Indonesië 10/12-28/01 Bali en andere eilanden

Beste reiziger/ster,

**10 december tot 28 januari **a.s. ben ik in Indonesië.
Start en vertrek op Bali.

Ik, vrouw van 58 ,HBO-ster, doe niets liever dan reizen. Met een kleine rugzak of een lichtgewicht koffertje is het makkelijk instappen in becak, bus, trein of binnenlandse vlucht. Ik reis zoveel mogelijk low-budget en overnacht dus niet in luxe hotels. Liever in eenvoudige ‘losmen’. Via Lonely Planet of wat ik toevallig tegenkom (dat is vaak het meest verrassend)
Ik zou het leuk vinden om (een deel van) mijn reis samen met een gelijkgezinde reiziger/ster op pad te gaan. Iemand die ook graag van plaats naar plaats reist om zo veel mogelijk ervaringen op te doen.
Af en toe vind ik het echter ook heerlijk om een paar dagen op een mooie plek te blijven om alle indrukken te verwerken. (Reizen is soms heel vermoeiend)
Ik ben ook van plan om wat te snorkelen. Dat vind ik ook super mooi.
Van 10 tot 20 december zit ik in Ubud ,2 sponsorkids bezoeken, en om van daaruit Bali te verkennen. Daarna wil ik graag oostwaarts trekken naar Lombok, Sumbawa, Komodo, Flores.
Maar ik heb geen vast omlijnd programma, de omstandigheden ter plaatse bepalen vaak mijn route. Java kan ook.

Spreekt mijn manier van reizen jou aan en ga/wil jij ook naar Indonesië ???

Reageer dan, misschien hebben we genoeg overeenkomsten om te besluiten om een tijdje samen te reizen. We zouden elkaar in Nederland al eens kunnen ontmoeten. Lijkt mij een goed idee.

Selamat jalan, Marjan

Hoi Marjanopreis,

Ik zag je oproep voor een reispartner naar Indonesie.
ik ben erg geinteresseerd. Ik was al 8 keer in Indonesie en zou graag oostelijker eilanden dan Bali willen bezoeken. Mijn doel is ook om scholen etc. te bezoeken want ik zou graag daar in het onderwijs willen werken.
Ik ben 58 en woon in Amsterdam.
Ik kan vanaf eind 2010.
groeten

peterrajax

Beste Peterrajax,

Je reactie ontvangen. Leuk dat je geïnteresseerd bent.
En nu dus even reageren.

Ik heb natuurlijk wel een aantal vragen.

Heb jij bijvoorbeeld een soort reisplan in je hoofd??
Ik kan me voorstellen dat je ,om les te gaan geven, toch al wel contacten met scholen zult hebben gelegd. Of moet je dit nog doen?
Dat bepaalt volgens mij toch een groot deel van je bestemming.
Wel een heel mooi idee van je om daar les te gaan geven. Bij de stichtingen waar ik 2 kids sponsor wordt dit ook regelmatig gedaan.
Waarin denk je les te gaan geven???
Werk je in Ned. ook in het onderwijs?

En wat heb je zoal de vorige 8 keer in Indonesië gedaan. Welke delen heb je al bezocht? Jij bent dus al een zeer ervaren Indonesië reiziger.
Wat trekt jou om er iedere keer naar terug te gaan?

Misschien heb je zin om wat meer te vertellen over wat jou in het dagelijks leven bezighoudt.
Ik zal ook het een en ander opschrijven over wat mij bezig houdt.

Maar…
Voor alle duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar een partner in de romantische sfeer, maar ik zoek een medereiziger/ster omdat het soms zoveel aangenamer is om samen met iemand ervaringen te delen.

Mijn naam is dus Marjan.
Vroeger al gingen wij, als familie, op vakantie naar Zuid-Europa. En ik zal die reislust wel van mijn vader meegekregen hebben, want hij nam altijd het initiatief voor onze zomervakanties.
Ik heb veel in Europa gereisd, vooral per auto. Dat is voor mij dé ideale manier om heel veel te zien.
Het is altijd handig geweest dat ik met een aantal talen overweg kan.
Inmiddels heb ik ook een aantal verre reizen gemaakt: Thailand, Birma, Nepal,India, Pakistan al in 1980, VS in 1982, Ecuador 1987 en daar gewerkt in 1989/1990, Maleisië in 2000, Egypte 2001 .
De afgelopen winter ben ik opnieuw in Ecuador (én Galapagos) geweest.
En de komende winter dus 7 weken naar Indonesië.
De meeste reizen heb ik alleen gereisd, een enkele keer met een groepsreis. Wat overigens ook altijd goed bevallen is.

Wat mij zo boeit aan het reizen is dat ik nooit weet hoe de volgende dag er uit zal zien. En het is zeker niet altijd fijn of mooi wat ik tegenkom, maar het blijft me enorm fascineren: de mensen in hun dorpen, in de stad, het landschap, het weer.
En het reizen op zich; alles trekt zich als een film aan me voorbij.Ik verveel me nooit.

Aangezien ik al een paar jaar ‘uitgewerkt’ ben in het onderwijs, (handvaardigheid o.a.)probeer ik zoveel mogelijk te reizen.
Helaas moet ik voldoen aan een aantal WW verplichtingen en kan dus niet onbeperkt op reis gaan. (dit keer bijna 2 jaren vakantie aan elkaar geplakt, vandaar nu 7 weken)
Wel heb ik soms nog bezigheden in een heel druk ondernemersgezin.

