Ik wil binnenkort graag voor ongeveer 2 maanden naar Kenia toe. Hiervan wil ik in ieder geval een maand vrijwilligerswerk doen.
Ik ben op zoek naar een leuke plek om vrijwilligerswerk te doen, maar dan wil ik niet met een grote organisatie daarheen gaan. Dit is voor mij te duur en te georganiseerd. De organsatie als tussenpersoon mag voor mij dus wegblijven!
Ik heb al veel gereisd en ben benieuwd of er mensen zijn die tips voor me hebben voor vrijwilligerswerk in Kenia.
Gewoon gaan dan en je vind wel wat. Ik had in januari 2 meiskes mee op mijn gezondheidsreis en 1 ervan gaat een maand terug om te helpen in het ziekenhuis.
Je kan ook altijd helpen in weeshuizen, elke helpende hand telt.
Je wordt dan niet betaald, ik kan je wel aan contactadressen helpen waar je onderdak kan vinden. Reken dan op ± 8 a 10 €uro per dag. Je kan ook kijken op http://www.homestayweb.com
Hey Hanneke! Heb je ondertussen al iets gevonden? Ik wil ook al lange tijd naar Kenia en zou nog graag deze zomer gaan, mss van half juni tot half augustus… Ook graag om vrijwilligerswerk te doen. Vind het ook moeilijk om iets geschikt en niet overdreven duur te vinden… Als je me iets meer kan vertellen, graag!
Alvast bedankt!
Hey Anke! Moet zeggen dat ik er nog niet helemaal uit ben. Wel grappig, want ik wil ook van half juni tot half augustus weg. Ik heb nog een klein beetje m’n twijfels of dat wel een goede periode is om naar Kenia te gaan en of het als vrouw alleen wel zo handig is…
Maar mocht ik iets goeds tegenkomen, dan zal ik het je laten weten. Of andersom natuurlijk!
Mijn vriendin die meegeweest is in Januari op gezondheidsreis wil ook gaan.
ALs jullie nu eens alledrie samen zouden gaan en de kosten voor logies delen. (zij wil werken in het Ziekenhuis)
hallo,
ik ga eind mei naar kenia om daar vrijwilligerswerk te doen bij Jekumu Letu een dagverblijf voor kinderen, dit wil ik een maand doen. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel!
gr Linda
Hoe heb je deze plek gevonden en wat zijn de kosten ervoor? Ik wil namelijk een aantal maanden gaan en dan lopen alle kosten erg hoog op.
Alvast bedankt,
Ik heb het dagverblijf via een goed doel wat vanuit Nederland gesponsord is. ik ben nu aan het kijken wat een app. kost, zal op zo’n 300 euro per maand uitkomen denk ik, voor meer info kun je altijd mailen!
Groetjes Linda
Voor 300 euro heb je al een echt huisje, een appartement kan je al vinden rond 6000 KSH LIgt er wel aan of je veel/weinig luxe wil…
"t Is vaak wat zoeken, via allerlei connecties die jullie daar wel zullen hebben neem ik aan.
Best is via een lokaal betrouwbaar tussenpersoon iets op de kop tikken, want zodra men je kleur ziet komt er sowieso een 0 (nul) achter het originele bedrag.
Gelijk hebben ze, want wij zijn in vergelijking met hun ook stinkend rijk, okal zijn we ‘maar’ vrijwilligers…
Het is waar je vindt altijd wel wat om te doen in bv Kenya.
Denk niet dat je in een paar maanden vreselijk veel kunt betekenen,
je wilt toch ook wat van het land zien?
Als je steeds terugkomt, bv elk jaar is het effect groter.
Ik verhuur huizen in Sondu voor een schappelijke prijs.
Projecten zijn er ook in de buurt.
Dat moet je dan wel grotendeels zelf uitzoeken.
Ik kan je introduceren, dat wel.
Mijn goedkoopste huis kan bewoond worden door max 4 personen.
Kijk op www.pink-ltd.com voor de details en alle prijzen.
Let op!
In de prijs zijn alle maaltijden inbegrepen en de was wordt gedaan
en je huis wordt schoon gehouden.
Mijn vrouw en ik reizen met Turkish Airlines vanuit Dusseldorf.
(Van 25 juni tot 24 september. (de lengte van 1 visum))
Dat is zo veel goedkoper dat je een stuk van je onderkomen al hebt gespaard.:vak01:
Als vrouw alleen heb ik geen probleem gehad in Oost-Afrika.
Ik heb 1 maand in een weeshuis (in Uganda) gewerkt, en heb daarna alleen 3 maanden rondgetrokken door Uganda, Rwanda, Tanzania en Kenia. Gewoon voor t donker thuis zijn.
Prima vermaakt, en ik heb geen gevoel van onveiligheid gehad.