Hoi Inge.
Dat begrijp, I got the point. Juist omdat ik zoveel lees ben ik voorzichtiger. Maar sta wel open voor het cultuur.
Hoi Inge.
Dat begrijp, I got the point. Juist omdat ik zoveel lees ben ik voorzichtiger. Maar sta wel open voor het cultuur.
Als ik jou was zou ik het niet vertrouwen, het is namelijk niet normaal dat hij om een laptop vraagt. Dat geeft eigenlijk al heel veel aan…sorry
Geniet van je tijd in Egypte, want het is geweldig!
hey!
sowieso ALS je wil gaan trouwen, zorg echt dat je er genoeg in zet om jouw rechten te beschremen. uiteindelijk staat de wet er toch weer boven. Ik heb zelf ene lange tijd een relatie gehad met een egyptenaar en we begonnen ook met plannen maken over trouwen. Hierbij bleek al snel dat de rechten voor een ‘niet moslima’ een stuk slechter zijn. Zorg inderdaad voor een bruidschat het beste te regelen met jouw vader en jouw vriend. De traditionele Egyptenaren zouden tussen de 10.000 en 20.000 Egyptische pond moeten geven aan jouw vader als soort van bruidsschat. daarbij moet hij jouw als toekomstig vrouw veel goud geven. Dat is in ieder geval hoe het hoort en dat zou ik ook op die manier gedaan hebben als ik werkelijk was gaan trouwen.
Ik meot zeggen dat wij al heel snel wel samenwoonde, na 2,5 maand ongeveer en heb t uiteindelijk toch ook 2 jaar en 4 maanden met m uitgehouden, waarvan ik 1 jaar en 5 maanden ook samen daar met hem ben geweest.
Opzich is een computer/laptop goedkoper in Nederland, maar dat hij vraagt of je dat kan geven is wel apart. Als hij iets wilt zal hij er zelf voor moeten betalen.
Hoe dan ook et hele verhaal qua geld en bezzness is moeilijk. jij verdient nou eenmaal automatisch meer omdat je westerse bent en dan betaal je ok sneller voor dingen. (ik verdiende 5 x meer dan hem) Dus als ik een potje chocoladepasta wilde, kocht ik het gewoon ookal wilde hij dat hij dat voor me zou kopen, maar dan moest ik wachten tot hij genoeg geld zou hebben.
Toch wel ontzettend leuk en goed dat je zijn familie gaat ontmoeten! Erg belangrijk, als je een egyptenaar trouwt, trouw je ook gelijk met zijn familie haha!
wat je zegt dat er met je ex gebeurd is, daar zijn sommige egptenaren ook erg goed in en dan op een sniekie manier. Dus blijf gewoon sterk in je schoenen staan en als je niet meer wil of als alleen je hart of alleen je verstand verliefd is. wat bedoel ik maar, soms zegt je hart het 1 en je verstand het ander… sowieso als ze allebei iets anders zeggen stop dan met die relatie.
Ik weet dat je tijdens een relatie met een egyptenaar heel veel vooroordelen hebt en dat je veel sneller moeilijk doet over dingen, dan bij een nederlandse/belgische man. Je laat elke keer álarmbellen’ rinkelen ook al stelt t niets voor. Dat hoort er nou eenmaal bij en maak je er geen zorgen over! zolang je maar met je gevoel en verstand achter de beslissingen staat die je maakt. Hurghada is een geweldige plek om te wonen, vooral sakkala. Ik heb achter E Arosa Square gewoond, echt een perfecte plek! (voor mij in ieder geval). haha!
Nouja ik hoop dat je er iets aan hebt, en als ej nog vragen heb gewoon altijd stellen! ![]()
Hoi Suus.
Trouwen zal ik voorlopig niet doen. Mijn zus is 12 jaar geleden ook met een bruidschat getrouwd, dus op dat gebied… Het is niet traditioneel Nederlands, maar het geeft een extra tint. Ik vind het wel spannend om die kant op te gaan. Ik hoop wel daar snel werk te vinden. Normaal pak je ff de krant en kijkt onder de rubriek vacatures. Heb jij misschien tips op het gebied van werk.
