Klik even op de link bekijk de filmpje’s, en ontdek waar je rekening mee dient te houden voordat je onnodig in de problemen komt in touristisch Thailand, soms veroorzaakt door jezelf of opzettelijk door anderen.
Het zijn dan wel hoofdzakelijk engelsen maar toch.
wow heftig hoor!
heb alleen part 1 episode 1 gezien met die waterscooter. Of ze nu gelijk hebben of niet dat in het midden gelaten want dat weten we niet. maar het afzet gedrag in de toeristische gebieden in oa thailand heeft voor mij een hele nare smaak achtergelaten en daardoor zou ik niet snel meer terug gaan naar die landen. Ondanks dat er zoveel lieve en behulpzame mensen zijn en het een prachtig land is.
1 keer afgezet worden kan nog maar na de 2de keer ben je het snel zat!!!
Ik hoop dat de mensen hun gezond verstand gebruiken,en leren van de fouten die de mensen in het filmpje hebben gemaakt!!Laat nooit je drankje onaangeroerd tijdens een toilet pauze!! Voordat je naar de luchthaven ga,check altijd je bagage!!!georgessiam.
Lekker voorruitzicht we gaan als gezinnetje naar Thailand.
Ik ben er 1991 geweest en zulke toestanden nog niet meegemaakt,de omschreven bars ect… hadden ook totaal onze interesse niet.
Moet je ook voor een interne vlucht je bagage checken?
Op de airport zelf, zijn er trucs die men gebruikt .
De vorige poster had het over het hoge afzetgehalte daarom ging zij niet meer.
Graag je voorbeelden
Ik dacht,dat je bagage gescreend word van waaruit je vertrekt, vb:schiphol/bkk connecte vlucht naar cnx(chiangmai)bagage wordt normaal niet gescheckt in bkk maar in cnx,als de douane je eruit pikt na ophaling bagage!Handbagage wordt altijd gescheckt,alsook de terugvlucht van bkk naar europa.Nuttige tips:koop nooit drugs op straat,want voor dat je het weet beland je in de cel,met alle gevolgen nadien.ff zeggen dat sommige thais een bijverdiensten hebben om mensen te veraden bij de politie!Tussen het uitchecken van je kamer en je terugvlucht ligt je bagage op een opslagruimte in het hotel,er kan vanalles gebeuren met je bagage:je hebt daar geen controle over;altijd checken voor dat je de bus of taxi neemt naar de luchthaven!!ff iets nieuw!!!Ik weet dat er cameras zijn om de mensen gade teslaan(ratchadamnoen road en kao san road)Afzetgehalte:soms teveel betaald voor een ritje en vroeger stenen gekocht vooreen te hoge som(kleine baggatels)Searcher Thailand is in het algemeen een veilig land,de problemen komen als er drank en drugs bijgemoeit zijn,dan is het opletten geblazen.In alles wat je doet gebruik je gezond verstand.georgessiam.
hi
in oa thailand (indonesie en vietnam waren in mijn ogen precies hetzelfde) zien de plaatselijke bevolking je als rijk. wat natuurlijk logisch is aangezien wij over het algemeen heel wat meer te besteden hebben dan andersom. sommige mensen daar proberen daar duidelijk een slaatje uit te slan wat kan varieeren in dubbele prijzen (locals betalen minder dan farangs), ok dat snap ik nog wel en dat vind ik ok echt niet erg. maar het kan ook anders. net zoals in het filmpje (zo zie ik het) laten ze toeristen opdraaien voor schade die er hoogstwaarschijnlijk al was, al heb dit zelf niet meegemaakt in die 6 maanden.
maar ook bijvoorbeeld na een ritje met een tuk tuk, fietstaxi of gewone taxi een stuk meer vragen (eisen) dan wat er vooraf was afgesproken, dit is mij meer malen overkomen. of als je voor je kamer wilt afrekenen meer eisen dan dat de kamer kost (en dat terwijl het blad met prijzen voor mijn neus ligt) omdat je naar een nadere kamer bent verhuisd omdat in de eerste kamer de douche het niet deed.
