Beste Peterrajax,
Je reactie ontvangen. Leuk dat je geïnteresseerd bent.
En nu dus even reageren.
Ik heb natuurlijk wel een aantal vragen.
Heb jij bijvoorbeeld een soort reisplan in je hoofd??
Ik kan me voorstellen dat je ,om les te gaan geven, toch al wel contacten met scholen zult hebben gelegd. Of moet je dit nog doen?
Dat bepaalt volgens mij toch een groot deel van je bestemming.
Wel een heel mooi idee van je om daar les te gaan geven. Bij de stichtingen waar ik 2 kids sponsor wordt dit ook regelmatig gedaan.
Waarin denk je les te gaan geven???
Werk je in Ned. ook in het onderwijs?
En wat heb je zoal de vorige 8 keer in Indonesië gedaan. Welke delen heb je al bezocht? Jij bent dus al een zeer ervaren Indonesië reiziger.
Wat trekt jou om er iedere keer naar terug te gaan?
Misschien heb je zin om wat meer te vertellen over wat jou in het dagelijks leven bezighoudt.
Ik zal ook het een en ander opschrijven over wat mij bezig houdt.
Maar…
Voor alle duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar een partner in de romantische sfeer, maar ik zoek een medereiziger/ster omdat het soms zoveel aangenamer is om samen met iemand ervaringen te delen.
Mijn naam is dus Marjan.
Vroeger al gingen wij, als familie, op vakantie naar Zuid-Europa. En ik zal die reislust wel van mijn vader meegekregen hebben, want hij nam altijd het initiatief voor onze zomervakanties.
Ik heb veel in Europa gereisd, vooral per auto. Dat is voor mij dé ideale manier om heel veel te zien.
Het is altijd handig geweest dat ik met een aantal talen overweg kan.
Inmiddels heb ik ook een aantal verre reizen gemaakt: Thailand, Birma, Nepal,India, Pakistan al in 1980, VS in 1982, Ecuador 1987 en daar gewerkt in 1989/1990, Maleisië in 2000, Egypte 2001 .
De afgelopen winter ben ik opnieuw in Ecuador (én Galapagos) geweest.
En de komende winter dus 7 weken naar Indonesië.
De meeste reizen heb ik alleen gereisd, een enkele keer met een groepsreis. Wat overigens ook altijd goed bevallen is.
Wat mij zo boeit aan het reizen is dat ik nooit weet hoe de volgende dag er uit zal zien. En het is zeker niet altijd fijn of mooi wat ik tegenkom, maar het blijft me enorm fascineren: de mensen in hun dorpen, in de stad, het landschap, het weer.
En het reizen op zich; alles trekt zich als een film aan me voorbij.Ik verveel me nooit.
Aangezien ik al een paar jaar ‘uitgewerkt’ ben in het onderwijs, (handvaardigheid o.a.)probeer ik zoveel mogelijk te reizen.
Helaas moet ik voldoen aan een aantal WW verplichtingen en kan dus niet onbeperkt op reis gaan. (dit keer bijna 2 jaren vakantie aan elkaar geplakt, vandaar nu 7 weken)
Wel heb ik soms nog bezigheden in een heel druk ondernemersgezin.
Verder hou ik wel van een goed gesprek en een beetje filosoferen als het moment er zich toe leent.
Ik ben niet erg sportief. Maar heb net wel weer een paar dagen heerlijk langs de Moezel en Sauer gefietst.
Fietsen hoop ik ook op Bali nog te doen !! Voor mij is dat ook vrijheid.
Veel lopen wordt door mijn lichaam niet meer zo in dank afgenomen. (helaas slijtageverschijnselen) In warm weer gaat het trouwens een stuk beter.
Ik heb net de eerst stappen gezet om eindelijk eens een kamertje in te richten om wat creatief bezig te gaan. Een beetje schilderen, collages maken. Dat moet nog vorm krijgen. En de inspiratie moet nog komen.
Verder lees ik momenteel een aantal boeken over Indonesië vanuit verschillende perspektieven en probeer wat “Indo-sferen” op te doen dmv
DVD’s als ‘De stille kracht’ en ‘Max Havelaar’
Heerlijk die sfeer van mystiek, romantiek en ondoorgrondelijke karakters, maar tevens een kijkje in de koloniale geschiedenis van Nederland. Én de enorme tegenstellingen tussen de verschillende culturen.
Een bezoek aan het Tropenmuseum (KIT) staat ook nog op mijn verlanglijstje. Daar zou een afdeling Indonesië te zien zijn.
En bij mijn verjaardag heb ik heerlijk Indonesisch eten gemaakt.
Verder heb ik me tijdens mijn Ardennen vakantie in juli helemaal ingegraven in de Millenium-Trilogie van Stieg Larsson.
De voorlaatste was de Da Vinci Code.
Nou tot nu maar even mijn vragen en iets over wat mij bezig houdt.
>>>
Ik vertrek op 9/12 met KLM naar Denpasar en blijf daar ongeveer 10 dagen. Op 28 januari moet ik al weer terug.
Ik heb daar al wel een eenvoudig onderkomen gereserveerd via internet. Maar mocht dit niet bevallen dan zoek ik ter plekke wat anders.
Vanaf ongeveer 20 dec. trek ik oostwaarts naar de andere eilanden. Dat is nu mijn plan.
Schrijf weer eens terug als je tijd en zin hebt.
Ik ben wel benieuwd. Je eerste reactie was nog heel summier.
Enne… ben je een echte Ajax fan???
Met vriendelijke groet, marjan