Hallo, mijn vriendin en ik willen eind september voor circa 2 weken op vakantie, maar hebben nog geen bestemming kunnen kiezen.
De belangrijkste is eigenlijk dat we een grote kans mooi weer willen hebben. Oftewel, lekker zonnig strandweer. Het grootste gedeelte van de vakantie willen we dan ook relaxen aan het strand of bij een zwembad. Zelf zou ik ook graag nog wat dagen willen duiken en eventueel leren surfen.
Enkele bestemmingen waar we zelf aan zitten te denken zijn:
- Aruba, Bonaire of Curacao (voor bestemmingen ben ik alleen bang dat je in september nogal kans op veel wind hebt?)
- Malta of Italie
- Bali of Thailand
In Thailand zijn we 3 jaar geleden al eens geweest, toen hebben we wel rondgereist, en dat is als land heel goed bevallen. Alleen zijn Bali en Thailand misschien wat ver en prijzig voor 2 weken.
Als budget voor de reis (vliegen en slapen voor 2 personen) willen we maximaal zo’n 2000 a 2500 eur aanhouden.
Ik ben benieuwd of jullie misschien ervaringen hebben met bovenstaande bestemmingen (bij voorkeur in of rond september)?
En denken jullie dat die landen in september een beetje geschikt zijn voor dat soort reis?
Of hebben jullie misschien andere tips?
Groeten,
Mark