Dringend juiste adres abidjan, belgische ambassade?

Hey everybody…:confused: moet in kader van compleet maken van visumdossier van Ghanees jongetje naar België, aantal aanvullende documenten opsturen via DHL naar Belgische ambassade te Abidjan.

  • Ik heb hier echter 2 adressen! Immeuble de alliance … of Cocody ambassades, rue du Bélier, … . Aangezien het om deels originelen gaat, zou ik graag hebben dat ze toekomen. Kan iemand mij helpen met het juiste adres aub? Maandag stuur ik ze op.

  • Het gaat om een tenlasteneming 3bis en copies van autorisatie ouders. Er is een positief advies voor zijn medisch visum, onder voorwaarden, enerzijds deze tenlasteneming (kan ik morgen ophalen bij gemeente) en de autorisatie van de ouders. das nu wel iets ambetant, **heb enkel nog copies ervan, originelen zijn in Abidjan maar binnenlandse zaken België **(daar is dossier naartoe gegaan want 2de maal visa aanvraag ) **zegt dat het niet in het dossier bijzat **(originele en copies werden 7 okt verstuurd vanuit visa application centre accra naar Abidjan.)Alle andere documenten zijn wel toegekomen…?

  • **Iemand een idee hoelang visum onderweg is als toegekend van Abidjan naar Accra? Eigenlijk vertrekt kleintje z’n vlucht op 29 november? Maar denk niet dat we dit gaan halen, aangezien woensdag 25 november ten vroegste onze aanvullende documenten in Abidjan toekomen, en zondag al de vlucht. Best data veranderen dus… want visa kunnen enkel opgehaald worden in Accra di of woe…pff moeilijk nu weet ik niet of het zou lukken tegen de volgende woensdag 2 december. Normaal is dan in Brussel z’n operatie gepland…

  • **Ook kwam ik bij madameke terecht ambassade waaraan ik het juste adres wou vragen, die zei dat ik de documenten via correspondent, vermoed dat ze bedoelen **via Accra visa application centre, moet doorsturen ipv rechtstreeks naar hen, maar DVZ vertelde mij gisteren om het rechtstreeks naar Abidjan te doen…**zal dat dan toch maar doen, hoop dat ze het dan wel open doen. Had ook voorstel gekregen om in te scannen en ook via mail al door te sturen naar Abidjan, vermeldende dat de originelen onderweg zijn met DHL

iemand ideeën??? THANKS :vak01:EfuaK

Beste Efyak,

Ik ben net terug van Ghana, en kan u wl vertellen dat de Ambassade in Abidjan, net verhuisd is naar een ander adres, ook telefoonnummers zijn verandert . Wij hebben lag moeten zoeken om de nieuwe te krijgen, maar toch via een omweg gevonden. Maar deze of het adres kan ik u niet meedelen , want die heeft mijn vrouw, maar ik hoor haar als er geen electricteitspanne is vanavond, en zal ze vragen en dadelijk doorsturen als u dat wenst.
En uw andere vraag , hoelang het duurt om documenten van Abidjan naar Accra te sturen, Bij een laatste visumaanvraag heb ik het volledig verloop gekregen van de datums dat de documenten onderweg waren en toen bleek er drie weken nodig te zijn voor dat. Daarom hebben wij nadien alles rechtstreeks geregeld met Abidjan, wat normaal niet meer toegestaan is, maar er bestaan wel enige uitwegen voor dat. Maar dat is allemaal niet meer van tel voor jullie. Als ik van julie was zou ik de federale ombudsman inschakelen. Die is gratis en kan zaken soms op zeer korte tijd regelen, soms binnen een week. Dit hangt af van de complexiteit van uw dosier.
Ik denk dat dit uw beste , snelste, en goedkoopste kans is. Hij is er in elk geval ingeslaagd tot nog toe 75% van de hem doorgespeelde zaken tot een goed einde te brengen.
Meer kan ik u echter ook niet vertellen.

Het allerbeste en succes,
Beest

Beste,

Heb juist met mijn vrouw contact gehad, het adres weet ze niet . Maar de nieuwe telefoonnummers voor Abidjan zijn : 0022522441431 voor wat betreft visa aangelegendheden en de hoofdlijn is 002252483360. Als ge twijfelt aan het adres, en u belt naar deze nummers zullen ze u wel het juiste geven.

groetjes,
Beest

Hallo Beest,

dank voor je reactie.

Had zelfde telefoonnummers van de site gehaald dus adres erbij zal dan ook wel kloppen. Het adres: Cocody Ambassades, Rue du Bélier, Rue A56, Abidjan.

Federale ombudsman zal ik eens opzoeken, het is wel zo dat ze ons bij DVZ wel goed op weg helpen, antwoorden telkens op mails en vragen, weet niet als ze zo blij zijn als we iemand anders inschakelen… zie wel. Is heel spannend in elk geval.

Heb jij een tenlasteneming moeten nemen voor je vrouw? Ik heb het document van de gemeente teruggekregen, ondertekend door burgemeester, stempel, maar vak niet ingevuld van " aanvaard/verworpen/… door de minister …". Normaal is dit dienst vreemdelingenzaken die dit moeten invullen denk ik, of is dit misschien in Abidjan te doen…

vreemd want zij hebben me bij DVZ gezegd, stuur de ingevulde en ondertekende tenlasteneming meteen via DHL naar Abidjan…maar misschien moest de gemeente dit eigenlijk doorsturen naar vreemdelingenzaken?? Pf toch wéér maar eens bellen DVZ, ze zijn me daar stillekens aan beu…alé

:retard: proberen rustig te blijven, zullen wel zien…EfuaK

Beste Efuak,

Uw vraag dat ik een tenlastenneming voor mijn vrouw moest doen, zit allemaal wel anders in mekaar dan u misschien denkt. Voor aanvraag voor een toeristenvisum heb ik dit inderdaad moeten laten invulen en opsturen.
Maar daar ik nu getrouwd ben, en een visum voor gezinshereninging aangevraagt heb is dit allemaal niet meer nodig.
En het formulier dat u van de gemeente teruggekregen hebt, is wel degelijk in orde. Zij sturen dit niet door naar DVZ. U moet dat formulier zo naar de amssade sturen. Zij kunnen als ze willen dit goedkeuren en afstempelen, maar in de meeste gevallen sturen zij het terug naar België, en wachten dan tot het gestempeld terugkomt. Dit heb ik al een zeven tal maal meegemaakt , dus het zal wel kloppen denk ik.
En de federale ombudsman heeft geen enkele negatieve invloed op uw aanvraag, hij kan alleen als alle documenten in orde zijn, het wel aanzienlijk korter maken soms regelen in enkele dagen.

Groetjes,
Beest