Bedriegelijke praktijken i.v.m visa

Hoy,

Ik heb zelf dit niet lang geleden vernomen. Het betreft wel voor het bekomen van een visa voor Belgie voor Ghanezen.
Uit goede bron, (secreataresse op Belgische ambassade in Abidjan), wordt er serieus met de voeten en het geld van de mensen gespeeld. Volgens een nieuw reglement zouden vanaf 1februari 2009 geen via aanvragen van Ghana rechtstreeks mogen binnengebracht worden bij de Belgische ambassade in Adbidjan. Nu blijkt dat dit nog steeds regelmatig gebeurd. Wat ik hier neerschrijft betreft wel degelijk een zeer betrouwbare bron, met enige bewijzen. Alle visumaanvragen die in Abidjan binnenkomen van Ghana bekomen een speciall nummer. Een soort code. De aanvragen met de juiste code, diegene die serieus betaald hebben en daar ook waren, worden behandelt binnen de week. De meeste anderen verdwijnen in een kast, en worden er uitgehaald met een standaardbrief,(heb ik in bezit) van een weigering, zonder dat het dosier behandeld werd. Er komen daar bijna duizend aanvragen per dag binnen, en men heeft zeven mensen voor die te behandelen. Er wordt veel verteld over deze praktijken, maar nu heb ik persoonlijk de gang van zaken mogen meemaken. What hiertegen te doen valt ? Ik heb geen idee. Het is natuurlijk ook Goliatch tegen David. Voor een laatste voorbeeld te geven : mijn documenten werden gelegaliseerd vrijdag om 20.OO uur in het huis van de ambassadeur zelf. Ik heb medelijden met degene die niemand ter plaatse hebben op de juiste plaats. Het is triest, maar ik moest dit toch even kwijt.

Groetjes, Beest

een smerig spelletje… dus Belgie and Ghana zijn een corupte bende.het is bijna het zelfde als Nederland met de IND … dus

groeten , marcelvr

Dit is nog niet 10 % van wat er allemaal gebeurd. Er zou moeten één vuist gemaakt worden tegen deze praktijken, door de mensen die van zulke praktijken het slachtoffer zijn. Maar het is als bij zoveel zaken , ieder voor zich en God voor ons allen. Mensen die aan zulk avontuur beginnen hebben geen idee in welk wespennest ze zich steken. Het spijtige hieraan is dat het niet om zaken gaat maar om gevoelens van mensen waar regeringen hun neus tussen steken. Moest men dezelfde waarde hanteren in onze eigen landen voor ge met iemand kunt samenwonen of huwen, dan zou er wel een hel losbarsten. Maar de mensen in deze posities zijn een te kleine minderheidsgroep, plus ook nog het feit van een soort discriminatie van uw eigen volk. Ik heb al meerdere malen de toespelling naar mijn hoofd gekregen : Er zijn zijn al genoeg van die vreemden hier, zonder dat u er ook nog één bijhaald.

Bedroevend, Beest

En jullie 2 kijken hier van op? Dan staat jullie nog heel wat te wachten!

Er staat mij niets meer te wachten, ik ben er al wel door gespartelt, dit was nog een laatste stapje dat ik moest nemen. Maar ik had er geen idee van hoe lastig het zou zijn de papieren van mijn vrouw te laten legaliseren. Want op alle informatie die men heeft of krijgt of vind, lijkt dit wel iets van het eenvoudigste te zijn. Maar ja, het zal wel verschillen van abassade tot ambassade.

groetjes, Beest

Ga jij nooit meer terug dan? Ik ben eens uit Ghana gezet samen met iemand die die al een jaar of wat in Tema werkte. Beiden niet persona non grata. Gewoon een vergeldings actie. Dit kan door corruptie.

Ik denk dat we op een verkeerde goflengte zitten. Natuurijk ga ik daar terug. Mijn halve familie woont daar. De problemen waar ik het over had , was mijn ghanese vrouw hier te krijgen , en haar papieren in orde te hebben. Met Ghana zelf ik nog nooit geen enkel probleem gehad.

Beest

We zaten wel op dezelfde frequentie. Problemen zul je ooit krijgen. Ik heb ook al een corrupte agent op de knieen gekregen. Deze zag Obroni en dacht dat ie deze avond wat extra bij z’n Fufu had. Mis dus! Heeft me helaas wel een halve dag gekost… Het kan je dus zomaar overkomen, zonder een reden!

Dat wilde ik alleen maar duidelijk maken. Voor de rest heb ik je helemaal begrepen!

Groet, awaaze

Hallo Beest,

Wat bedoelt ge precies? Gaat het over visa-aanvragen in het algemeen, die via het consullaat in Accra naar Abidjan worden verstuurd, of visa-aanvragen binnengebracht persoonlijk in Abidjan ? Hoe heb jij het klaar gespeeld om alles in orde te krijgen voor jouw vrouw ?