of nog een voorbeeld: mijn backpack werd voor mijn neus weggegrist om vervolgens 20 meter verder op de heuvel neer gezet te worden. in die 20 meter had ik al 4 keer gevraagd (vriendelijk tot dwingend de laatste keer)of ik mijn tas teug mocht. heb hem zelfs oproberen terug te pakken. na die 20 meter werd er dus geld geeisd van mij. voor iets wa ik graag en makkelijk zelf had kunnen doen en waar ik geen toestemming voor heb gegeven. toen ik bleef weigeren werden er flink wat dreigenmenten op me af geslingerd. Ik had er voor kunnen kiezen die man gewoon wat te geven maar ik vond op dat moment dat hij gewoon van mijn spullen moet afblijven en zeker voor 20 meter een slap heuveltje op en nee is nee bij mij.
in principe moet dit je die vakantie pret niet laten drukken maar ik as het na een paar maanden gewoon zo zat dat het dat bij mij el deed en ik er dus nu nog een bittere smaak aan over heb gehouden.
Ik ben echt niet beroerd om wat extra geld uit te geven maar de manier waarop en dat de mensen daar dachten dat ze RECHT HADDEN op mijn geld. ik wist op een gegeven moment niet meer wie ik wel en wie niet kon vertrouwen. er waren genoeg mensen die uit nieuwsgierigheid en vriendleijkheid een praatje met je kwamen maken en die absoluut niets van je wilden (of misschien een beetje reclame maken voor iets) maar een hoop mensen willen wel meteen iets van je en niet zon beetje ook.
maar laat je vakantie hier echt niet door verpesten, thailand is zo’n mooi land en er zijn ook genoeg lieve en aardige mensen
en nogmaals het is logisch dat zij geld van ons proberen los te peuteren maar het gaat helemaal op de manier waarop, dat si gewoon niet eerlijk.
heel veel plezier en het is echt niet zo erg als ik het schets. Ik heb er 6 maanden voor rondgelopen waardoor de kleine dingetjes zich bij mij opstapelde. Dit is dus hoe ik het ervaren heb!
hou gewoon je gezond verstand erbij (voor bagage: laat het nergens staan onbeheerd en hou het gewoon goed in de gaten, neem geen bagage aan van vreemde en dergelijke)
heel veel plezier en geniet ervan!
groetjes lotte:dag:
ff zeggen aan Jan,bedankt om ons “OGEN” te openen!!de mensen met hun neus op te feiten te drukken,Ikzelf heb met veel aandacht de filmpjes gezien.georgessiam.
Dit was Phuket? Doet ook niet echt ter zake want men is toch wel meer dan 10 keer gewaarschuwd waar je in Thailand op moet letten. Beter gezegd wat je pertinent niet moet doen. Iets wat we hier ook nog graag willen. Eén ding viel mij nogal op: bij de waterscooters liet de “crook” zich filmen en nogal liefst met een geweer. Tenzij je dat als Thai wel mag vind ik het nogal dom om je te laten filmen. You tube wordt toch goed bekeken, nietwaar? Zelfs mijn generatiegenoten kijken naar dergelijk soort filmpjes. Misschien wordt hij nog herkend door anderen. Volgend jaar ben ik op Kamala en ga toch wel kijken. Op afstand. Maar eerlijk gezegd, geef mij maar de aankomende rondreis door de Isaan. Deze keer Zuidoost.:tssk:
Hoe die kwestie nu ontstaan is met die waterscooter laat ik in het midden, dronken losgelaten engelse (marine) jongens vraagt al om problemen, weten geen maat te houden met drinken(zuipen) beginnen het liefst al om 09.00 uur in de ochtend waarschijnlijk ook omdat de pubs in de UK alweer vroeg de deuren sluiten, bijna wekelijkse kost ook hier in Amsterdam.
Laat staan een groep van 300 man die al weken op zee zitten :wasted:.
Wil het verder niet goed praten zoals die verhuurder van die waterscooters het wil oplossen, of beter gezegt je staat aftepersen want daar deugt echt niets van.
Het plaatsen van de link naar het filmpje is voor mij meer bedoeld als dat je mogelijk meegezogen kan worden naar het lijkt, The no limits from Thailand, vooral op/in bepaalde plaatsen of tijdens bepaalde feesten als je jou hoofd er niet bij houdt
Voor de rest is en blijft het een goed vakantieland, ook op andere plaatsen ter wereld kun je dit soort zaken tegenkomen, en wat betreft baggage of andere aanverwante zaken betreffende vakantie, wees gewoon alert en vertrouw alleen op jezelf en degene met wie je samen bent.