Greets mij :))
werk is nu moeilijk te vinden omdat er weinig toeristen komen. Ik weet niet welke kant het op gaat in Egypte maar ook werk en verblijfsvergunningen zijn op het moment onder de loep…wacht eerst even af hoe het verder gaat daar…
Mensen die voorheen makkelijk werk en verblijfsvergunningen kregen voor een jaar blijken nu ineens maar voor 3 maanden te krijgen, gewoon omdat het regime ook niet weet welke kant het opgaat, het is een onzekere tijd.
helaas is het grootste gedeelte van Egypte daar nog vrij conservatief in…een vrouw dient toch wel graag maagd te zijn voor het huwelijk. En ja natuurlijk heb je de jeugd en de uitzonderingen, geen enkel volk is compleet het zelfde. Maar cijfers liegen niet. De meeste relaties zonder huwelijk gaan stuk, of zijn bijzaak, of is bezness. Daarbij komt nog dat een Egyptenaar geacht word om aan het nageslacht te denken. In Egypte is respect erg belangrijk, belangrijker nog als liefde. De meeste huwelijke worden gesloten uit respect en de liefde moet dan volgen, dat is wel de algemene gedachte. Dus verkoop jezelf nooit te snel en goedkoop, des te meer kans op slagen. Je kunt Europa niet vergelijken met Egypte dat is appels met peren vergelijken.
natuurlijk kan een land veranderen, echter het is nog niet veranderd, een kleine groep, meestal jongeren, in lower Egypt is wat moderne en sluit iets beter aan op onze cultuur en overtuigingen. Misschien gaat het in Egypte veranderen afhankelijk van het regime wat er gaat komen, en ik hoop van harte dat het gaat veranderen, tot die tijd is het toch nog even rekening houden met hoe de cultuur nu in elkaar steekt. Maar ook hier geld: er zijn altijd uitzonderingen
Waar ik hiervoor kom is dat mijn nichtje een relatie heeft met een egyptenaar. Wel een christelijke egyptenaar (terwijl zij weer van oorsprong mosilim is).
Ze hebben 3 jaar met elkaar. in het begin heeft hij haar overtuigd om daar naartoe te gaan, dat werkte niet. Vervolgens heeft hebben ze naar een tussenoplossing gekeken en gekeken of ze naar dubai kunnen, en dat ging ook niet. Nu is de volgende stap naar Londen toe (daar woont mijn nicht)…ze gaat in April met hem trouwen in egypte om hem zo over te halen…vandaag belde zij mij met dit nieuws, ik wist nergens vanaf…
Ik hoop dat ze gelukkig wordt maar ik vertrouw hem van geen kant! bovenstaand patroon heb ik wel eens eerder gehoord! ik basseer mij idee over hem op rationaliteit (ik heb hem nooit gezien om te kunnen oordelen) maar een man werkzaam in de toerisme ziet toch alle westerse vrouwen als potentieel kans om naar het westen te verhuizen?
Graag jullie opinie, moet ik mij zorgen maken? Is mijn beeld scheef?
Ik wil mijn verhaal graag kwijt over een recente ontmoeting met een knappe egyptenaar in Sharm. Maar ik zou graag eerst weten of hier nog mensen op actief zijn want kan wel wat advies gebruiken. groetjes
prettylies
Welkom op het forum.
Ja hoor er komen nog wel regelmatig mensen hier voorbij.
En als je wat kwijt wil zijn er altijd wel mensen die reageren en je proberen advies te geven.
Er zijn veel sites waar je info kan krijgen, o.a. hier:
http://www.beznessalert.com/beznessblog/?page_id=476
https://www.facebook.com/groups/263739533728139/?bookmark_t=group
Hi,
Fijn dat ik mijn verhaal hier even kwijt kan! Ik heb de verhalen allemaal gelezen op het forum en ik moet toegeven dat ik toch wel erg geschrokken ben… emotionele chantage, liefdesfraude…het was tot een kleine tien dagen geleden nog een ver van mijn bed show.
