Het nieuwe jaar is aangebroken en wel het jaar 2014. Ben jij van plan om in 2014 naar Indonesië te gaan? Ben je van plan er op vakantie te gaan of er te gaan wonen?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Het nieuwe jaar is aangebroken en wel het jaar 2014. Ben jij van plan om in 2014 naar Indonesië te gaan? Ben je van plan er op vakantie te gaan of er te gaan wonen?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
We zijn het niet alleen van plan, sterker nog: we zijn er nu! En de best passende toelichting die we kunnen geven: het is hier fantastisch!!
Via Wereldwijzer app
Afgelopen jaar helaas niet geweest, maar dit jaar ga ik weer. Bestemming onbekend, waarschijnlijk Bali en West-Papua.
Dit jaar staat west Java iig op het programma misschien ook nog een week Bali of Lombok erbij
Ik vertrek op 22 januari a.s. naar Java (Pangandaran) voor 3 weken. Kan niet wachten!
Ben heel benieuwd naar je ervaring aldaar, ik ben, onder andere, voornemens daar ook naartoe te gaan later dit jaar.
In ieder geval veel plezier toegewenst
@ Graatje: dank je wel! Ik ken het gebied goed, kom er regelmatig omdat onze stichting in dat gebied actief is. Als je vragen hebt of informatie nodig dan stuur me maar een pb of mailtje.
Bedankt, ik zal me zeker ook in jullie stichting verdiepen, ben namelijk ook van plan om projecten van de Jan Vinkstichting te bezoeken die zit in de omgeving van Yogjakarta.
Ja wij gaan deze zomer, tickets zijn geboekt! Bali, lombok en java ![]()
Ja ik ga naar Bali en vertrek volgende week vrijdag de 17e. Kan niet wachten! Is voor mij de 2e keer en het is al die tijd een droom geweest om er weer opnieuw naar toe te gaan!
Ik ga naar Java en Bali in juli van dit jaar
waarschijnlijk een paar weekendjes Jakarta en ik denk dit jaar maar eens een aantal dagen naar Bali
gr. Frank
Eerste keer of ben je er ook al meerdere keren geweest?
Misschien! Zou ik gaan, dan wordt het waarschijnlijk de Molukken. (Ambon,Seram en de Kei eilanden, zou er nog tijd over zijn dan Raja Ampat, Papua)
We zijn er nu wederom. Dit jaar Sumatra (een maand), Flores (ca 2 weken), Molukken (3 weken) en Wakatobi/Bau-bau (een week) opnieuw bezocht. En altijd ontstaan direct al weer de nieuwe plannetjes. Soms simpelweg omdat we toch weer vinden dat we tijd te kort komen.
Volgend jaar willen we een Live aboard Komodo doen, liefst met speciale nadruk op Manta Rays. (We hadden een geweldige duik met maar liefst 34 mantas!) Daarnaast willen we ook naar Raja Ampat, maar we willen hier meer doen dan duiken. Hopelijk gaan we dan ook naar Manokwari.
En Bau-bau en Wakatobi (Zuid-Oost Sulawesi) bevielen ons geweldig, hier hadden we nog wel meer tijd willen doorbrengen. Dus als het even kan gaan we zo snel mogelijk terug om hier ook nog meer te duiken en te verkennen!
Heerlijk een maand naar Lombok naar mijn ouders!
www.villacampisorga.nl
Voor ons een echt paradijsje waar we heerlijk met de kinderen bij kunnen komen van het schooljaar!
ja ik ga in januari voor 3 mnd.
wij vertrekken 31 maart voor rondreis java en bali het is onze eerste keer. Ik kan bijna niet wachten hoor.:zon02:
ja ben al een paar keer op bali geweest,nu in april een maand java.eerst 2 dagen bogor. dan bus of trein naar bandung drie dagen. dan trein naar jogya voor vier dagen. dan bus denk ik ? naar pangandaranvoor 16 dagen.ik hoorde dat je terug kunt vliegen met susiair naar jakarta voor 520.000.00idr. heb er echt zin in.
Er gaan geen treinen van Bogor naar Bandung. Wel volop bussen.
Pangadaran is leuk, maar 16 dagen? Wat wil je gaan doen? Het dichtstbijzijnde vliegveld is waarschijnlijk Yogya. Er zijn heel veel maatschappijen die van Yogya naar Jakarta vliegen.