Ik was van plan om de huwelijksakte van Accra, mee te nemen naar België en dan te laten registreren in de gemeente en dan van mijn gemeente de Belgische documenten terug naar mijn tegen dan echtgenoot terug te sturen om dan alles in te dienen voor gezinsherenigingsvisum. Denkt u dus dat diezelfde praktijken van kracht zijn ? Dat ze gewoon in de kast blijven liggen ?

Hoy Hediye,

Het gaat niet alleen om visa, het gaat ook om legalisatie van uw eventuele huwelijksakte. I elk geval de weg is niet zo simpel als u denkt. En uw bedoeling die u beschrijft kan wel goed zijn, maar zal in praktijk nooit werken.
Dit is zo een ingewikkeld ding, waar zoveel zaken en geld komen bij kijken, dat ik er hier een boek zou moeten over schrijven.
Dit zou hier teveel tijd kosten, en ik zou nog de helft vergeten.
Maar als ge denkt dat het simpel is , vergeet het maar , zelfs als ge getrouwd bent ginder. Ik zou u voorstellen als u echt antwoorden wil hebben dat u mij E-mailt, and we daar eens een chat voor uittrekkken.
U bekijk het maar, hier is alvast mijn maol adres : [EMAIL=“saunacenter_gizmo@hotmail.com”]saunacenter_gizmo@hotmail.com

groetjes. Beest

ok, zal u toevoegen op msn, kunnen we eens chatten, ik weet het zal niet simpel zijn, zeker niet in mijn situatie. Ik ken ze maar al te goed bij DVZ. Als je daar al iemand aan de lijn krijgt, geven ze nooit een deftig antwoord. Ik word al moedeloos om weer al die rompslomp te moeten doormaken. Ik probeer gewoon een manier te vinden om hem op de beste manier naar hier te halen. ik dacht ook aan bv hier de aanvraag te starten, maar als we sowieso daar trouwen, heeft het weinig zin, dacht ik.

Maar zoals je al eerder schreef, het is een internationaal recht, dus er moet iets aan gedaan kunnen worden. Ik word er gewoon zo depressief van.

Blijkbaar duurt het nu in Ghana ook al 3 maanden om een paspoort te krijgen, dan spreek ik nog niet over de hele visumprocedure.

Het is toch allemaal iets simpler als ge denk, maar ge moet het weten. Ben ook achter veel dingen te laat achtergekomen. En maak één fout en ge zult ze heel de weg meedragen.
En een passpoort in 3 maanden, klopt ! Maar dat is zoals hier , hoe meer ge betaald hoe sneller ge hebt hebt. Het is in België mogelijk een paspoort te krijgen op één dag, dat is in Ghana ook zo, maar het kost geld.
Maar bij de minste fout krijgt hij een stempel in zijn paspoort , en dan beginen de problemen, en een nieuw passpoort aanvragen is geen optie.

Beest

Ik heb uw reactie nog eens goed gelezen. En daar staat wel degelijk de grootste fout in die men kan doen. Als ge de procedure hier opstart, en nadien daar gaat trouwen in Ghana, word uw huwelijk nietig verklaard. Is trouwens heel goed te lezen in de wetten wat betreft het regaliseren van uw een huwelijk in België.

Groetjes,

In Nederland kan dit ook niet. Het valt dan onder het kopje ‘schijnhuwelijk’!

Sorry , ik ben nog iets vergeten, men heeft wel degelijk mensen op buitelandse zaken die dit soort websides controleren, dus het het zou geen nut hebben hier een manier uit de doeken te doen, die sommige problemen zou oplossen, zij zouden het eerder weten als jij.

Bye

Beste Awaaze,

Deze keer zullen het België en Nederland het daar over eens zijn. Vinden we misschien toch vergelijkingen.

Dank, Beest

:smiley: En idd, er kijken mensen van ambassade en IND mee. Vandaar dat ik ook nooit mijn echte naam geef! Die lui zijn echt op vergelding uit, geloof me!

Overdrijven hoeft ook niet, we leven niet meer in de Mideleeuwen , hoor. Er bestaan , nog altijd rechten ook. Als niemand er niet meer voor gaat kunen we beter met dit alles ook stoppen. Nederland is normaal eensgezinder dan België, dus U gewoon laten afslachten valt mij tegen van mijn noorderburen.
Beest

Voor Hediye,

Als u mij zou toegevoegd hebben aan uw messenger, dan kan ik u in elk geval nergens vinden. Maar , dat bepaald ge zelf, vanzelfsprekend.

Ter informatie, Beest

hallo Beest,

Heb nog geen tijd gehad

Groetjes,