waarheen in Zuid Amerika, budgetvriendelijk , veilig , moeder - zoon reis

Ik ben al aan het oriënteren voor 2017… Dan wil ik met zoon (dan 17) 4 weken richting Zuid Amerika…

Ik weet alleen niet zo goed waarheen…

Zoon houdt van aktief en heeft goede conditie is ook geïnteresseerd in cultuur en natuur… Het is geen stapper (ik ook niet :wink: )…

Ik zoek een budget vriendelijk land wat goed en veilig te bereizen is en waar we in 4 weken een leuke reis kunnen maken… Zoon zag net op tv dingen van Peru en dat trok hem wel, maar ik lees weer veel over Bolivia wat mij wel weer trekt… Inca’s spreekt hem ook wel aan… maar die bergen… wauw zei hij… kortom… best wel vaag… Is dat een leuke combi voor ons ?

Wie heeft er tips , trucs, do’s en don’t . Reisperiode is niet vast… hij zit dan op het MBO en zal dan denk ik vast zitten aan schoolvakanties… dus ik vrees voor zomervakantie (dan heb je iig tijd genoeg) of anders mei/kerst (2 weken… maar dat is eigenlijk te kort)… Ik wil toch wel een week of 4…

Prima combinatie lijkt mij! Beide landen (Peru en Bolivia) zijn gewoon erg leuk/mooi. Aangezien uw zoon dan op het MBO zit zal hij waarschijnlijk aan de zomervakantie vast zitten en beide landen zijn dan prima te bereizen. In Peru en Bolivia is er genoeg te doen qua sporten en actieve dingen, maar ook bijvoorbeeld de natuur en de cultuur is er goed vertegenwoordigd - een prima combinatie dus.

Ik zou wel inderdaad minimaal een week of drie tot vier nemen, aangezien het anders erg kort wordt. Zeker Bolivia is overigens erg budgetvriendelijk. Let er bij het boeken van de vliegtickets op dat u dit op tijd doet, want dat kan flink in de kosten schelen.

Ja sowieso op tijd boeken van tickets Even leuke route bedenken met hem. Is het een een bestemming wat makkelijk ter plaatse geregeld kan worden ?

Zeker, zowel Peru als Bolivia kunnen over het algemeen goed daar gepland worden, maar let wel op met bijvoorbeeld de Inca-trail en enkele andere activiteiten. Aangezien mijn kennis enigszins beperkt is en dit forumgedeelte minder lijkt te worden gelezen verwijs ik je graag door naar het peru gedeelte op dit forum:
http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=640

Waar overigens ook onderwerpen staan zoals vier weken richting Peru en Bolivia. Op dat forumgedeelte zitten een aantal mensen die er wonen of geregeld zijn geweest.

1 like

dan hop ik even naar het andere forum gedeelte… Bedankt alvast zover

Maipû, nabij Mendoza : www.caviereswines.com (bij Hans, een Vlaming)

      • Updated - - -

Maipû, nabij Mendoza : www.caviereswines.com (bij Hans, een Vlaming). Rechtstreeks boeken of via booking.com

1 like

En ook dit gaat naar 2018. Gebroken enkel :wink: en is nog 3
Maanden zoet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk