Waarom doet de ambassade moelijk

hallo allemaal

het is gek dat je een mail stuurt naar de Ghanese ambassade met een aantal vragen dan maillen ze geneens terug of ze bellen niet . ik heb nu 2 keer naar de ambassade gebelt dat ik met een paar vragen zit ontrent emigreren welke documenten belangrijk zijn … dan krijg je als antwoord dat je eesrt weer naar Ghana toe moet om daar info te vragen bij de immirgatie dienst … ik zei tegen hun dat de ambassade de regels ook kent ontrent emigreren ze zijn niet voor niets ambassade van Ghana …

mijn vriendin ging naar de immigratie dienst in accra en die zeiden dat ik alle documenten moet meenemen . mijn vriendin zei elke zijn belangrijk . toen zeiden ze dat ik moet contact opnemen met de ambassade maar mijn vriendin zei dat hun geen info geven aam mij …

niemand wil je helpen . ik denk dat ze obroni´s haten

waarom doet de ambassade moelijk ontrent de info …

groeten , marcel

Beste Marcel,

In de eerste plaats heeft Ghana geen belgische ambassade, zelfs nog geen consulaat, alleen maar een ere-consulaat.
En daar kunt ge werkelijk niets gaan doen, of iets te weten komen. Heb dat aan den lijve zelf ondervonden, zelfs meerdere keren.
Ik ben dan ook van pure ellende naar de belgische ambasade in Abidjan gegaan (Ivoorkust). En daar het de bevoegde ambasade voor Ghana is, kunnen ze u wel helpen. En antwoorden zeer keurig op uw e-mails, ik had zelfs een e-mail gestuurd in het engels, en kreeg een nederlands antwoord terug. Probeer het daar een keer, ik heb goede hoop dat ge daar wel respons krijgt.

Groetjes Beest

@beest,

Dit is toch een Nederlands forum, waarom praat je dan telkens over België? Ik snap dat je belg bent, maar de situaties verschillen gewoon per land!
Marcel, ik had je al gewaarschuwd! Waarom zou het bij jou anders zijn?
Misschien dat het later dit jaar beter gaat, want er vind een wisseling van de wacht plaats (NPP –> NDC). De tip van beest kan waardevol zijn, gewoon
proberen!

hallo beest

ik ben nederlander geen Belg . maar ik probeer het dan met de ghanese consulaat van belgie … misschien heb jij een email voor mij van de consulaat .

groeten marcel

Sorry Marcel,

Ik vergeet het soms dat er twee nationaliteiten hier op dit forum zitten. Ik kan u het e-mail adres geven van het belgisch consulaat in Accra, maar wij als belgen kunnen er zelfs niets mee aanvangen, zoals ik voordien reeds gezegt heb moeten wij belgen in de belgische ambassade in Abidjan zijn voor Ghana. U zal er waarschijnlijk niet veel aan hebben maar hier zijn ze : ereconsulaat België Accra : [EMAIL=“consubel@africaonline.com.gh”]consubel@africaonline.com.gh
bevoegde belgische ambassade in Abidjan : [EMAIL=“adbidjan@diplobel.fed.be”]adbidjan@diplobel.fed.be
Ge zult er niet niet veel aan hebben denk ik, maar men weet nooit

Groetjes Beest

ik heb zelf naar beide emails een mail gestuurd, die in Accra geen antwoord, tot mijn verbazing kreeg ik wel mail in het nederlands van Abidjan. Maar die zeiden me dat we niet meer naar Abidjan moeten, en gewoon terecht kunnen in Accra. +ik ben eens benieuwd, anders moet mijn vriend het maar via zijn halfbroer in Duitsland proberen en dan visum aanvragen via duitse ambassade.

En als dat niet lukt, wil ik wel een verhuis voorbereiden, maar er zijn pro en contra’s. ik ga eerst zelf eens naar Ghana en zie wel wat het resultaat wordt.

Beste Hediye,
What u vertelt is gedeeltelijk waar. Ze hebben daar de wet veranderd van 1 februari 2009, dat Ghanezen geen visum meer kunnen aanvragen in Adbidjan, maar dat geld alleen voor visum aanvragen. Er waren een pak soort reisagentschappen in Abidjan die voor Ghanezen , tegen een vergoeding natuurlijk, alles voor hun regelde, en voorkeur hadden op de aanvragen die van Accra kwamen. Maar het systeem blijft hetzelfde, alle aanvragen in Accra worden via Abidjan verstuurd. Wat natuurlijk ook een vertraging opleverd van minimum twee weken. Dit is uiteraard alleen voor de Belgische visums. Maar daar is wel iets aan te verhelpen, maar het kost weer geld en tijd. Als ge als belgische uitnodiger of garant samen met uw Ghanese partner naar Abidjan gaat, wordt deze nog steeds aanvaard en heeft voorang. Maar zoals ik al zei, u moet wel naar ginder , en ook nog eens de reis naar Abidjan, plus een visum voor de Ivoorkust.

Succes, Beest