Hallo allemaal!
Dit topic is bedoeld voor reisverhalen. Dus, heb jij nog een verhaal die je graag wilt delen met ons, of als je ze gewoon graag kwijt wilt. Schrijf ze dan hier op!
Hallo allemaal!
Dit topic is bedoeld voor reisverhalen. Dus, heb jij nog een verhaal die je graag wilt delen met ons, of als je ze gewoon graag kwijt wilt. Schrijf ze dan hier op!
Ik zal net zoals bij de foto’s, wederom weer starten. Dit verhaal had ik eigenlijk geschreven voor de reisverhalen contest, alleen had ik helaas wat problemen met het upgraden van mijn account naar premium waardoor ik niet mee kon doen. Ik hoop dat je door de tekst heen komt !
Het was op een zondagochtend, ik had net afscheidt genomen van mijn ouders en mijn kleinere broertje met wie ik zojuist 3 dagen op een stuwmeer had gezeten. Helemaal afgezonderd van de “bewoonde” wereld, maar wel tussen de apen die je ’s ochtends wakker maakten.
Maargoed, ik stond op de bus te wachten die me naar Phuket zou moeten brengen, het was niet bij een bus station maar ergens op een plek met weinig om me heen dan bomen, wel had een Thai me verteld dat er op een gegeven moment een bus langs zou moeten komen en als ik mijn hand op tijd op zou steken zou hij voor me stoppen. En gelukkig na een dikke twee uur wachten kwam hij ook!
De jongen die de kaartjes verkocht van de bus, ook wel “busboy” genoemd, vertelde me dat ik mijn grote tas achter hem neer moest zetten – en dat ik mijn gewone rugzak mee mocht nemen naar mijn plek. Nou is het zo dat ik normaal al mijn waardevolle spullen in mijn rugzak laat zitten, maar dit keer was ik vergeten mijn Ray Ban pilotenbril uit mijn andere tas te halen met alle gevolgen van dien…
Na een rit van ongeveer acht uur kwamen we eindelijk in Phuket aan. Bij het uitstappen van de bus kreeg ik mijn tas terug van de busboy en het viel me op dat hij erg zenuwachtig leek. Nu vroeg ik mezelf af waarom hij dat eventueel zou kunnen zijn. En toen dacht ik onmiddellijk aan mijn bril, dus checkte ik mijn tas. Inderdaad, mijn tas was een grote puinhoop, en mijn bril was weg. Shit! Gelukkig zag ik de knul van de bus nog, en liep dus direct op hem af om te vragen of ik mijn bril terug mocht. Helaas had hij me al door voordat ik bij hem was, en rende hij weg.
Omdat ik moe en een beetje suf was van de busreis heb ik toen niet helemaal logisch nagedacht, en was ik maar een slaapplek gaan zoeken voor die nacht.
Na er een nachtje over geslapen te hebben had ik besloten om het er niet zomaar bij te laten zitten, en heb ik na een hoop telefoonnummers gebeld te hebben via via het busnummer kunnen traceren. En aan de hand van het busnummer heb ik de routes kunnen achterhalen welke de bus reedt! Nu was ik er niet helemaal zeker van of de desbetreffende busboy altijd op dezelfde bus zou rijden maar ik zag dat hij de volgende dag rond het middag uur weer in Phuket zou aankomen van een trip. Wat ik toen eerst had gedaan was aangifte doen bij de Tourist Police, omdat ik dat nog niet had gedaan. Gelukkig geloofde ze me, en beloofde ze om de volgende dag rond het middag uur ook op het bus station te staan.
De volgende dag rond het middag uur stond ik dus samen met zes (!) mensen van de Tourist Police en de baas van het bus station zelf op “die eikel” te wachten welke mijn pilotenbril had gestolen. Althans, ik was er eerst van overtuigd dat hij hem had gestolen, maar begon nu toch wel een beetje te twijfelen haha. Stel dat ik fout zat, en al die mensen voor niks waren opgetrommeld?!
Op een gegeven moment kwam de bus aan… en werd de busboy meteen opgepakt en werd de héle bus doorzocht naar míjn zonnebril. Uiteindelijk werd er niks gevonden – maar nadat de mobiel van de busboy was afgepakt, zodat hij niemand kon waarschuwen, werd er ook een huiszoeking achteraan gegooid. Maar ook in zijn kamertje met alleen een bed en een koelkast werd niks gevonden. Totdat de al wat oudere huisbaas aan kwam strompelen met, heel toevallig, mijn zonnebril op!
Achteraf had hij mijn bril dus gegeven aan de huisbaas om zijn huur voor die maand te betalen. Ik moet zeggen dat ik me er wel een beetje rot over voelde hoe deze man werd behandeld door de andere, alsof hij het Thai zijn niet meer waard was. Maar nadat deze man dus daadwerkelijk schuldig was bevonden heeft dit alles me 2 hele dagen op het politiebureau gekost om allerlei dingen in te vullen, en uiteindelijk ben ik zelfs nog in de rechtszaal geweest om tegen hem te getuigen en van de Thaise overheid nog 500 bath toe gekregen voor de overlast!
En paar jaar geleden was bij mij op de hotelkamer mijn geld en een splinternieuwe gsm gestolen,er lag alleen nog mijn simkaartje op de tafel.
Tijdens mijn nachtelijke escapades had ik iemand meegenomen naar mijn hotelkamer,ik had deze mooie vrouw ontmoet buiten aan de Gulliversbar(kao san rd)
Moet je wel bijvertellen dat ik wel erg dronken was dat moment,wat is er gebeurd in de slaapkamer niets!!Ik ben als een blok in slaap gevallen,en ik werd wakker(kan het me nog goed herrineren)9:35am met een “houtenkop” toen ik mijn simkaartje alleen op het nachttafeltje zag liggen,voelde ik al de bui hangen.
