Kosten vrijwilligerswerk Kenia?

Hallo iedereen!

Ik wil in februari of maart naar Kenia vertrekken voor vrijwilligerswerk, maar ik twijfel nog of ik wel of niet met een reisorganisatie (zoals Travel Active) zal gaan. Ik vraag me af hoeveel geld andere vrijwilligers in totaal kwijt zijn geweest voor 2 maanden in Kenia.

Voordeel aan een organisatie is dat je wel in één keer een smak geld betaalt, maar bijna alles dan geregeld is. Is dit alsnog duurder dan wanneer je werkt en maaltijden en onderdak krijgt, maar excursies zelf betaalt? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik de kosten voor excursies en safari’s moet inschatten… Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi Flexi,
Ik werk veel in Kenia en ga niet met een organisatie in zee. Ik heb zo een aantal adressen waar je uitstekend opgevangen wordt en de kosten zijn laag. Eerste adres is in een gebied nabij Thika (theegebied) in een weeshuis met circa 51 kinderen. Je verblijft bij een gezin op het terrein of bij een ander gezin een paar km verder op. Tweede is een plek vlakbij Mombasa in een school voor circa 400 kinderen. Verblijf in een appartement of bij een gezin. Kosten zijn ook vrij laag. Safaris en excursies zijn betaalbaar en ter plaatse te regelen. Als je interesse hebt, laat het even weten en kan ik je een idee geven van de kosten bij benadering. Groetjes, Marijke

hallo marijke,

Heb je misschien ook ideeen voor vrijwilligers werk bij wildlife projecten?? Ik zou namelijk graag daaraan mee willen werken voor een aantal weken.

groetjes!!

Hoi Flexi en Traveling Skippy,

ik ben in 2007 een half jaar als vrijwilliger naar Kenia geweest. Via SIW, een nederlandse vrijwilligersorganisatie die samenwerkt met vele vrijwilligersorganisaties in de hele wereld. Op hun site kun je informatie vinden over de mogelijkheden om vrijwilligerswerk in Kenia en Botswana te doen.

SIW Internationale Vrijwilligersprojecten | Discover your impact abroad!

groeten en veel vrijwilligersplezier in Afrika!
jolandaopreis

Heej,
Ik ben ook van plan om aan een wildlifeproject mee te werken in kenia. welke precies weet ik nog niet. aangezien ik dit voor de eerste keer ga doen, wil ik het via een organisatie regelen. lijkt me veiliger. Ik ben van plan om in juli 3 weken te gaan, meer tijd heb ik helaas niet.

groetjes peggy

Hoi Peggy,

als je meer informatie wilt hebben over het doen van vrijwilligerswerk dan kun je zaterdag naar een infomiddag van SIW in Utrecht. Daar zijn vrijwilligers die zelf al een work camp gedaan hebben en je daarover kunnen vertellen. Alle informatie hierover kun je vinden op www.siw.nl.

groeten,
Jolanda

Ha peggy,
Ga jij deze zomer in juli nog vrijwilligerswerk doen? De laatste drie weken van juli? Heb je al een project uitgezocht? Ik heb interesse om ook zo iets te doen, maar weet nog niet precies hoe of wat. Wel lijkt het me leuk om dit samen met iemand te doen. Ben een vrouw van 30 en jij?
Gr. Laura