Verder hou ik wel van een goed gesprek en een beetje filosoferen als het moment er zich toe leent.
Ik ben niet erg sportief. Maar heb net wel weer een paar dagen heerlijk langs de Moezel en Sauer gefietst.
Fietsen hoop ik ook op Bali nog te doen !! Voor mij is dat ook vrijheid.
Veel lopen wordt door mijn lichaam niet meer zo in dank afgenomen. (helaas slijtageverschijnselen) In warm weer gaat het trouwens een stuk beter.

Ik heb net de eerst stappen gezet om eindelijk eens een kamertje in te richten om wat creatief bezig te gaan. Een beetje schilderen, collages maken. Dat moet nog vorm krijgen. En de inspiratie moet nog komen.

Verder lees ik momenteel een aantal boeken over Indonesië vanuit verschillende perspektieven en probeer wat “Indo-sferen” op te doen dmv
DVD’s als ‘De stille kracht’ en ‘Max Havelaar’
Heerlijk die sfeer van mystiek, romantiek en ondoorgrondelijke karakters, maar tevens een kijkje in de koloniale geschiedenis van Nederland. Én de enorme tegenstellingen tussen de verschillende culturen.
Een bezoek aan het Tropenmuseum (KIT) staat ook nog op mijn verlanglijstje. Daar zou een afdeling Indonesië te zien zijn.
En bij mijn verjaardag heb ik heerlijk Indonesisch eten gemaakt.

Verder heb ik me tijdens mijn Ardennen vakantie in juli helemaal ingegraven in de Millenium-Trilogie van Stieg Larsson.
De voorlaatste was de Da Vinci Code.

Nou tot nu maar even mijn vragen en iets over wat mij bezig houdt.

>>>
Ik vertrek op 9/12 met KLM naar Denpasar en blijf daar ongeveer 10 dagen. Op 28 januari moet ik al weer terug.
Ik heb daar al wel een eenvoudig onderkomen gereserveerd via internet. Maar mocht dit niet bevallen dan zoek ik ter plekke wat anders.
Vanaf ongeveer 20 dec. trek ik oostwaarts naar de andere eilanden. Dat is nu mijn plan.

Schrijf weer eens terug als je tijd en zin hebt.
Ik ben wel benieuwd. Je eerste reactie was nog heel summier.
Enne… ben je een echte Ajax fan???

Met vriendelijke groet, marjan

Hallo Marjan,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben nieuw op dit forum en ben nogal huiverig of dit als een privebericht wordt gezien.
Maar goed, je geeft een zo’n goed beeld in wat je wilt en doet dat ik niet niet langer wilde wachten met reageren.
Waarom 8x naar Indonesie? Nou dat kwam, in eerste instantie, omdat ik getrouwd was met een Indonesische vrouw die ik ook op Java heb ontmoet. Zij is 3 jaar geleden naar Nederland gekomen, nadat we eerst 2 jaar op en neer pendelden(3 maanden toeristenvisum).Door mijn bezoeken en de contacten die ik had, ben ik geraakt door de sfeer en de mentaliteit van de Indonesier en Indonesie. Mijn vrouw en ik zijn eind 2009 gescheiden, zij is toen teruggegaan en ik ben sindsdien al weer 2x op Bali en eventjes naar Lombok geweest.
Eventjes omdat ik een weeshuis wilde bezoeken waar een Nederlandse vrouw werkt die ik via via heb leren kennen.
Dus eigenlijk ken ik Indonesie nog amper. In feite heb ik midden Java, een stukje Bali en slechts 2 dagen Lombok leren kenen. De reden dat ik naar de oostelijker eilanden wil, is vooral dat ik op een school wil werken waar dat echt nodig is om Engelse les te geven. Ik veronderstel dat veel vrijwilligers blijven hangen op Bali en Java.
Daarnaast ken ik die eilanden niet, ik weet dat ze stukken minder toeristisch en qua natuurschoon prachtig zijn, aspecten die mij ook aanspreken.
Bovendien is Bali relatief gezien een rijk eiland, daarnaast heb ik gehoord dat de armoede op Bali moedwillig in stand gehouden en zelf gecreeerd is. Dat wil ik op speelse manier onderzoeken.
Maar ik heb geen reisplan en zou dat in overleg willen vaststellen, aan de andere kant wil ik flexibel omgaan met reisdoelen en ruimte open houden voor onverwachte ontwikkelingen. Factor is ook het geld dat ik heb (kan niet vaak vliegen), daarnaast de tijd. Ik heb ongeveer 4 weken, ik zit ook in de WW. Ik wil in Nederland niet meer in het onderwijs werken en zoek een meer relaxte leefsituatie. Ik hecht niet aan luxe en hoop genoeg aanpassingsvermogen te hebben als ik daar ga wonen, en, maar dat is afwachten, geen heimwee te krijgen.

Ook ik heb niet de intentie een romantische relatie te beginnen met een reispartner maar om dingen te delen en erover te praten. Ik ben vrij zelfstandig, spreek de taal een beetje en zou die natuurlijk ook beter willen leren spreken.
En, ik ben niet echt Ajaxfan, maar wel voetbalfan, ik voetbal zelf en doe dat graag.
Je wens om het Tropenmuseum te bezoeken zou een aanknopingspunt voor een kennismaking kunnen zijn, ik woon in de buurt en wil er graag weer eens heen.

Ik hoop wat van je te horen, je kan me ook mailen op: peterreijnen2@gmail.com,

groetjes
Peter