350 euro + vliegtuig ticket + visum + laten inenten tegen ziektes.
vliegticket lijkt me logisch… dat ze daar niet voor betalen, visum is 40,- en inentingen… tsja dat is verstandig maar niet verplicht, bovendien voor mensen die wel vaker op reis gaan niet eens meer nodig… en de discussie ging voornamelijk om de verblijfskosten… die veelal meer dan 1500,- bedragen bij grote organisaties, daar zitten alle bovengenoemde bedragen niet eens bij!!!
Daar heb je wel gelijk in.
Ik vind gewoon zo spijtig dat vrijwilligerswerk zo duur moet zijn.
Heb nu misschien wel iets gevonden dat helemaal niet zo duur is, dus hopen maar!
Ik zie vele mensen klagen, maar twee mensen en ik hebben aangegeven dat er gesubsidieerd vrijwilligerswerk bestaat
Dus neem een kijkje op http://www.youthinaction.nl/ & http://eacea.ec.europa.eu/youth/index_en.php en kijk of er iets voor je bijzit of zet je eigen project op. Alles wordt vergoed: ticket, onderdak, ziektekostenverzekering, inentingen, lokale transportkosten, geld om te eten en zelfs zakgeld. Dus neem snel een kijkje op de website! (ok indirect betaal je er zelf voor dankzij ons geweldig belastingsysteem)
hallo! ik heb me nét pas aangemeld omdat ik erg geïntereseerd ben om vrijwilligerswerk te gaan doen in het buitenland.
tja ik begrijp óók niet waarom dat nou geld moet kosten voor de vrijwilligers…
Je wilt [neem ik aan] iets betekenen voor mensen die je hulp nodig hebben, en jou werkervaring of “skills” gratis ter beschikking stellen , maar dan wél tegen een onkostenvergoeding! dat is toch wel het minste dat je mag verlangen??? misschien zijn er bureaus die wél al je kosten vergoeden, en dit is dus tévens een oproep voor degene die ons daar wat méér over kan vertellen!!! gr. jeroen
www.vrijwilligerswerk-oeganda.nl
Succes!
Bedankt om nog eens te bevestigen dat vrijwilligerswerk duur is.
Je wilt iets betekenen voor mensen, en vaak zijn dat mensen in nood (of mensen die armer zijn dan jij). Je denkt toch niet werkelijk dat die mensen beschikken over het geld om jouw onkosten te vergoeden, en om jouw vlucht te betalen?
Zelf heb ik vrijwilligerswerk gedaan in Bangladesh, Indonesie, Thailand (2x) en Mongolie. In Indonesie heb ik kost en inwoning gratis gekregen, maar op de andere plekken heb ik dat zelf betaald (soms via een organisatie). Ik vind niet dat vrijwilligerswerk heel duur moet zijn, en ik vind veel organisaties te veel vragen. Maar ik vind ook dat je niet kan verwachten dat alles helemaal gratis is!
Grof gezegd: wil je niet betalen voor een organisatie, boek dan gewoon een ticket en ga ter plekke op zoek naar een project. Mensen die echt wat kunnen betekenen, zullen snel genoeg wat vinden. Mensen die niets kunnen betekenen, die hebben pech. Vrijwilligerswerk is geen goedkope vakantie.
Helemaal gratis niet, je vliegtuig ticket zelf betalen is normaal, je verblijf in gast gezin ook maar daar stopt het vind ik. Als je dan nog andere dingen wil doen dan is het logisch dat je daarvoor zelf moet betalen, maar niemand wil hoge kosten betalen aan organisaties.
Ik zou heel graag mensen willen helpen maar als ik eerst mijn geld moet verspillen aan organisaties dan hoeft het niet meer voor mij. Spijtig voor de mensen die hulp nodig hebben maar zo is het nu eenmaal en ik denk dat veel mensen daar hetzelfde over denken.
Als er mensen zijn die geïnteresseerd zijn om samen vrijwilligerswerk te doen, mogen ze me altijd contacteren en dan zoeken we samen wel iets uit dat we beide kunnen betalen.
En wat houd je tegen om zonder organisatie te gaan? Je zegt dat je skills hebt, ga naar een land waar je de taal spreekt (leer de taal!) en ga mensen helpen.
Mensen die met een dure organisatie weg gaan, die KIEZEN daar zelf voor. Er zijn alternatieven, alleen moet je daarvoor een beetje beter zoeken.
Ik zou binnen een 2-3 tal maand willen gaan maar heb het momenteel heel druk met werk om alles op te zoeken. Heb net een half uurtje zitten zoeken omdat ik nu even tijd had maar heb nog niet iets gevonden dat me interesseerde en dat betaalbaar was, daarom dacht ik dat dit forum wel interessant was.
jenny heb jij ergens een website of een log van al het vrijwilligerswerk dat jij al hebt gedaan?
Onder elke post staat het adres van mijn website… Bij deze een link: IkReis - Urbex in Israël: het verlaten busstation van Tel Aviv
Vergeet niet, heel veel werk ik niet online te vinden. Mensen die hulp nodig hebben spreken niet altijd Engels, en hebben ook niet altijd toegang tot internet. Zij hebben ook het geld en de kennis niet om een website online te krijgen, en de kosten voor hosting en de domeinnaam te betalen.
Enneh, dingen kosten OF tijd, OF geld.