Ik ben drie dagen terug van Egypte (Sharm El Sheikh), en ik ben ook ten prooi gevallen van bezness vrees ik. Ik verbleef in het park inn hotel in Sharm, waar je als blonde dame op reis met een vriendin natuurlijk de nodige aandacht krijgt. En zoiets is steeds fijn als vrouw natuurlijk, het bleef dan ook bij onschuldige opmerkingen als ‘you’re beautiful’ dus no harm done daar. Op de eerste dag worden we benaderd door een jonge Egyptenaar die de spa treatments van het wellness center in het hotel aan de man moet brengen. Mooie groene ogen, witte tanden en een Brits accent… wat een mix natuurlijk om te weerstaan. In eerste instantie was ik erg op mijn hoede, omdat ik absoluut niet op zoek was naar een vakantieflirt dus ik heb een uur lang onderhandeld over het spa treatment package, en dat beetje weerwerk leek hij wel leuk te vinden. Achteraf bekeken was de bezness daar al gestart…mijn terughoudende aanpak heeft hem ertoe geleid om me te analyseren met de mooie woorden…ik kan zien wat er achter je ogen schuilt ‘je bent al vaak gekwetst geweest en bent een persoon met een goed hart’… je lacht het op dat moment weg natuurlijk, want ik ben het niet gewend om zo’n opmerkingen rechtstreeks te krijgen. Heb niets bevestigd, gewoon terug geplaagd. Maar de steen was gerold natuurlijk…ik was een ideaal slachtoffer die openstond voor complimentjes. (Zo stom allemaal als ik het achteraf bekijk).
De derde dag stond hij weer aan onze strandstoel om te vragen hoe de eerste massage al verlopen was, en toen werd het hengeltje uitgesmeten… Mijn vriendin bekeek hij amper, alle aandacht ging naar mij, waarbij hij gewoon naar me kon kijken en stil zijn alsof hij verbaasd was om zo’n mooi wezen te zien (smooth as always)! Alle kleine dingen merken ze op, hoe je lacht, je kuiltjes in je wangen, hoe je pauseert in zinnen…en daar geven ze je dan complimentjes over, dus je voelt je inderdaad speciaal. En uiteraard had hij gelijk en was ik al vaak gekwetst geweest, deed zo’n deugd om zoveel aandacht te krijgen… hoewel de alarmbelletjes bleven rinkelen ‘vertrouw dit niet, dit klopt niet, hij wil je enkel voor seks etc’. Hij zegt me dat hij het heerlijk vindt om met me te praten en zou me heel graag terugzien 's avonds om iets te drinken samen. Ik kan die eerste avond niet dus we spreken af om samen naar een strandfeest te gaan, samen met mijn vriendin. Mijn vriendin valt ziek en ik ben geïntrigeerd, het was onze laatste avond dus wou hem terugzien…maar ik was bang voor wat zou gebeuren. Ik wou geen seks, enkel aandacht maar zou nogal moeilijk zijn als we maar met zn tweetjes waren. Ik heb een halfuur gepraat met mn vriendin en zitten twijfelen, maar zelfs mijn vriendin geloofde erin dat hij me werkelijk leuk vond en ik zelf kon beslissen of er wat meer gebeurde of niet. Ze heeft me zelfs begeleid naar waar we afgesproken hadden. En wat zag hij er knap uit, en hij overlaadde me uiteraard met complimentjes in dat mooie Britse accent. Ik leek wel een vogel voor de kat… Dus we zijn met een taxi naar een barretje wat verder op gegaan, en ik had er speciaal op gelet om te kijken of hij er een bekend figuur was wat zou verraden dat hij dit vaker deed. Ik bleef dus op zijn hoede, maar buiten enkele kennissen die hij gedag zei waren er geen vreemde blikken. Ik lette dan ook op de verkeerde dingen achteraf bekeken. En toen begon het natuurlijk…dat hij niet kon wachten tot hij met me alleen kon zijn, naar me verlangde en een mooie afscheid wou. Hahaha het lag er natuurlijk dik op, en ik was totaal verdeeld. Ik doe zo’n dingen niet vaak en had al een jaar niet meer intiem geweest met iemand, dus ik dacht onder het motto ‘you only live once’ van ‘je vindt hem fijn en hij jou, waarom ook niet?’