Samen reizen naar kenia?

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om samen te reizen met iemand naar kenia voor vrijwilligerswerk.

zijn er mensen die ik begin 2014 (januari t/m maart) naar kenia gaan en of het misschien een idee is om samen te reizen?

voor de gezelligheid en voor de veiligheid?
en 2 of meer weten meer dan 1 :slight_smile:

Hoi Sylvia,welkom op wereldwijzer!
Vrijwilligerswerk in Kenia is een perfecte manier om jezelf onder te dompelen in de cultuur van de Keniaanse bevolking en interactie nauw samen met de lokale gemeenschap waarbij u te weten komen over hun verbazingwekkende cultuur, tradities en manier van leven.
De organisatie Butterfly4Volunteers heeft projecten door heel Kenia waarbij je aan de slag kunt in de gezondheidszorg of op lagere scholen.
Voor verdere info kan je altijd terecht op het vrijwilligersforum of stuur eens een mailtje naar Activity International link : http://www.activityinternational.nl/Contact/Agenda_Infodagen.aspxen
Of naar projects-abroad zie link : www.projects-abroad.nl
Suc6 nog en hopelijk vind je iemand die met jou vrijwilligerswerk wil verichten in Kenia.
groet,georgessiam.

Hey Sylvia!

Blessed Generation is een organisatie vanuit Nederland die gevestigd is in Kenia. Wij zijn altijd op zoek naar vrijwilligers. Er zijn 3 weeshuizen, een outreach project, een technische school en binnenkort een winkel. Voor iedereen wel iets interessants dus en als we een beetje met elkaar praten dan komen we alijd wel op leuke idee. Wij vragen geen kosten voor het project zelf. We zijn al heel erg blij dat je wilt komen. We betalen alleen geen overnachtingen voor je en je moet ook voor je eigen eten zorgen. Maar dat is hopelijk niet meer dan logisch. Kijk even op onze site als ik je interesse heb opgewekt. Vergeet niet,. we zullen je met open armen ontvangen want we hebben heel hard hulp nodig.

Groetjes van Blessed Generation
www.blessedgeneration.nl

Het is trouwens super makkelijk om hier in je eentje te zitten. Vorig jaar heb ik het 3 maanden gedaan en nu ben ik er weer voor 5 maanden. Helemaal alleen.

Hoi Jolien,
Blij verrast met je bericht over deze organisatie! De website spreekt me ontzettend aan, lijkt me heel leuk om voor deze organisatie vrijwilligerswerk te gaan doen. Mijn plan is om deze zomervakantie een maand te gaan en anders volgend jaar zomer als het niet lukt om genoeg bij elkaar te sparen! Ik heb vorig jaar vrijwilligerswerk gedaan in Ghana voor drie maanden en sindsdien is er bij mij altijd iets blijven kriebelen. Ik heb mijn hart een beetje verloren aan Afrika sinds die reis en zit continu op internet te zoeken naar projecten waar ik iets zou kunnen betekenen. Zo’n ervaring is zoveel waard. Het liefst stap ik morgen het vliegtuig in, maar ik studeer nog en zo’n reis kost natuurlijk ook een boel geld! Het liefst zou ik vrijwilligerswerk doen in een weeshuis of daycare met kinderen van 0 tot 4 jaar, omdat ik in Ghana vooral met kinderen werkte tussen de 6 en 14 jaar oud. Kunt u mij iets meer vertellen over hoeveel het ongeveer kost per week (overnachtingen & eten)?

Groet, Sandra

Hoi Sylvia,

Ook ik heb ideeen om vrijwilligerswerk te gaan doen, maar vind het net als jou veiliger en leuker om dit samen met iemand te doen.
Ik zit nog niet zo 1 2 3 te springen om naar Kenia te gaan maar wie weet.

Was even benieuwd of je al verder bent met je ideeen/plannen?

Groetjes
Ilonka