(En soms beide.)
bedankt voor jullie reacties en tips!
maar misschien moet ik mijn situatie even toelichten, zodat het wat duidelijker is voor sommigen van jullie.
ik heb een wia uitkering i.v.m een medisch probleem, ik kán niet meer in een “gewone” baan terecht, derhalve kan ik me alleen nog nuttig maken c/q wat betekenen voor mijn medemensen die het nóg slechter hebben dan ik. maar geloof me als ik zeg dat het absoluut geen pretje is om in nederland met een bijstandsuitkeringkje rond te komen!! laaat staan dat ik geld “over” zou hebben om aan dure vliegtickets te spenderen, dat kán helemaal niet! ik doe nu vrijwilligerswerk in mijn woonplaats, maar vindt eigenlijk dat mensen in het buitenland méér gebaat zouden zijn met mijn opgedane werkervaring en derhalve zoek ik vrijwilligerswerk in het buitenland. tips anyone?
Wat een ontzettend vervelende situatie! Ik begrijp je, en ik kan je helaas niet helpen. (Heb je de EVS projecten al geprobeerd die eerder in het draadje worden genoemd?)
Maar lastig jouw situatie ook is, je begrijpt natuurlijk ook wel dat voor het geld wat een vliegticket naar bijvoorbeeld Azie kost, lokaal minstens 20 GEZINNEN een MAAND van kunnen leven. Hulp in het buitenland is uiteraard welkom, maar eten is nog meer welkom! Mensen kunnen dus niet zomaar ‘even’ je ticket bekostigen, ze kiezen liever voor iemand die zijn eigen ticket betaalt. Logisch. Of ze kiezen voor een maaltijd, dan maar geen vrijwilliger. Ook logisch.
Succes met zoeken!
hoi jenny, dank voor je reactie en begrip!
tja, ik zal es rondkijken wat de mogelijkheden zijn.
en of ik misschien sponsers kan vinden, tja, gewoon proberen vindt ik, wie niet waagd, niet wint hé! gr j
Hallo allemaal,
ik heb niet de hele showtread gelezen omdat er wel heel veel staat en daar heb ik nu even geen tijd voor maar er zijn inderdaad ook gewoon stichtingen die doelen in het buitenland hebben en er zelf geen cent aan verdienen. Sterker nog; bij ons kost het alleen maar geld maar we zijn de stichting begonnen om kindjes in Kenia te helpen. Toch niet om er zelf beter van te worden?
In Januari gaan de eerste vrijwilligers voor ons Kenia om een waterwell te maken en een moestuin. Zij blijven daar een paar weken op eigen kosten. Ze hebben een goedkope vlucht gezocht en wij hebben voor hen goedkope overnachtingen gezocht. Het eten kopen ze ter plaatse en er zit een kok bij hun appartement.
Onze stichting verdient er geen cent aan, het kost geld en tijd maar het doel, de kinderen helpen wordt bereikt. Dit is toch waar het om moet draaien? Deze vrijwilligers zijn dus inderdaad wel geld kwijt voor hun ticket, verblijfkosten (10 euro per nacht volgens mij) en eten maar absoluut niet voor onze stichting. Wij zouden het niet eens willen. Laat er maar zoveel mogelijk geld daarginds terecht komen. Wij doen dit dan ook niet voor ons inkomen maar puur uit liefde voor andere mensen.
Zo kan het ook. Ook onze eigen reizen worden uit onze eigen portemonnee betaald, we kunnen en mogen geen vakantie houden op andermans kosten.
Groetjes Lae-titia
www.faharifoundation.com
Wow, interessante discussie en jammer dat niet elke vrijwilliger deze discussie eerst leest voor hij of zij met verkeerde informatie en ideeen aan vrijwilligerwerk begint… Na 7 jaar onafhankelijke ervaringen met verschillende (internationale) vrijwilligers projecten in Zuid-Amerika kan ik me in de meeste reacties vinden. De meeste organisaties en projecten die ik ben tegengekomen zijn helaas niet betrouwbaar
Ze doen vaak wel goed werk, maar zijn niet eerlijk over hun inkomsten en uitgaven… Er zijn zelf internationale organisaties die je blijkbaar bedreigen als je uit probeerd te vinden waar je geld naartoe gaat!
Ja, ik begrijp ook dat velen projecten helaas geld van vrijwilligers nodig hebben om hun voortbestaan te kunnen garanderen (denk maar niet dat de regeringen hier geld aan uit geven). Ook kosten de lokale voorzieningen (onderdak, eten, transport) van de vrijwilligers geld dat ergens vandaan moet komen.
Helaas is er (tenminste bij mij nog steeds niet gekend) geen organisatie die vrijwilligers projecten echt controleerd op hun uitgaven
Dus raad ik iedereen aan om zelf aan de organisatie/ het project te vragen waar jouw geld PRECIES aan wordt uitgegeven. Dan kun je zelf beslissen of er genoeg van jouw geld naar het uiteindelijke project gaat, of dat er teveel ergens in het midden blijft hangen. Bij sommige lokale projecten zal dit slechts 100 USD per week zijn (om kinderen te eten te geven), bij anderen misschien 1000 USD (om een nieuw klaslokaal te bouwen). De keuze hiervoor moet duidelijk zijn bij jouw liggen, niet bij de organisatie. Als ik 2 projecten mag noemen, dan kan ik www.merazonia.org en www.skipperu.org warm aanbevelen. Veel plezier gewensd!