Waarom het reisadvies niet bijstellen voor de rode zee gebieden?

Heeft air berlin ook de reizen gecanceld? ik wilde dinsdag vertrekken met tuifly of air berlin naar hurghada keek vanochtend op de site en ik kon nog gewoon boeken… das ook vreemd

1 like

Airberlin vliegt nog hoor, alleen moet je dan los tickets kopen en niet een reis.
ik ga ook, volgende week

hopelijk vliegen ze binnekort terug vanuit belgie want vind persoonlijk nogal een rompslomp om via duitsland te vliegen en hoe er te geraken dan ed…
en vind nogal dure tickets ook…

Wij gaan 20 maart naar El Gouna. We hebben nog niet geannuleerd, wachten het nog even af en hopen ondertussen dat onze vakantie gewoon door kan gaan.

http://img.photobucket.com/albums/v394/MyriamC/crossfingers.gif

1 like

Ik denk dat de regering niets liever heeft dan dat alles maar weer zo vlug mogelijk weer normaal ‘lijkt’. De schappen in de winkels lagen afgelopen weekend vol met voedsel, mensen werden met ontslag bedreigd als ze niet kwamen werken, alles moest normaal en goed lijken. De mensen moesten tevreden zijn. Demonstranten moesten geassocieerd worden met chaos,schaarste en gebrek. Gelukkig is Wael Ghoneim vrijgelaten en dat heeft weer een extra boost gegeven, anders zou het initiatief van 25 januari, wat inmiddels honderden mensen het leven heeft gekost, voor niks geweest…

wij gaan 3-3-2011
volgens mij gaat het gewoon door gaan naar hurghada via duitsland
groetjes rob

ik zoek nog steeds een vlcuht rond 20 à 23 februari… voor een week of 10 dagen (liefst)
heb gekeken via skytours om via transavia te gaan, maar het is héél onduidelijk op hun site
als iemand meer weet of me met iets zou kunnen helpen zijn jullie alvast schatten!!
Shoukran :smiley:

Via skytours kun je losse vluchten voor de zondag boeken. Heb ik per mail bevestigd gekregen van hen.

had ik ook gehoord maar hoe kan je die dan boeken???
vind nergens op hun site waar ik een vlucht kan boeken
als ik er al 1 vind is da zo een vlucht van 900euro met 15 tussenstoppen, ja hallo, is niet echt wat ik zoek :smiley:

Ik heb ze gewoon gemaild en toen zeiden ze dat ik telefonisch een boeking kon maken. Dus gewoon even bellen, zou ik zeggen.

1 like

En dat is een rechtstreekse vlucht met Transavia ;).

heel erg bedankt voor de info!!
zal ik dan maar ff doen, zou er nu nog iemand opnemen??
hahaha

Kan iemand dat negatieve reisadvies opheffen? Het heeft nu lang genoeg geduurd ;).

Kijk eens op onderstaande site.
www.condor.de

Informationen zu Ägypten-Flügen

Bis 12. Februar 2011 finden die Flüge von und nach Ägypten statt. Reisende, die ihren Flug nach Ägypten nicht antreten wollen, können Flugticktets für Reisetermine bis 28. Februar 2011 gebührenfrei auf einen anderen Kurz- oder Mitteltrecken-Flug von Condor bis Ende März umbuchen.

Vom 14. Februar bis einschließlich 28. Februar 2011 reduziert Condor die Flüge von und nach Ägypten.

Folgende Flüge werden wie geplant durchgeführt: **14. Februar DE1014/5 Frankfurt - Hurghada - Frankfurt
DE1068/9 München - Hurghada - München
****17. Februar DE4036/7 Frankfurt - Hurghada - Sharm el Sheikh - Frankfurt
****21. Februar DE1014/5 Frankfurt - Hurghada - Frankfurt
24. Februar DE4014/5 Frankfurt - Hurghada - Frankfurt
28. Februar DE1014/5 Frankfurt - Hurghada - Frankfurt

**Alle Reisenden, welche auf diesen Flügen gebucht sind können bis zum 11. Februar 2011, 22:00 Uhr kostenfrei stornieren.
Für Umbuchungen oder Stornierungen steht Fluggästen das Condor Service Center unter 01805 767 757 (0,14 €/Min. Festnetz/Mobilfunk in Deutschland max. 0,42 €/Min.) zur Verfügung.

Condor beobachtet die Situation sehr genau und steht in ständigem Kontakt mit den zuständigen Behörden.
Gäste, deren Flug Teil einer Pauschalreise ist, wenden sich bitte direkt an ihren jeweiligen Reiseveranstalter oder ihr Reisebüro.
Stand 10.02.2011 - 18:00 Uhr

ik boek mijn tickets vaak op transavia hun eigen site en als ik niet zeker weet of er nog plaatsen zijn bel ik ze op het grote voordeel daarvan is vaak dat touroperatours ook plaatsen bij hun op voorhand reserveren en aangezien momenteel alleen skytours pakketten aanbied heb je grote kans dat je gewoon plaats hebt of een touroperatour naam krijgt die bij hun plaatsen heeft gereserveerd :wink:
succes>>>

bedankt iedereen maar mijn ticket is nu dus al geboekt
heb idd bij skytours (via transavia) geboekt en vertrek 20 februari :wink:
:cheer:

Er zouden dit weekend toch hoge pieten naar Sharm en Hurghada vligen om te kijken of het veilig is??? Tot nu toe is het gewoon veilig in Hrghada, maar ik snap de regering wel…Hopen dat ze buza kunnen overtuigen dat er weer gevlogen kan worden…kan niet wachten om te gaan :cheer:

De mensen van skytours en transavia zijn naar het rode zee gebied gevlogen en hebben zo besloten dat ze terug naar die gebieden vlogen
jetair en thomas cook vergaderen morgen over het verder verloop…

ik heb ook bij correndon geboekt maar eerst was het inderdaad t/m de 28 februari dat ze niet naar Hurghada gaan vliegen maar ik heb maandagmiddag bericht gekregen dat het nu al t/m eind maart is.
vind dat persoonlijk belachelijk, want waarom wachten ze het niet even af waarom lopen ze al zo ver vooruit.

wat ik ook niet begrijp is dat de duitse en engelse toeristen er wel gewoon vakantie kunnen vieren

1 like

Wij hebben geboekt via Neckermann met vertrek 17 maart naar Marsa Alam.
Op de site van Neckermann staat nu dat alle reizen t/m 15 maart niet doorgaan, spannend dus.
Zullen de touropartors vasthouden aan de datums die zij op de site hebben staan of zullen ze deze toch bijstellen als buza het negatieve reisadvies opheft?