Vrijwilligerswerk

Beste mensen,
Ik ben sinds vandaag lid geworden van dit forum omdat ik met nogal wat vragen zit over het vrijwilligerswerk in Kenia. Het is namelijk nogal lastig om vrijwilligers werk te vinden waar je niet fors voor moet betalen. Ik vind dit toch best vreemd aangezien je vrijwillig je diensten aanbied… Zijn er ook organisaties of projecten waar dit niet het geval is? Ik heb namelijk niet zoveel geld maar wil wel heel graag terug naar Kenia om vrijwilligerswerk te doen. Vorig jaar ben ik het grootste deel van het jaar in Kenia geweest om rond te reizen en familie te bezoeken (ben zelf half keniaans) maar ben ik er niet toe gekomen om in een project mee te draaien. Nu wil ik dit wel heel graag dit jaar voordat ik terug ga naar school maar ik kan niks vinden wat me aanspreekt en niet zo enorm prijzig is. Kan iemand mij hier bij helpen? Ik werk graag met mijn handen en het leukst lijkt mij iets op de bouwen zoals een school of watervoorziening. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!
Groetjes

Eerlijk gezegd , ik vind sommige projecten die vrijwilligers (mis)gebruiken voor hun projecten een beetje te ver gaan .
Voor mij zou een vrijwilliger kost en inwoon gratis moeten verdienen met zijn arbeid die hij ter plaatse verricht.
Dit zijn normaal geen grote kosten als je het simpel houd in Kenia.
Ik zou je voorstellen om bij een buitenlander in Kenia je hulp aan te bieden .

Ja zo denk ik er ook over! Er moeten toch ook nog wel organisaties zijn die op die manier werken?? Wat bedoel je precies met mijn hulp aanbieden aan een buitenlander in Kenia?

lees trouwens ook eens wat er in de rechter boord van deze pagina staat :
Wereldwijzer Vrijwilligersdag Maart 2012
NEDERLANDS GROOTSTE INFORMATIEDAG VOOR VRIJWILLIGERSWERK IN HET BUITENLAND

Als je als vrijwilliger gratis kost en inwoning zou krijgen in ruil voor (vrijwillige) arbeid, zou het dan niet voordeliger zijn om gewoon een Keniaan in loondienst te laten werken, waarmee met minder geld zelfs een heel gezin onderhouden kan worden.

Wie moet dat betalen?
De begustigden van een project, weeskinderen bijvoorbeeld?

Of mag de organisatie een bijdrage vragen, waarbij mits er sprake is van winst, de bijdrage weer terug vloeit in de organisatie?

Ga ik zeker een kijkje nemen!

Kenya , ik kan je wel begrijpen ,maar die vrijwilligers zijn meestal fel gemotiveerde JONGE mensen die ook niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om zulke reizen en de verdere kosten zelf te betalen ,een gulden middenweg zou toch gewenst zijn voor velen.

Het is op zich niet erg dat er geld wordt verdiend op de bijdrage vrijwilligers, maar wel als van tevoren niet gemeld wordt hoeveel de bijdrage voor de organisatie is en voor welk doel de organisatie dat geld dan nodig heeft.

Verder is er gelukkig keuze tussen organisaties :vak02:

iets wat ook erg kan helpen is om gewoon
het geld op te sturen wat je totale reis naar kenia kost
dus de prijs van je vliegticket ongeveer €750
plus de bijkomde reiskosten van en naar vliegveld
overnachtings kosten,dan zit je al over de duizend euro
stuur dat geld naar een goed doel in kenia
en men kan daar de godkoopste arbeidskrachten
een heel jaar voor laten werken
dan snijdt het mes aan twee kanten
ja,toch of niet dan

Ja je hebt wel een punt maar dat is niet echt wat ik van plan ben.
Ik wil juist zelf naar Kenia, onder andere om de taal te leren, mijn familie weer te zien en zelf ervaring opdoen moet vrijwilligerswerk. Anders zou ik dit geld wel naar mijn familie opsturen of investeren in een stuk land… Niet echt een top idee dus. Toch bedankt:-)

ga dan gewoon “lekker” op vakantie/bezoek bij je familie,
ga bij hun logeren en laat het bouwen van schooljes,water putten over
aan de kenianen
betaal voor enkele kinderen schoolgeld
koop voor iemand een fiets of boda boda
en als je familie een stukje grond heeft ,werk dan lekker mee in de shamba
en ga met de oogst naar de market
ik denk dat je je op deze manier ook erg nuttig maakt
en jij leert iets van de taal en leefwijze
en maakt je meer nuttig dan het metselen/timmeren van een school
veel succes

p.s in welke omgeving woont je familie?

Vooral in Mombasa en Lamu

Stuur eens een mailtje naar [EMAIL=“faharifoundation@hotmail.com”]faharifoundation@hotmail.com met jouw kwaliteiten… wie weet!!

Dat er in het onderwijs in Afrika nog wel het een en ander kan verbeterd worden blijkt uit de volgende video

[ame]- YouTube

Als vrijwilligerswerk gratis zou zijn, zou Afrika geen beroepskrachten meer nodig hebben. Vrijwilligers nemen nu waarschijnlijk al veel plaatsen in. Allemaal goed bedoeld maar niet echt goed voor het land, denk ik zo. Ik sluit me helemaal aan bij het advies om bij je familie op bezoek te gaan en daar wat voor doen. Dat doe ik ook al een aantal jaar. De mevrouw waar ik logeer, had dringend electriciteit en een watertank nodig. Daar hebben wij voor gezorgd (financieel). Ook heeft ze bandas gebouwd waar vrijwilligers van Campsinternational en Peace Corps kunnen overnachten. Zo heeft ze weer wat extra inkomsten. Ik ga dit jaar weer op bezoek.
Ik wens je in ieder geval veel plezier wat je ook beslist om te gaan doen.