3 weken aug

Ik ben van plan in augustus 3 weken door Madagascar te trekken in mijn eentje.
Als vrouw van 37 is dat goed te doen? En qua slaapplaats en vervoer vinden?

Tips voor een route die ik in die 3 weken zou kunnen doen?

Hoop dat jullie mij hier kunnen helpen.

Hoi Judith,
Ik heb niet echt tips, maar ik wil in september naar Madagascar. Wel samen met een vriendin, maar wellicht kunnen we wel tips uitwisselen. Ben je al wat opgeschoten?

Ik heb mij al wel georiënteerd, maar wat ik dus weet is van internet en de lonely planet. Groetjes Carla

Hoi Carla,

Ja hier hetzelfde, zou graag mensen 'spreken’die er zelf geweest zijn en mij verder kunnen helpen…
hopelijk meld zich hier nog iemand

Hoi, Ik woon al 12 jaar in Madagascar in de hoofdstad en je kan prima als vrouw alleen reizen. De route die je kan afleggen in 3 weken hangt er af van je reis voorkeur. Eigen auto, openbaar vervoer, auto+chauffeur, wel of geen binnenlandse vluchten. Ik help jullie graag op weg.

Hoi Wendy,

Dat is fijn!
Ik zou graag het volgende willen doen:
ranomafana en parc iísalo en nosy be (laatste 4/5 dagen)
Is het mogelijk om dan ook nog allee de baobabs aan te doen?
Ik begrijp dat reizen het meeste tijd kost, hoe kan ik deze 3 weken het meest efficient inzetten?
Prive chauffeur?
Hoop dat jij mij verder kunt helpen

groet Judith

Hoi Judith,

Een auto + chauffeur is het meest comfortabel, maar hangt van je reis budget af.
Nosy be is het beste te bereiken met een retourvlucht vanaf Tana. Die zijn te boeken bij AirMadagascar of AirMadagasikara.
Je kan ik 2+ weken best naar Morondava, Baobab Avenue, Ranomafana en Isalo.

  1. aankomst
  2. dagje Tana en uitrusten
    3 naar Antsirabe
    4 naar Morondava
    5 bezoek baobabs en strand
    6 terug naar Antsirabe
    7 naar Ranomafana
    8 bezoek Ranomafana
    9 naar Isalo
    10 bezoek Isalo
    11 terug naar Tana en tussenstop in Ambositra
    12 naar Tana

Erzijn dus nog dagen over voor extra bezoeken of minder rijden op een dag.

Ik help je graag verder.
Voor een degelijke auto + chauffeur betaal je ongeveer 60 euro per dag. Dat is inclusief de chauffeur en zijn onkosten en excusief de benzine.

Je kan me altijd een persoonlijk berichtje sturen als je meer in detail wil weten of stel je vraag op het forum als het voor het algemene pubiek is.
Groetjes, Wendy

Bedankt voor deze waarde volle info.
Ben wel op zoek naar goedkoper vervoer.
2 weken 60 euro per dag heb ik niet in het budget.
hoe is het anders te doen? Begrijp dat open baar vervoer wel te doen is maar erg langzaam?
Zijn er gidsen bij de parken?

Beste Judith,

Openbaar vervoer kan ook. Het zijn minivan busjes die vol met mensen en veel bagage bovenop van stad naar stad rijden. Het hangt van je reisstijl fa of dit geschikt is voor je. Het is zeker een avontuur, maar ook wel onhandig. Wellicht dat er nog andere reizigers hun ervaringen met het openbaar kunnen posten.

Bij elk nationaal park en reservaat zijn gidsen, want je mag zonder gids het park niet in. je kan je entree tickets en gids makkelijk ter plekke regelen.

groetjes, Wendy