waarom moet ik elke keer als ik naar mijn turkse vriend ga een nieuw visum kopen.

sinds vorig jaar 21 Augustus ben ik voor het eerst in Turkije op vakantie geweest. Ik heb daar mijn huidige vriend leren kennen en hij woont in Turkije
Inmiddels ben ik al twee keer terug geweest, de eerste keer na acht weken en ben ik drie weken bij hem gebleven en de tweede keer ook weer acht weken later en ben ik vijf weken verbleven in Turkije. Ik weet van de 90/180 regeling af maar er is mij toch het een en ander niet duidelijk. Wanneer gaat de 90/180 regeling in en vanaf welk visum moet ik nu gaan rekenen? Op mijn laatste visum staat de aankomstdatum: 29 December 2012 en vertrekdatum: 3-02-2013 een rode en blauwe stempel. Betekend het dat op het moment dat er een aankomstdatum en een vertrekdatum op mn visum staat dat er gewoon weer een nieuw visum gekocht kan worden en dat ik weer vijf weken mag gaan of moet ik nu eerst 90 dagen wachten voordat ik een nieuwe mag kopen?

Even zoeken en dan merk je dat er al erg veel over geschreven is.
De korte versie:
Op het moment dat je een visum koopt is die gedurende 180 dagen geldig.
In deze 180 dagen mag je maximaal 90 dagen in Turkije verblijven.
Er is geen beperking in hoeveel keer je de 90 dagen opmaakt.
Samenvatting: het is een stempel kaart waar 90 dagen vakjes op zitten en die 180 dagen geldig is.