Hoe kom je van Ile Sainte Marie naar Diego Suarez?

Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik samen met mijn ouders en broer (20) voor 4 weken naar Madagascar.

Het lijkt ons leuk idee om een groot deel zelf uit te stippelen van de reis, maar wat is in 4 weken haalbaar?
Wij willen waarschijnlijk het oosten en noorden van het eiland bezoeken. Het eerste deel hebben wij al een beetje bedacht (Antananarivo - Antsirabe - Fianarantsoa - Manakara en dan naar Tamatave en Ile Sainte Marie). Vanaf Ile Sainte Marie zouden wij graag naar Diego Suarez willen. Is dit mogelijk en wat is de gemakkelijkste manier?

Wij vinden de binnenlandse vluchten vrij prijzig, zeker als je met zijn vieren gaat. Soms meer dan 200 euro per persoon, wat ik had gevonden, of kan dit goedkoper?

Hoe zit het verder met het weer? Is het verstandig om naar het oosten en noorden te gaan, gezien de regen?

Groetjes Camille

Beste Camille,

In de Nederlandse zomer is er haast geen regen in Madagascar. Je eerste deel van de reis gaat riching het zuiden en oosten. Hoe wil je van Manakara naar Tamatave. Het is alleen mogelijk via de weg terug naar Antananarivo of met een zeer avontuurlijke riviertocht over de Pangalanes kanaal. Ik weet niet eens of het wel mogelijk is?

Vanaf Saint Marie kan je ook niet makkelijk naar Diego. Dat wordt twee keer vliegen via Tana en dat is inderdaad duur en je moet ook weer terug vanuit het Noorden nar Antananarivo. Er zijn geen goedkope vluchten en AirMadagascar is de enige aanbieder van lokale vluchten.

Als je naar Madagacar gaat is het altijd kiezen welke regio je wilt bezoeken, maar je hebt nu niets van het droge westen met Baobabs, uitgesterkte steppes en vlaktes en berg gebieden en de machtige Tsingy de Bemaraha. In het Noorden kan je wel de kleinere Tsingy bezoeken bij Ankarana.

Lees ook even de post over een reis van 4 weken die ik heb voorgesteld aan een koppel dat in het najaar naar Madagascar wil reizen.

Ik help je graag op weg, dus post nog maar wat vragen als je ze hebt.

groetjes, Wendy

Vooreerst : Madagascar is uniek en een prachtige reisbestemming.

Vast dit : Als jullie overwegen om het traject ‘Fianarantsoa-Manakara’ per trein af te leggen, doe je er goed aan om jullie reisschema niet te strak in te richten.

Vertragingen (ja, zelfs afgelastingen) zijn legio. Toen wij er eind 2012 waren heeft de trein, na een brand in de locomotief, enkele weken helemaal niet gereden.