Reisgenootje(s) gezocht backpacken Indonesië periode jan 2014 - mei 2014

Hai allemaal!

Ik heb afgelopen zaterdag een ticket naar Jakarta geboekt en ik heb er super veel zin in!! Ik kom half januari 2014 aan en blijf tot half mei (terugvlucht vanaf Denpasar).

Mijn plan is om in vier maanden tijd Java, Bali, Lombok en waarschijnlijk nog wat andere kleine eilandjes (Flores, Gili?) te ontdekken. Ik zou het heel leuk vinden om (daar) mensen te ontmoeten en/of eventueel een stukje samen te reizen!

Ik ben Mailis, 22 jaar, en ik woon in Amsterdam. Deze zomer heb ik de bachelor Pedagogische wetenschappen aan de UvA behaald en nu werk ik fulltime in de horeca om geld te verdienen voor mijn reis! Dit is de eerste keer Indonesië en de eerste keer backpacken en alleen op reis…
Mijn moeder is Nederlands en mijn vader is in Indonesië geboren (kwam naar NL toen hij vier was), maar ik weet even veel (of weinig) van Indonesië als de gemiddelde Nederlander… Maar het maakt me wel erg nieuwsgierig naar het land en de cultuur…
Ik zou heel graag de grote bezienswaardigheden in Indonesië willen zien, maar ook juist het ‘echte Indonesië’ willen ontdekken (cultuur, natuur). Fietsen tussen de sawa’s lijkt me super… Ik ben best rustig, hou van de natuur, etc., maar op Bali wil ik ook echt wel een feestje meemaken…

Ben je ook in deze periode in Indonesië en lijkt het je leuk te meeten of een stukje samen te reizen, laat dan een berichtje achter! :slight_smile:
Groetjes, Mailis

Hoi Mailis,

Ik heb ook een vliegticket naar Jakarta geboekt en 11 januari vertrek ik. !2 februari ga ik alleen al weer terug, maar ik kan niet langer.

Mijn naam is trouwens Erik, 33 jaar en kom uit Hoogeveen.
Backpacken heb ik wel vaker gedaan in zuid oost Azie, maar ik dit word wel de eerste keer dat ik naar Indonesie ga. Ik heb er al wel super veel zin in en ik zou ook graag een vulkaan zien en de rijstvelden(plateaus) lijken me ook erg mooi. Mijn plan is om naar java, Bali, Lombok en de Gilis te gaan. Maar ik weet niet of ik daar genoeg tijd voor heb. Wat jij er hebt staan spreekt mij ook zeker aan. Rustig aan doen en van de natuur genieten. Een feestje hooort er natuurlijk ook wel bij, maar daar draaid mijn vakantie niet om.

Als je geintereseeerd bent om een stuk samen te reizen of te ontmoeten hoor ik vast wel wat van je terug

Groeten Erik

Hoi mailis,

Ik ga niet naar Indonesië in 2014 maar ben er al wel 3x geweest. Ik ben op Java, Bali en Flores geweest. Ik ben zelf ook half Indonesisch en kom ook uit Amsterdam. Als je wilt kunnen we wat af spreken en kan ik tips geven en eventueel foto’s laten zien. Groeten Nadieh

Via Wereldwijzer app

Hoi Mailis!

Mijn naam is Sylvia en ik ben 19 jaar (maart 20). Ik ben net afgestuurd aan de opleiding Event management. Ook werk ik nu in de horeca om geld te verdienen voor mijn reis. Ik heb ongeveer dezelfde plannen als jou, en het lijkt me leuk om een stukje samen te reizen.

Als je geïnteresseerd bent laat maar wat weten:)

Groetjes, Sylvia

Hoi meiden,
Ik ben nieuw op dit forum en zojuist ook een oproep geplaatst.
Ik zal van begin februari tot eind juni op Bali verblijven voor mijn afstudeer stage.
In de avond uren en weekenden wil ik zoveel mogelijk reizen en leuke dingen doen. Het lijkt me leuk om dit met andere gezellige mensen te ondernemen.
Ik zal op bali verblijven in het plaatsje Kerobokan dichtbij siminyak en kuta. Lijkt het jullie leuk eens iets samen te ondernemen stuur dan een berichtje
Xx Talassa

Via Wereldwijzer app

Hi Talassa, lijkt me leuk! Wat voor een afstudeerstage ga je doen?
Ik ben eind maart begin april waarschijnlijk in Ubud en ga vanuit daar Bali verkennen.
Misschien kan je me toevoegen op facebook (Mailis Birsak), kunnen we contact houden?
Groetjes, Mailis

Ga ik doen!!

Via Wereldwijzer app

Hoi Mailis!

Toevallig kwam ik op jouw oproep omdat ik gewoon eens dacht via google op zoek te gaan naar iemand die ook reisplannen heeft voor 2014. Ik ben Manon, 21 jaar en afgelopen zomer afgestudeerd. Ik ben gelijk gaan werken, maar toch bleven de kriebels altijd wel om gewoon een keer mn spullen te pakken en een rondreis te gaan maken. Nou loopt mijn contract af in maart 2014, dus voor mij de ideale kans! Nou heb ik dus nog geen echte plannen, maar wil wel heel graag Azië ontdekken, en jouw plannen klinken wel erg leuk!! Misschien kunnen we eens met elkaar chatten op facebook of iets?

Ik vind het nu wel erg spannend allemaal, haha maar ik wil het echt en nu moet ik gewoon eens de knopen door gaan hakken :slight_smile:

Groetjes, Manon