Natuurlijk is het zo dat je er zelf bij bent. Maar alertheid blijft een pré. Je kunt ook je koffers en zo laten sealen.Dat ligt er maar aan wat je zelf doet. En inderdaad, het is en blijft een prima land om met vakantie naar toe te gaan.:drugged:
Het filmpje met de waterscooter wordt inderdaad aangegeven als dat het Phuket betreft maar doet inderdaad niet terzake, ik heb zelf ook op diverse stranden weleens zo een ding gehuurd, maar heb mij toch altijd wel afgevraagd wat gebeurd er als er iets fout gaat, zo ook met het huren van een scooter, daarbij beheers ik mezelf wel en ben daarbij ook in gezelschap van mijn (Thaise) echtgenoot en heb daarbij nog wel wat goede contacten in het land, maar voorkomen is beter dan genezen.
Aangezien de verhuurder zelf aangeeft de gehele dag op het strand te liggen en ook zich genoeg te doen aan het nodige alcohol ipv op die waterscooters te varen zal er wel weinig goeds uit voorkomen, laat staan dat hij van Youtube heeft gehoord.
Wat betreft Youtube heeft niet alles een hoog waarheidsgehalte maar is dit wel iets realistisch waar men rekening mee dient te houden, zover ik weet qau wapens gelden er dacht ik dezelfe regels als in Amerika en als er iemand op/in jou property/huis onrechtmatig bevind kan je rare dingen verwachten.
**Clips ‘not intended to harm tourism industry’ **
Writer: [EMAIL=“supapongc@bangkokpost.co.th”]Supapong Chaolan
Position: Reporter
Published: 16/09/2009 at 12:00 AM
Newspaper section: News
Widely distributed video recordings of foreign tourists reputedly being ripped off over damage to jet skis on Phuket and other incidents have been made to damage Thailand’s tourism reputation, authorities say.
The producers of the video clips - shown on British cable television and YouTube - and the victims of the alleged scams have denied the accusation.
Pol Lt Gen Santhan Chayanont, chief of Provincial Police Region 8 which covers the upper South, yesterday said efforts to tarnish Thailand’s image might be coordinated.
The video clips show a female British tourist being arrested for marijuana possession at a full moon party on Koh Phangan and a British marine and a US marine being threatened to pay exorbitant compensation for damage to rented jet skis on Phuket in separate incidents.
The footage, in which Thai police appear, were broadcast as part of the series Big Trouble in Tourist Thailand on Britain’s Bravo cable TV station and then spread to the internet.
Pol Lt Gen Santhan said the arrest of the British woman was real. She was found with marijuana in her possession. In her testimony through a translator, she confessed.
In the video clip she claimed she had to pay 80,000 baht to local police to be released on bail.
The other clips feature a Phuket jet ski operator, Vinai Naiman, also known as “JJ”, demanding compensation from British and American clients, both marines on rest and recreation leave.
In the clip of the British marine, Mr Vinai was seen to go to a storeroom and return with a gun which he dangled by his side. Pol Lt Gen Santhan said the way clips had been made suggested a set up.
They had been edited to tarnish the image of both Thai tourism and the police force and presented only the negative side of the story through narrators, he said.
Pol Lt Gen Santhan ordered police investigators to find out if any Thai individuals were involved in the making of the footage.They could face criminal charges.
He also ordered his subordinates to run a check on the production of the clips and report the findings to him as soon as possible.
The producer of the video clips, Gavin Hill, and some of those involved told British freelance journalist Andrew Drummond the footage was not faked or stage-managed and there was no intention to damage Thailand.
They insisted they were prepared, if necessary, to make the incidents a diplomatic issue.
Phuket governor Wichai Praisa-ngob yesterday said the clips might have been produced by someone who stood to benefit from Thailand tourism losing its competitive edge.
Mr Vinai said he had demanded compensation for damaged jet skis from his foreign clients. But the compensation had been settled before the filming.
