Help!

Hallo,
Mijn vriend in Ghana wil graag eens op vakantie komen naar Belgie.
Ik leerde hem kennen toen ik Ghana was voor vrijwilligerswerk.
Mijn vriend is wel analfabeet dus ik weet niet goed hoe ik dat kan regelen. Hoe begin ik aan zoiets? Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Alvast bedankt

visum aanvragen -> vliegticket kopen -> vliegtuig in -> vliegen -> vliegtuig uit -> Profit!

Hoe wie wat waar visum aanvragen enz… :open_mouth:

Hallo Tess

In Ghana heb je geen Ambassade maar een Belgische conculaat . maar uw vriend moet de visum aanvraag doen bij de Zwitserse Ambassade in Accra , Maar soms sturen ze de personen naar de Belgische Ambassade in Abidjan in Ivoorkust.

documenten die u moet hebben en die u naar de persoon in Ghana moet sturen zijn

  • Uitnodiging brief van gemeente
  • uw salaris stroken
  • uw contract van uw werkgever
  • copy van uw paspoort
  • een brief van u waarop u schrijft waarom u hem wilt uitnodigen/ hoe jullie elkaar hebben ontmoet en waar hij/zij verblijft.

maar hij moet ook documenten hebben en een paspoort en een reseverings ticket ( geen ticket kopen ) en een travel verzekering.

  • pasfoto
  • salaris stroken (als hij werk heeft )
  • verlofbrief van werkgever/school

met al zijn documenten en die van u gaat hij naar de ambassade en krijgt hij een gesprek en hij moet wat papieren in vullen. Later krijgt hij tehoren wanneer hij terug moet komen voor zijn paspoort op te halen dan weet hij ook als hij een visum heeft gekregen.

Maar u kunt beter even kijken op de website dan weet u presies wat u moet sturen en hij moet meenemen naar de Ambassade Diplomatie.be

Groet , marcel

Heel hard bedankt! :smiley: