Vanaf vorige week heb ik eindelijk toestemming voor twee weken vakantie in oktober. Om precies te zijn 1-16 oktober.
En dan nu: waarheen?
Het lijkt overal wel of orkaan seizoen of regenseizoen :dag:
Paar eisen:
budget: 1000-1500 (ligt aan kosten ter plekke)
4-5 dagen strand
wat dingetjes te zien, cultuur, stad bijvoorbeeld
We zijn geen ervaren reizigers. Dus twee weken op de bonnefooi naar Thailand is denk ik geen goed idee. Zeker omdat we over vier weken al weg gaan en er weinig voorbereidingstijd is.
Zelf kwam ik op
Jordanië, heeft geen strand
Egypte, nog nietscpassends gevonden
Thailand, misschien kort dag om geregeld te krijgen
China met shoestring, maar de eerste week v oktober heeft iedereen vrij daar :vak02:
Misschien zoek ik de ultieme vakantie en die bestaat natuurlijk niet, maar tips zijn welkom!!!
Tja wat voor vakantie zoek je? Turkije is wel een aanrader. Wij zijn zelf al een paar keer in Alanya geweest (Turkse Riviera) en strand heb je daar zeker wel, en cultuur ook wel. Je kunt trips boeken. Ik ben zelf met een trip mee geweest: naar een piepklein dorpje gereden in de bergen, een moskee bezocht (en niet die we hier kennen, maar een klein dorps moskeetje) en dan bij een familie binnen wezen kijken en toen verder de bergen in gereden. Zeer zeker de moeite waard. En daar is het in oktober nog wel goed vertoeven hoor
Ik denk dat je niet echt een droomvakantie kunt “maken” zo kort dag. Daar moet je echt wel voor plannen. Kenia is inderdaad nog behoorlijk aan prijs, 1600 euro half pension voor 10 dagen ofzo. Turkije is nu goedkoper omdat je buiten het seizoen gaat. Het hotel waar wij gezeten hebben (***) is nu net geen 600 euro voor 13 dagen (bij d-reizen dan)
Maar ja zoals ik al zei, het ligt er ook aan wat je zoekt natuurlijk