He said he had been tricked into appearing in the clip as the producers claimed they wanted to do a positive documentary about tourism in Phuket.
The gun he was seen holding was only an air gun, he insisted.
Tourism and Sports Minister Chumpol Silpa-archa said he did not think the controversy would have a far-reaching effect on the tourism industry.
Anusorn Salay, head of a club of jet ski operators on Phuket, yesterday said the club would establish procedures to prevent disputes over jet skis.
It would set rates for compensation based on where and how bad the damage was to a ski.
Ik vond het frappant dat er zulke goede beelden waren zonder ook maar enig protest van de Thai zelf. Uiteraard wordt er flink gerageerd en ik ben toch wel erg benieuwd of dit alles is “ge-setupped”. Overigens, wanneer iemand met een geweer voor m’n neus staat weet ik toch echt niet of het een airgun is. Trouwens, die schieten toch ook raak. Ik wacht nieuwsgierig ag hoe dit afloopt.
Gebeurt dit in Krabi ook? Zijn de thai daar ook zo opdringerig? Ik hoop dat krabi ook niet zo druk is en het strand ook niet met teveel jetski’s belast wordt. ALs je zo een jetski of brommertje huurt moet je dan gewoon meestal geen verzekeringspapieren invullen?
Ondans het plaatsen van deze topic doormij heb ik nogmaals sterke twijfels over de gang van zaken bij het waterscooter gebeuren, en of het dan wel niet een setup is. Eerder denk ik bedoelt om de losgeslagen engelsen in toom te houden lijkt mij, gemaakt door een of ander engels tv-station. Persoonlijk nog nooit van dit soort scams meegemaakt door Thais.
Eerder last waar dan ook van bezopen engelsen.
En over het hoofdstuk drugs daar kun je maar beter niet mee in aanraking komen in Thailand, wat dat betreft heb je een giga probleem als je betrapt wordt, echt niet leuk.
Wat betreft het huren van scooters, hou daar rekening mee dat je eigenlijk in het bezit moet zijn van een motorrijbewijs het is daar geen 49,9cc maar een motocycle, de verhuurders vragen alleen een ID en meestal waar je verblijft, een goede reisverzekering moet je afsluiten in Nederland maar als je op je kont gaat en geen motorrijbewijs bezit dan ben je dus volgens de wet niet verzekerd.
En als je wat in moet vullen is het meestal dat de verhuurder niet aansprakelijk gesteld kan worden als er mogelijk wat fout gaat.
Wie er ook verder naar de filmpje’s kijken, ga lekker op vakantie naar Thailand dat doen wij al jaren en blijven dat nog jaren doen voor mij het lekkerste vakantieland wat er bestaat :kus:.
Of het nu realiteit is Jan,ivb:scootergeval dat laat ik in de midden,Maar het is ook algemeen geweten dat de thais éénmaal dat ze aan de drank zijn,ook geen goed lievertjes zijn(partnergeweld komt vaak voor in hun families)Ik ga ze niet allemaal over de zelfde kam scheren,maar ik heb al veel vrouwen gesproken die niet happy waren in hun relatie!Dit om even mee tegeven.groetjes:georgessiam.
Zoals al is gezegd, je moet altijd waakzaam zijn op je spullen en op andere scams. Gebruik je verstand, wat die man van de British Marine als voorbeeld niet deed, het was net of hij stond af te dingen en van 44.000 baht naar 35.000 ging… In de 2 maanden dat ik heb rondgereisd heb ik de dingen die te zien zijn in de filmpjes niet meegemaakt, persoonlijk denk ik ook zoals de Thai zelf ook veel gebruikt, de glimlach en geduld het beste werken mocht je in problemen zijn :), Oh en vergeet het tourist police nummer 1155 niet, erg goeie service en ze spreken goed engels en bovendien schrikken de meeste Thai al als je er over spreekt.
Ik vond 't trouwens wel aanmerkelijk dat de meeste problemen waren gekomen wanneer onder invloed van alcohol… Is het niet? Ikzelf heb ook een tijdje “moeten” bivakkeren in Phuket zoals je ook kunt zien in de filmpjes. Maar ik ben toen veel uitgeweest maar heb toen zelf buiten 1 vechtpartij niks gezien van problemen.