronkelijke geboortenaam!
Enfin, al een hele lijst om mee te beginnen. In alle geval bedankt voor elke hulp, hoe klein ook, want we staan denken we voor een moeilijke zoektocht!
Groetjes, Patricia en Dirk

Hoi,
In Madagascar zijn er overal vrij vlot hotelkamers te vinden, toch als je geen Europese 4 sterren verwacht, en tevreden bent met een proper bed met verse lakens, en een douche/toilet iets verder in het gebouw.
Vlak bij het vliegveld heb je een paar hotels, waarvan ik er ene al enkele malen gebruikt heb, namelijk Le manoir Rouge. Deze bevindt zich op wandelafstand (500m) van de luchthaven. Boeken op voorhand zal niet nodig zijn.
De luchthaven ligt op zo’n 12 km van het centrum van Tana, doch er is een vrij vlotte ‘bus’ verbinding. Ik zet bus tussen haakjes, omdat het een volgepropte minibus betreft, doch daar ga je ginder al snel gewoon aan geraken. :slight_smile:
Over lijsten met inwoners en zo kan ik je niet helpen, doch de mensen daar zijn absoluut zeer behulpzaam en vriendelijk, helaas soms zonder dat ze er zelf iets van afweten. Je vindt er je weg wel tussen, een smile doet meer dan geld.
Voor info over rondtrekken daar kwam ik steeds het vlotst vooruit met de info uit de Lonely Planet, voor de recentste hotel-info ben je beter af met de Bradt’s.
Isotry is een randgemeente van Tana, dus daar ge je wel vrij makkelijk geraken denk ik.
Veel plezier in Mada, en als je nog vragen hebt, shoot: wim-ke@hotmail.com
groeten,
Wim

Hi Dirk,
Manoir Rouge (zie www.manoirrouge.com) kan ik je ook aanbevelen, ben er in oktober een nachtje geweest. Van te voren boeken heeft in dit geval wel een voordeel, en dat is een gratis pickup van de luchthaven. Ondanks dat het maar 500 meter is, is het toch zo handig dat je het hotel niet hoeft te zoeken met je bagage bij je.
Mocht je toch liever in het centrum van Tana verblijven (is wel zo leuk natuurlijk), kan ik je Sole Hotel (www.sole-hotel.com) aanbevelen. Deze staat nog niet in de reisgidsen, want is vrij nieuw. Mooie schone kamers en vlakbij de Independencia (kloppende hart van Tana).
Veel succes met jullie zoektocht!
Chantal

Hallo,

Ondertussen vertekken we bijna naar Madagascar!! Zaterdag vertrekken we richting Parijs waar we zondag vertrekken om rond 21u50 aan te komen in Madagascar!
Ondertussen staan we veel verder in onze zoektocht, vooral dankzij de hulp van Wendy, waarvoor onze dank!
Om ons te volgen op tijdens onze reis, hebben we een blog aangemaakt : www.bloggen.be/madagascar

Groetjes en dank aan iedereen voor de hulp!
Patricia en Dirk

Ik wens jullie héél véél succes met deze bijzondere reis. De link die julle hebben gegeven staat inmiddels al bij mijn favorieten.
Een hele goede reis :dag:

Groet,
Erik