Waarom ga je dit jaar naar Indonesie?

Waarom ga je dit jaar naar Indonesie?

Kruis aan wat de bedoeling van je reis is en licht je antwoord eventueel toe.

I:d

Ik ga dit jaar wss niet naar Indonesie… (Naja, heel misschien met kerst.)

Waarom niet?

Indonesie is prachtig, en ik ben er nog lang niet uitgekeken. Maar er zijn meer landen op deze wereld die me trekken.

In mei staat zuid Engeland op het programma, en in juli wil ik naar Schotland. Aansluitend ga ik door naar Tibet en Nepal. In oktober wordt het wss Egypte, en dan zijn de vakantiedagen dan dit jaar wel weer zo ongeveer op :tear:

Volgend jaar beter!

Ben zelf nog nooit in dit prachtig land geweest,maar ik zou tegen eind van het jaar naar Indonesie willen gaan om te trouwen!Het idee komt van mijn Thaise vriendin.Zie er eerlijk gezegd een beetje tegen op(niet het trouwen,maar het verblijf)gegroet:georgessiam.

heb vorige week dan toch maar weer eens geboekt-dacht na SARS en die rampen rond 2001 dat het de allerlaatste keer zou zijn toen-maar het blijft kriebelen.
Omdat er zo veel nog te ontdekken valt en het zo enorm gevarieerd is met -meestal- zo vriendelijke mensen.

Hoop dat dit jaar naar mijn kampung terug kan , mijn doel is :

1.familie/vrienden bezoek
2.toerisme = zon , zee , strand , accu opladen.
3. “survey” doeleinden.

:d :d :d

Hallo Georgesiam,

Heb ook Thaise vriendin gehad en die wou ook niet naar Indonesie, vinden ze toch op een of andere manier een “eng” land.
Maar is eigenlijk wel logisch; ze willen gewoon naar hun eigen land en als je toch die kant opgaat…
Zeker om te trouwen.

vrgr,

Eddy Merckxx

Hoe ouder ik wordt dan krijgt ik steeds vaker heimwee.

H

Vakantie, geboorte en woonplaats van mijn vader opzoeken, kennissen bezoeken en kijken hoe het mijn project is( steun kinderen met alleenstaande ouders in Pangandaran)

1 like

dat is voor mij ook altijd een reden om terug te gaan…

ik heb lesgegeven op bali en daar ook wat projecten opgezet, en ik mis de mensen in mijn dorp soms zo erg… klinkt misschien raar!

wanneer ik terugkom in Tajen, vragen dorpsgenoten altijd wanneer ik ‘thuis’ gekomen ben. dat ontroert me echt. :wub:

Dit jaar ga ik (alweer voor de tiende keer) naar Indonesië (Bali) om er evenals 2 jaar geleden, de wandelvierdaagse te lopen. Dit wandelfestijn is in en om Ubud. Ik heb er twee jaar geleden enorm veel plezier aan beleefd en hoop dat dat dit jaar weer het geval zal zijn.

Jan

We gaan op zoek naar een huis om er later (eventueel) te gaan wonen:vak01:

Ik ga in september voor de 6-de keer naar Indonesia. Dit keer ga ik in ieder geval naar Kalimantan!!! (en waarschijnlijk ook Maleisisch Borneo of noord Sulawesi. Ik weet het nog niet)
Packpacken en vooral heel veel natuur zien.

Ik zou zeker naar Sulawesie gaan, heel erg de moeite waard.
Ga voor je naar het noorden gaat eerst een weekje naar Toraja, dit is een wereld op zich in Sulaesie met eigen gebruiken en rituelen, heel erg interessant. Vanuit Nederland in Makassar te boeken (goed, goedkoop, goed hotel ter plaatse en goed Engels sprekende gidsen) hierbij het adres:
Caraka Travelindo
Jl. Samalona No. 12
Makassar 90174
South Sulawesi - Indonesia
tel. +62 411 - 318 877
fax +62 411 - 318 889
e-mail info@sulawesi-indonesia.com

omdat ik graag de winter ontvlucht:zon02:

Lenie44

Eerst en vooral, indonesie is prachtig, al begin ik me zelf de vraag te stellen of dit wel echt klopt ! Bali waar we een grote tijd van het jaar doorbrengen tot nu toe… is, love and hate, sinds ik Maleisie heb ontdekt…
Bali, is ook vuil en smerig, kom bvb langs de baan van ‘Dreamland’ naar jimbaran, tonnen vuil langs de straten, prachtige baaien waar ik graag vertoef met de moto, maar je kan nergens geen halt houden of ze staan je af te troggellen, btw, wat hehben ze met het mooie natuurlijke dreamland beach uitgespookt ??? een ramp hoe het uitziet, enkel het commerciele complex telt.
…taxi’s ? jimbaran to-airport 40.000rp, airport to-jimbaran 100.000rups !! PURE MAFFIA, dit was onlangs ook in de krant te lezen, bussen zoals in Maleisie ? Onbestaaande in Bali, wel in java maar dan rijden ze als gekken…
kortom wij hebben een meisje van nu bijna 2 jaar en stel me de vraag of dit het land is waar ze een toekomst zal hebben ?
en nog, men vrouw is indonesische maar ik ben TOERIST, betalen in en uit, enz… komt daarbij dat ze men vrouw niet willen inschrijven in bali daar we er niet het ganse jaar zijn, dus voor imigrati naar java of het land uit !
(of met een agent, raar dat die wel mag wat niet mag !)
in Maleisie mogen we 3maanden verblijven zonder al die onkosten…;
vergeet nog als je hier als expat in het ziekenhuis beland, “how you pay mister” ?
heb hier ook nog nooit gehoord, how can we help you ? als er geen problemen zijn maken ze er wel !
kortom het is liefde en haat, haat dat het allemaal mooi kon zijn…en ook de plaatselijke bevolking een waardig leven kon lijden…
maar hou het beter op en prachtige vakantiebestemming…
ps, eind vorig jaar zou ook het elek probleem zijn opgelost, veel bla bla, nog steeds zoals gisteren eind feb weer eens voor drie uur de elek uit, soms is dit ook bijna 6uur !!
ach, moet er over stoppen, ben gelukkig wel gelukkig met ons gezinnetje en zeker met men indo vrouwtje uit jakarta… en wil dit zo houden, dus…alles terug te koop en te huur !
misschien een verre droom, Bali onafhankelijk en alle geld in Bali wat er hoort, bussen en scholen, de wegen in orde, echtgenotes die mogen verblijven in het land waar ze gehuwd zijn, rules en een pak minder corruptie… maar dat zal zeker Utopia zijn ?
maar alle respect voor de andersdenkenden… >>>

Hoi jan,

wanneer is die wandelvierdaagse op Bali? lijkt me hartstikke leuk!

Ik ga zelf dit jaar naar jave en bali vanwege mijn roots en nztuurlijk ook om te genieten van dit prachtige land.

groeten

omdat we al 4 keer naar zuid-amerika zijn geweest vonden we het tijd worden om eens aan de andere kant van de wereld te gaan kijken