Kan iemand mij meer informatie geven omtrent de 90/180 dagenregeling?
Ik ben Turkije binnengegaan op 17 april en er weer uitgegaan 10 juni. Dat zijn 55 dagen. Van 9 september tot 12 oktober wil ik weer gaan. Dat zijn 34 dagen, in totaal 89 dagen binnen 180 dagen. Tussen 10 juni en 9 september zitten 92 dagen (3mnd).
Moet ik nu een nieuw visum kopen en begint de termijn van 180 dagen weer te tellen omdat ik 3 maanden niet in Turkije heb verbleven of
Kom ik op mijn oude visum binnen en mag ik nog tot uiterlijk 13 oktober in Turkije zijn?
Het is een ingewikkelde regeling en ik hoop dat ze hem snel afschaffen.
Volgens mij kan je in dit topic wel je antwoord vinden :)!!!
Hallo Beppie,
Ik verwacht ook dat ik een nieuw visum moet kopen, maar hoe verhoudt zich dat met die 180 dagen? Mag ik binnen die periode 2x een visum kopen?
Er staat in div linken duidelijk dat je dan geen nieuw visum kunt kopen maar een IKAMET moet aanvragen…
Ik zou (juist omdat er zoveel onduidelijkheden zijn) eens bellen met het turkse consulaat
Aan een Ikamet zitten weer andere verplichtingen aan vast. Wat wil Turkije, het toerisme bevorderen of afbreken? Hoe moeilijk moet het zijn om 2x per jaar naar een land op vakantie te gaan.
Naar het Turks consulaat heb ik een week geleden al een e-mail gestuurd, maar tot op heden geen antwoord gekregen. Dan ga ik je advies maar opvolgen en ga ik ma a.s. bellen.
Bedankt voor je reactie!