. Ik had de week ervoor van mijn dokter namelijk vernomen dat ik huidkanker heb (zonder uitzaaiingen), maar dat verandert je perspectief wel. Ik wou leven en genieten van het hier en nu, dus ik ben met hem meegegaan. Ook allemaal mooi geregeld uiteraard…hij woonde met een flatgenoot zogezegd dus we konden moeilijk naar daar gaan aangezien we dan geen privacy zouden hebben, maar hij kende wel een vriend die niet in de stad was en wiens appartement we konden gebruiken. Het waren al geen alarmbelletjes meer, maar sirenes die in mijn hoofd afgingen, maar ik heb deze genegeerd omdat ik dacht… doe toch niet zo gek meid, die kerel vind je leuk (dom dom dom!). Dus we gaan naar een woonwijk waar we naartoe gebracht worden met de taxi, en van romantiek is in eerste instantie weinig te bespeuren… er werd nogal snel overgegaan naar de daad, en nogmaals neem ik me voor ‘geniet er gewoon van meid, dit is de laatste keer dat je hem ziet, je hoeft er ook niet meer van te verwachten’. Achteraf veel geknuffel en lieve woorden… de dag van het vertrek komt hij ook zo vaak mogelijk naar ons toe in het hotel, waarbi jde volgende stappen gezet worden. Wanneer ik zou terugkomen, en pushen welke periode ik in gedachte had want hij kon me niet zolang missen, en indien ik zou willen hij naar mijn land komt maar dat een visum wel niet gemakkelijk is. Alles verpakt in een pakje met roze strik, en vanop mn roze wolk waarop ik zat hoorde ik me zelfs toestemmen om snel terug te keren. Het afscheid leek hem zogezegd zwaar te vallen, waarbij hij bijna tranen in zijn ogen had… dus ik was helemaal verkocht.
Op de luchthaven komt er ee noudere vrouw naar mij om me voor hem te waarschuwen. Hij blijkt een bekend figuur te zijn in Sharm, die al jaren vrouwen verleid voor seks, geld en een visum. Hij doet dit met verschillende vrouwen tegelijkertijd en zou zelfs vrouw en kinderen hebben in Cairo. Ik kon mijn oren niet geloven, en tot mijn verbazing deed mijn hart werkelijk pijn. Hoe kon ik ook zo dom zijn? Welke kerel valt nu voor een meid op enkele dagen tijd, natuuriljk…hij had dat effect wel op mij gehad. Ach, ik schaamde me dood en voelde me boos en teleurgesteld. Als wraak ben ik op enkele sites gegaan om hem persoonlijk hiervoor aan te geven en anderen te waarschuwen, want ik was toch zo boos dat al die lieve woorden niet gemeend waren en pure emotionele manipulatie. Ik heb reeds een mail opgesteld voor het hotel waarbij ik expliciet actie vraag, maar heb het nog niet durven verzenden omdat ik dan eventueel verantwoordleijk ebn voor zijn ontslag…hoewel hij dat lesje wel verdiend. Wat houdt mij tegen? De hoop dat het allemaal overdreven is? Hij heeft me nog gebeld gisteren, maar heb niet opgenomen… Ik had hem op de luchthaven een gepeperde sms gestuurd om hem op zijn plaats te zetten en met de vraag me met rust te laten. Nu betrap ik mezelf erop dat ik hem toch wil terughoren, om een uitleg te krijgen… maar ik durf niet omdat ik van mezelf merk dat ik nog opensta voor hem…
Ik ben ook beginnen lezen over deze bezness…en hoe malafide deze praktijken wel zijn en hoever het gaat…dat ik me ten sterkste begin af te vragen of het hotel niet gewoon betrokken is in deze praktijken. Dat kan ook niet anders…er zijn namelijk al vier klachten tegen hem en hij blijft er toch aan de slag. Wij westerse naïeve vrouwen zijn nu eenmaal het perfecte slachtoffer en hebben het aan onszelf te danken lijkt het wel.
Ik wee dat ik blij mag zijn dat ik op tijd verwittigd werd (hoewel op tijd…?), maar het doet me werkelijkpijn…het onrecht en de leugens maken me boos en verdrietig.
Pff wat een boterham dat ik hier heb neergepend, sorry daarvoor! Maar wou het even van mn hart… Wat denken jullie van dit verhaal? En enig advies over hoe ik hier verder het beste mee omga? Stuur ik de mail naar het hotel? Contacteer ik hem nog?
Alle advies is welkom alvast…en bedankt om te luisteren!
Hallo prettylies
Allereerst inderdaad een heel verhaal maar heel herkenbaar en zoals je de verhalen heb gelezen begint het inderdaad met de mooie praatjes en leuke complimentjes,en ik denk dat elke vrouw het wel leuk vind om een complimentje te krijgen.
Wat ik ook wil benadrukken jij moet je dus niet schuldig voelen dat je in zijn mooie praatjes ben gestonken,het zijn glad praters en weten precies hoe ze je in moeten palmen.
Het lijkt wel of die mannen een soort antenne hebben,gelukkig ben je er op tijd achter gekomen.
En goed van jouw dat je naar die vrouw geluisterd heb en dat je verder ben gaan lezen en kijken op internet zodat je er op tijd achter ben gekomen, dat dit soort dingen helaas bestaat.
Het is inderdaad heel moeilijk om je telefoon niet op te nemen maar wel beter,als je op zal nemen dan weet hij dat je naar hem luistert en je hem gelooft en niet die vrouw en kan hij verder gaan met jouw manipuleren,want dat is wat die mannen doen je manipuleren.
Inderdaad zoals Irm al zegt geen contact hebben met die man en probeer je leven op te pakken praat er met vriendinnen over als dat jouw zal helpen en het je hart lucht.
Die mail sturen geen idee maar bekijk het eens zo wil je die mail sturen om van jouw boosheid af te komen of is het om te proberen zijn ontslag te laten krijgen, als hij al 2 of 3 waarschuwingen heb weet het hotel er inderdaad van af,alhoewel net zoals Irm zegt die zullen het inderdaad wel weten maar zolang hij geld in het laatje brengt bij het hotel denk ik niet dat ze zich er iets van aantrekken.
Helaas hebben ze daar nu eenmaal niet erg hoge dunk van westerse vrouwen en worden westerse vrouwen door sommige mannen nou eenmaal gezien als vrouwen die het voor geld doen om het maar netjes te zeggen, en waarom zullen dan sommige mannen het ook niet proberen voor een visum of geld of andere leuke hebbedingetjes.
Dus of hij werkelijk ontslagen gaat worden of iets geen idee,maar ik denk dat die kans klein is dus dan zou je het doen om van jouw boosheid af te komen om het gevoel te hebben ik heb wat gedaan om het voor de volgende keer te voorkomen.
Maar het beste is nog om vrouwen te waarschuwen voor mannen zoals hij.
Hoi prettylies
Of je die mail stuurt of niet, het zal niet veel uitmaken denk ik … Maar het belangrijkste is dat je helemaal geen contact meer met hem hebt, want zodra je de stap gaat zetten om bijvoorbeeld te skypen of berichtjes te sturen … ben je verloren. Ze weten precies je zwakke plekken te vinden, en kunnen hier heel goed op inspelen! Dus kijk hier zeker voor uit. Geef je niet gewonnen!
Ik denk dat je het best een plaats geeft … laat het bezinken … En ga verder met je leven en laat het een les zijn: mooie praatjes zijn niet altijd te vertrouwen! Helaas zijn wij vrouwen er zo gevoelig voor he ![]()
Omar Shariff is geen Egyptenaar maar is getrouwd met een Egyptische vrouw.