Waarom hebben mensen zoveel heimwee naar Thailand?

Gewoonlijk als ik de laatste dag van mijn vakantie in Bangkok ben ,dan beginnen weeral de symptonen van het Thailandsyndroom op te spelen.
Het eerste aan wat je denkt,zal ik dit prachtig land nog zien in de toekomst?
Om deze ziekte te bestrijden,ben ik genoodzaak om terug een ticket te boeken richting Thailand.
Waarom hebben mensen zoveel heimwee naar Thailand volgens jou?Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je hieronder een woordje uitleg plaatsen.

Bij mij zit het hem vooral in het klimaat en de maatschappij hier in Belgie.Ben alleen in de zomer nog redelijk op mijn gemak hier;maar zodra de winter er gaat aankomen dan begint het bij mij te knagen in de buik.Ook het asociale,gestresste,individuele en jachtige bestaan hier in Belgie,geeft me nog meer heimwee naar Thailand!

Klinkt een beetje afgezaagd maar het is bij een combinatie van alles wat er staat :wink: kan er niks aan doen is gewoon zo haha

volg Georges helemaal ; betrap me er regelmatig op dat ik hier dikwijls innerlijk loop te vloeken als ik de stad in ga . Vraag me soms af wat ik hier nog loop te doen maar op dit ogenblik zijn er nog teveel zaken die me weerhouden om een langere periode in Thailand te verblijven (moeder is 91 , huis, kleine verplichtingen ed… )

kijk er nu al naar uit om eind november voor 3 maand te gaan genieten en klaag dus niet (ben pas anderhalve maand terug) ; dus 4 maand per jaar is niet zo slecht als ik weet dat veel mensen zich moeten beperken tot één maandje per jaar . Ben dus toch wel een gelukzak :vak02:

:chin:Ja George ik heb ze allemaal maar aangevinkt het is de combinatie van dit alles ik mis elke minuut Thailand en Cambodja:THAILAND::cambodia:

ook voor mij is het een combinatie van alles, niet echt orgineel maar wel de waarheid :wereld:

elke keer als weer terug vlieg :mad: blijft er iets van mij achter
nog 9 jaar dan ga ik met pensioen en dan vlieg >>> ik niet meer terug naar nederland

het land neemt je in bezit, we zij 5 keer een maand naar Thailand gweest en de afgelopen 2 jaar respectievelijk 2 maanden en 3 maanden naar Bali, maar dit jaar wordt het weer 3 maanden Thailand, totaal andere sfeer, veel lekkerder eten en veel minder hectisch en in de winter geen regenseizoen en het afgelopen jaar hebben we heeeel veel regen gehad op Bali.
Dus Thailand here we come again:cheer:>>>:vak01:

Een combinatie van al deze factoren. Ik keek altijd maanden uit naar het vertrek naar Thailand en telde de maanden en dagen af.
Als de vakantie weer voorbij was en ik weer op Suvarnabhumi stond wachtend op de terugvlucht, voelde ik me nooit geweldig, wetende dat het weer maanden of een jaar zou duren voordat ik terug zou zijn. Terug in NL last van de welbekende ‘ontwenningsverschijnselen’ en het weer moeilijk kunnen wennen aan het gehaaste leven in NL.
Gelukkig heb ik hier nu geen last meer van…moet zeggen dat ik nog geen heimwee naar NL heb gehad…denk maar heel weinig aan NL…

Alles is heerlijk! En om alle redenen blijf ik naar thailand terug komen! Gelukkig vertrek ik 20 sept a.s. weer … :smiley:

Ik ga reeds 20 jaar naar naar Thailand, dus dat spreekt voor zichzelf…
De gemoedelijke sfeer is wel al op sommige plaatsen spijtig genoeg verdwenen.
Maar zeker is dat het in Thailand stukken beter is dan in ons k***e land België.

wij vinden Thailand een heerlijk land, zijn er nu twee maal geweest en in januari sluiten we een rondreis, Singapore, Maleisië af in Thailand.
en wij gaan zeker nog terug naar Thailand, gewoon fijn om heen te gaan!

Voor mij de reden om iedere keer weer terug te keren…
In Nederland (en misschien ook wel Belgie) is (te)veel gericht op; (door)ontwikkelen; materialisme; etc. Wil je door levenservaring of door principes hier niet aan meedoen dan is vrijwel onvermijdelijk dat je jezelf in een mindere positie plaatst in onze samenleving met alle gevolgen van dien.
Ik ben niet blind voor een stuk realiteit in Thailand maar ervaar daar (voor mezelf) meer de essentie van leven namelijk kwaliteit voor het leven; tijd en respect voor elkaar. Een dak boven je hoofd en elke dag wat te eten is belangrijk maar probeer je tijd daarnaast zoveel mogelijk te relativeren en te genieten. Dat is voor mij de grootste reden om mijn toekomst op Thailand te richten.

1 like

tijd en respect voor elkaar hebben ze zeer zeker in Thailand, heeft ook met Boehdisme te maken, de rust die er in tempels heerst, is onvoorstelbaar!
gewoon een zalig land!

Kom nu bijna 10 jaar in Thailand . Heb inmiddels een Thaise schone gehuwd . Heb het altijd moeilijk als ik weer naar Suvarnabhumi moet :frowning:
Nong Khai is onze “standplaats” . Helaas heb ik hier nog verplichtingen , dus moet mijn emigratie nog even uitstellen . Tot mijn / ons pensioen .:mad:

Ja ja er zijn zoveel redenen om verliefd te raken op Thailand.
In mijn geval is het mijn vrouw. Zij is thaise en wij zijn 2 jaar geleden in Thailand getrouwd. Maar ook daarvoor ongeveer 8 jaar geleden kwam ik al in Thailand,heb daarvoor best wel veel plekjes in de wereld mogen bewonderen. Totdat ik voor de eerste keer naar een een land ging in Azie. In mijn geval Maleisie. Daar was ik al helemaal weg van ben er daarna zeker nog 5 maal naartoe gegaan. En ja toen kwam Thailand, na 2 jaar Thailand leerde ik er mijn huidige vrouw kennen en waar ik nu al menige jaren er gelukkig mee ben. En ik denk dat Thailand een soort verslavend virus heeft. Dit moet je gewoon zelf zien en voelen.

ik woon nu sedert meer dan 3 jaar in phuket! van de gemoedelijke sfeer blijft niks meer over eens je hier woont! de thais zijn een eerder agresief volk,eens ze weten dat je hier woont je eigen wagen en huis hebt kunnen ze niks meer achter je verdienen en stellen ze zich zeer racistisch op!
regelmatig worden hier buitenlanders in elkaar geslagen of vermoord door bendes,tuk-tuk drivers die de mensen willen oplichten,jet ski uitbaters enz…
het is hier niet wat het lijkt!! lees ook eens de" phuket gazet" online of neem eens een kijkje bij de “thaivisa” website!!

Klinkt inderdaad als typisch Phuket… Maar niet te vergelijken met BKK of het noorden/noord oosten

gewoon,je kan het niet beschrijven

Yep, ook al ondervonden. In Cha-am en Hua Hin bvb valt het nog mee voorlopig. Laat ons hopen dat het niet uitspreid. Anders moeten we “Amazing” , i.c. “Miracle” Thailand met een korrel(tje) zout gaan nemen.
Spijtig…