Waarom Dalat?

Dag allen,

Ben me een beetje meer aan het verdiepen in Dalat en omgeving. Ik heb verschillende reisboeken gelezen en topics op deze site. Ik kan nog niet echt heel enthousiast raken over Dalat. Veelal lees ik dat Dalat en omgeving leuk is. Ik heb nog niet gelezen dat het fantastisch is (zoals bv. Sapa/Hoi an/Mekong).

Dus daarom mijn vraag: Wat is nu de reden dat Dalat bezoeken de moeite waard maakt?

Alvast bedankt voor alle reacties!

Groeten Bart

Bart,

Als je tijd hebt, doe dan 2 dagen en 1 nacht hier met easy rider.
In ieder geval veel watervallen hier.
Kijk hieronder de links voor wat te doen. Dan kan je zelf bepalen of het de moeite waard is. Ik ben er 2 keer geweest. Vindt de eerste keer leuk, de 2de keer, moest ik met mijn partner mee.

http://www.lonelyplanet.com/vietnam/central-highlands/dalat/sights

Mvgs

hey Bart,

voor de stad Dalat moet je het in ieder geval niet doen …!

ps : van horen zeggen …ttz gelezen te hebben (nog niet geweest)
de rest hoor je wel van trotters mét ervaring !

geert,

Hallo,

Ik vond Dalat eigenlijk toch best wel interessant.
De stad zelf is aardig, met een goed uitgaansleven.

Rond de stad diverse pagodes en natuurlijk de watervallen en de vele bloemen.

fascinerendse vind ik de crazy tables.
Ik diverse pogingen gedaan om filmbeelden op deze site te plaatsen maar krijg het niet voor elkaar.
Vandaar even via You tube.

[ame]A famous revolving table in Da Lat-Vietnam - YouTube
[ame]Magic Table- Vietnam - YouTube

Je houd dus je handen 1 a 2 cm boven de tafel en zegt rechts en je loopt naar rechts en de tafel draait mee. Onbegrijpelijk.

Moet wel eerlijk zeggen dat die in de you tube filmpje bij de tempel een off day had want die deed het bij ons niet.

Bij andere filmpje, daar zijn we ook geweest die draaide wel mee.
Het oude vrouwtje zette het blad ook op een plastic tafeltje en hij draaide ook mee.
Echt een tip; staat volgens mij niet echt specifiek op een site genoemd volgens mij, maar kan er naast zitten.

Maar Traunuoc (betekend overigens ook waterbuffel ) heeft wel gelijk; 1 maal Dalat gezien is eigenlijk ook wel genoeg.

gr
Ton.

Dalat stad: neee!

Dalat omgeving met easyrider: prachtig!!

Te weinig tijd: dalat skippen en dubbel genieten van sapa!

:wink:

Heel bizar die tafels! Als je het zo ziet dan geloof je het eigenlijk niet. (misschien dan toch maar even zelf kijken :wink:

Zijn de bezienswaardigheden in de omgeving van Dalat zelf te bezoeken of is dit aan te raden met een tour? Ik heb veel gelezen over de eazy riders maar we vinden deze toch wel erg aan de prijs. Vooral als je dat keer 2 pers. doet.

Er schijnt ook een natuurpark in de buurt van Dalat te zitten, ik kom zo ff niet meer op de naam. Iemand ervaring met dit park? Is deze misschien met een dagtocht vanuit Dalat te bezoeken?

Groeten Bart

Hoi Bart,

Het Dalat’s landschap is bergachtig, denk niet dat je met de fiets op kan. Tenzij je hele goeie conditie en fiets hebt.
Met een motor/brommer overtreed je de wet met alle risico’s van dien.
Het kost rond 30-40 dollars per dag/per pers , je krijg hier de professionele begeleiding en scheelt veel tijd om uit te zoeken.
We zijn toen met Sinh’s cafe bus naar dalat gegaan, die dag de stad zelf
ontdekken. We zijn dol op eten, dus zijn we bijna die dag alleen op tour voor eten. De volgende dag zijn we met easy rider gegaan. De omgeving is mooi,
silk fabriek vind ik het leukst en natuurlijk de minority people. Pagoda is mooi, maar dat tref je overal in Vn.
Over Pagoda gesproken, we zijn 1 dag pagoda in Ha tay (noorden) geweest, de natuur is zo mooi, neem wel een goed mee, want je zit behoorlijk lang op een klein bootje…erg klein bootje…

Mvgs

Hallo Bart,

Met natuurpark, bedoel je misschien "Lang Biang " ?

Wanneer dit zo is, niet doen duur voor het gebodene.

Je mag er niet in met eigen vervoer, maar moet met landrover en is eigenlijk maar een berg.
Wel is het uitzicht mooi wanneer je boven op de berg aangekomen bent.
Zat bij ons in een pakket, maar hoorde later de prijs, durf nu niet te zeggen hoeveel ( ben ik vergeten, maar weet wel dat ik schrok ).

Wanneer je zelf de omgeving van Dalat wilt bekijken, heb het dan over de tempel met de draaiednde tafel of het vrouwtje met de draaiende tafel, dit kan makkelijk per taxi en komt uit rond de 7.5 vv.

Wil je naar de tempel waar de ornamenten gemaakt zijn van bierflesje, dit kan ook per trein en kost je 3 dollar vv + taxi om op het station te komen ( 3 dollar ).

Wil je naar de pagode op de mooie lokatie, dit kan per kabelbaan.
Heb je meteen ook een zicht over de stad en de omgeving.

De watervallen liggen wat verder van de stad dus de taxiekosten zijn hoger.

Mijn tip zou zijn.

Doe de watervallen via een georganiseerde trip daar boeken dus; is de goedkoopste optie.

De overige kan makkelijk per taxie en de kosten zijn echt te overzien.

Ook heb je nog het zomerverblijf van de laatste keizer van Viet Nam, kan ook met de taxie.

Dus watervallen met tour, alle taxie bestemming zou ik vooraf afspreken wat het kost; reken op een halve dag. En laat je afzetten bij het treinstation voor eventueel bezoek van de "bierflesjestempel.

Kijk anders even op de foto afdeling voor foto’s van mij ( Dalat pagodes ) en de foto’s van Scrobroek.

gr
Ton.

Ik heb het ondertussen opgezocht ik bedoelde cat tien national park. Op de kaart ligt het wel erg ver van Dalat.

Is er trouwens een natuur park dat het bezoek de moeite waard is?

Groeten Bart

Hi

Er zijn zeer zeldzame dieren die op het rode boek staan, die daar nog leven. Maar of je die krijgt te zien is zeer de vraag. Er is wel een nachttour door de park, mischien wel een leuk tripje. Neem wel je 2 dagen in beslag.
je kan de tour zelf ook boeken vanuit Saigon, hoeft perse niet in dalat.
Of je combineert je reis tussen Saigon en Dalat. Het ligt gewoon tussen.
Ik denk dat je in beeksbergen meer diren zien dan daar. Maar het is wel een jungle-achtige gebied.

Forest Floor Lodge schijn goed te zijn. Ik weet niet of het hier malaria risico
bestaat, klein kansje wel.

Mvgs