Waarschuwing hotel/Guesthouse in Nha Trang

Hai,

Ik wil iedereen graag waarschuwen voor het guesthouse/hotel M.T. Brothers in Nha Trang. Wij zijn hier bestolen door de receptionistes.

Het verhaal: Omdat we een dagje strand hadden gepland besloten we om onze waardevolle spullen niet in de kamer achter te laten maar om deze veilig op te bergen in de hotelkluis beneden bij de receptie. (zoals aangegeven op diverse posters in het hotel) Onze spullen en geld zijn daarna gestolen door de receptionistes. Heel brutaal maar helaas waar!

Groetjes,
Angelique

Balen! Hoe weet je dat het de receptionistes waren? Als dat zo is heb je een goed verhaal voor de politie. Nog aangifte gedaan?

Cheers!

Toen we onze spullen afgaven hebben ze ons laten noteren wat we precies hebben afgegeven. Dat was dus makkelijk natellen.

We hebben inderdaad aangifte gedaan maar dat verloopt minder soepel dan je denkt. Het verhaal in het kort: De politie spreekt geen of amper Engels en besluit dat het een goed idee is om het hotel te bellen. De hotelmanager en zijn receptionistes komen naar het bureau. De hotelmanager is onze tolk :frown: ! En weigert om onze verklaring te vertalen in het Vietnamees omdat het ongunstig is voor zijn hotel. (Hij denkt dat de verzekering bij hem een vergoeding komt vragen) Hij probeert het verhaal zo te draaien dat wij de leugenaars zijn… :paranoid: En na 5 uur lopen we het bureau uit met een verklaring waarin staat dat we bestolen zijn maar geen idee hebben waar en door wie…

Mijn tip: Als zoiets je overkomt vertel dan gewoon dat in een drukke straat of op het strand je tas is gestolen. Ze vinden je dan hoogstens stom maar in ons geval waren ze verplicht om een onderzoek te starten… en die ellende omzeil je hiermee…

Dank voor je reactie. Ben geen fatsoensrakker maar ik vraag me af of het verstandig is om een valse verklaring af te leggen aan autoriteiten, waar dan ook op de wereld.

Cheers!