reisgenoot/mede-vrijwilliger Kenia gezocht zomer 2013

Hoi!

Heb je ook zin in een leuk plan voor volgend jaar zomer? Het lijkt me zo leuk om een week of 4 vrijwilligerswerk in bijv. Kenia te doen evt. korter en dan ook beetje rondreizen daar. De reden dat ik pas zomer 2013 zou willen gaan, is, omdat het me leuk lijkt me goed voor te bereiden, veel over het land te lezen, een leuk project en organisatie uit te zoeken en wellicht hier in NL al wat vrijwilligerswerk te doen om zo Afrika en het betreffende land beter te leren kennen. Welke dertiger/begin veertiger - liefst vrouw - lijkt het leuk om nader kennis te maken om te kijken of er een gezamenlijk plannetje uit kan rollen?

T. (33, Amsterdam)

ik wilde wel graag in een weeshuis in Kenia werken. ik ben wel 50 jaar. ik heb al contact gehad met een lokale organisatie, die graag buitenlandse vrijwilligers heeft. als je daarin ook interesse hebt hoor ik het wel. gegroet.

Hallo dames,

Leuk dat jullie vrijwilligerswerk willen gaan doen! Mochten jullie inspiratie willen opdoen kijk dan eens op www.vrijwilligerswerk-afrika.nl. Bij onze projecten zijn altijd meerdere vrijwilligers tegelijk aan het werk en iedereen heeft het erg gezellig met elkaar. Ter voorbereiding op vertrek geven wij ook een voorbereidingstraining, waarbij je een workshop Swahili (lokale taal) krijgt en je inhoudelijk voorbereidt op je activiteiten als vrijwilliger. Deze training is ook een goede manier om elkaar te leren kennen.

Een andere manier om vrijwilligerswerk en reizen te combineren in Kenia is onze Social Safari Experience. Deze doen we dit jaar in de zomer- en kerstvakantie en volgend jaar gaan we die ook weer doen (planning wordt bekend in september). Een leuke manier om op ontspannen wijze kennis te maken met vrijwilligerswerk en tegelijkertijd iets van het land te zien en de lokale bevolking te ontmoeten. Ons uitgangspunt is projecthulp en we willen mensen graag kennis laten maken met de projecten waarmee wij samenwerken en hen ons geliefde Kenia laten zien. http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/social-safari-experience.html

Kijk maar eens rond en als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Succes met jullie plannen!

Groetjes, Ineke

Ontdek Kenia met Marja is een eigen initiatief, mogelijkheden zijn, 5 daagse safari/evt 5 dagen mombasa/evt. 5 dgn logeren verblijven op een school, en van daaruit backpacken of vrijwilligerswerk gaan doen. Mij reisvoorstel is over 2 weken klaar ik zend je graag een exemplaar toe.

Hoi 1860mhurk,

graag:yaelguery@yahoo.co.uk,

groeten,

vreemdeling