Wagen Kopen/verzekeren

Als ik het me goed voorheb heeft iedere wagen z’n eigen nummerplaat in Amerika ( niet zoals in België, waar de nr.plaat op naam staat). Kan ik als 23jarige een auto kopen en verzekeren voor een beperkte periode? volstaat mijn Belgisch rijbewijs?

weet iemand hier meer over?

mvg Fritz

Originally posted by Fritz@28-09-2003, 00:54:51
** Als ik het me goed voorheb heeft iedere wagen z’n eigen nummerplaat in Amerika ( niet zoals in België, waar de nr.plaat op naam staat). Kan ik als 23jarige een auto kopen en verzekeren voor een beperkte periode? volstaat mijn Belgisch rijbewijs?

weet iemand hier meer over?

mvg Fritz **

Nummerplaat is onafhankelijk geregistreerd van de eigenaar.
In Amerika wordt het VIN nummer (Vehicle Identification Number) geregistreerd aan de eigenaar. Iedereen kan een auto kopen en registreren. Verzekeren van een auto in Amerika is een moeilijke, kostbare en vooral een tijdrovende zaak. Bureaucratie viert hoogtij bij de verzekeringsmaatschappijen. Als je geen drivers license hebt is het heel moeilijk, zoniet onmogelijk, een verzekering af te sluiten voor je auto. Onverzekerd rijden ABSOLUUT niet doen.!!! Voor een prijsindicatie, zelf ben ik al een tijdje woonachtig in Florida, en het kost mij 1200 USD voor een half jaar, puur omdat ik uit het buitenland kom (Nederland), en dus de volle prijs kan neertellen. Daarbij komt nog dat Californie (nog) duurder is dan Florida.

thx voor de reply, het verzekeren van een eigen wagen of zelfs het huren van een wagen is niets voor een 23jarige buitenlander… :rolleyes: ik denk dat ik betr de bus neem