Ik deed mijn geldbeurs open,alles weg op een paar thaise muntstukken na die er nog inlagen.
Toen ben ik naar het politiestation gelopen die op een neuslengte van het hotel was gevestigd.Nadat ze mijn verhaal hebben gehoord zijn er 2 politiemannen mee gegaan naar het hotel waar ze de videobanden aandachtig aan het bekijken waren.
Groot was mijn verbijstering toen de politie mannen zegden dat ze deze vrouwelijke persoon kende,maar het was geen vrouw:het was een ladyboy.
Het eerste dat in mij opkwam was,ik heb toch geen…gehad met deze persoon??Ook op de videobeelden was te zien dat deze ladyboy niet alleen mijn kamer uitkwam,hij had zijn vennoot bij,zal me niet verbazen dat dit ook een ladyboy was.Nadien ben ik terug gegaan naar het politiestation om de nodige papieren in te vullen.
Er werd me gezegd achteraf door één van de inspecteurs,als ik een zakcentje zou geven(2000bath)dan zullen ze met alle middelen deze persoon en zijn handlanger zoeken.Ik vond dit er wel over,ik haalde mijn geldbeurs boven en toonde de lege inhoud aan de inspecteur waarna hij zegde sorry i can not helping you.Dus mensen ik heb mijn les geleerd,pakt nooit in een dronkentoestand iemand mee naar je kamer want voordat je het weet ben je kaalgeplukt.Oja:gelukkig had ik mijn bankkaart nog,dus kon ik mijn reis naar het binnenland voortzetten.Ik hoop dat de mensen er lessen uit trekken over het verhaal wat ik hier heb geplaatst.gegroet:georgessiam.
Daar zal je zeker wel van hebben geleerd Georges, was de schade groot? Was je naar de tourist police gegaan, of juist naar de Thai Police?
Ik denk dat het de thaipolice was Thomas,want hij die me ondervraagde kon een "mondje"engels spreken.
Ik zag het embleem niet van de touristpolice op zijn jas.Schade nu we toch bezig zijn:een nieuwe nokia gsm(had hem juist één week van tervoren aangeschaft)winkelwaarde was:325euro +500euro en 22000bath hebben ze me lichter gemaakt.georgessiam.:chin:
Tjee wat een verhalen! Thomas, wat een gedoe zeg om die “dure” bril. Maar hoe dan ook, je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven!
Georges, sorry maar ik lig hier lol2 Op dat moment erg lullig een hoop centen kwijt, je vertrouwen wellicht en dan ook nog een ladyboy!
Maar ik knock on wood…t zal me maar gebeuren! (al sla ik nachtelijke avonturen in hotel zoiezo over;))
Ja wat kan ik zeggen,eigen schuld dikke buld.Ik kon niets meer herrineren wat er is gebeurd s’nachts.(maar best ook,denk ik)Op dat moment toen ik het vernam dat het een ladyboy was,vond ik mij gepakt*
Bestolen worden is altijd k…te.
Ladyboys stelen inderdaad het meest - daar ze in geen vaste bar werken
- hun opreratie zo snel mogelijk willen betalen.
Als er een Marineschip (meestal Amis) in Puhket aanmeert zwermen ze er van over het ganse land naar toe. Wie weerstaat zo een mooi jong “vrouwtje” he.
Vrouwen en mannen die in gogobars werken zullen niet zo vlug stelen, ze zijn te gemakkelijk te vinden (de bars hebben ook hun adres) en kunnen in dit milieu dan bijna geen job meer vinden.
Ja, George Als de drank is in de man, is de wijsheid in de kan.
MVG Frank
Ik denk dat ik ga leven als een priester,lol2lol2
Moet je vooral doen! Hoop niet dat je RK bentlol2
Georges,toch. Je moet wel erg van de kaart zijn geweest. Al geef ik toe dat het verschil tussen een vrouw en zo’n lady-boy soms moeilijk is te zien. Maar gewoon even iets laten zeggen in het vervolg. Dan hoor je het wel. Tenzij je er een fles Mehkong doorheen heb gejaagd natuurlijk.
Ton
Maar één fles,Ton?had deze dragonder me niet aangesproken dan was ik doodgewoon naar mijn kamer geweest en mijn roes uitgeslapen.
Maar de fout lag helemaal bij mijzelf,ik had eerst een bodycheck moeten doen bij dat creatuur.
Onze reisverhalen zijn allemaal te vinden op onze website:
http://www.joertje.nl/reis/index.php?show=inhoud&id=1
In het linker menu vind je onder ‘Thailand’ de verschillende ‘ervaringen’! :vak02:
Iets meer lezen over onze ervaringen en verhalen over Thailand, bezoek dan mijn weblog op wereldwijzer. Ik heb de reis van dit jaar en die van vorig jaar van dag tot dag bijgehouden. Soms een hele klus, maar ik merk dat ik er velen een plezier mee doe en het is oh zo handig om voor jezelf zoveel mogelijk herinneringen te bewaren. Als je geinteresseerd bent nodig ik je van harte uit mijn blog eens te bekijken. Er staan naast ervaringen en verhalen ook heel wat bezienswaardigheden en weetjes in beschreven.
De blog van dit jaar kun je ook terugvinden op http://annieopreis-reismee.blogspot.com
Groeten