Waarheen in slechts 2 weken??

Op 15 oktober (regenseizoen) vertrek ik voor slechts 2 weken naar Costa Rica.>>>
Zoals velen wel zullen begrijpen is het moeilijk kiezen tussen zoveel mooie parken. Ik zou zelfs graag Granada (Nicaragua) bezoeken, maar ik ben bang dat het dan een race tegen de klok wordt…

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven welke gebieden ik zeker niet mag missen! Corcovado zie ik overal voorbij komen, maar ik vraag me af of dit wel te combineren is omdat het nogal uit de richting lijkt te liggen.

Alle tips zijn heeel erg welkom!!

Addi

Corcovado zal in oktober erg nat zijn!
Aan de caribische kant is het in die tijd juist beter weer, d.w.z. minder regen. En ach, het maakt niet uit waar je bent in CR, het is overal intens mooi!
Veel plezier,
Otto

www.elmonofeliz.com

1 like

Hoi Addi,

Je geeft aan ook graag Granada te willen bezoeken, zeker een aanrader. Je kunt op diverse manieren naar Nicaragua reizen.
Je kan met het vliegtuig gaan, dagelijks heb je diverse vluchten van San Jose naar Managua, en vanaf Managua is het ongeveer 1,5 uur reizen naar Granada. Alleen is dit geen goedkope optie.
Een goedkopere optie is de bus, er gaan dagelijks bussen (bvb Tica Bus) van San Jose naar Nicaragua en stoppen ook in Granada.
De busreis van San Jose naar de grens duurt ongeveer 5 a 6 uur, en de reis vanaf de grens naar Granada ongeveer 2 a 1,5 uur. Maar het is ook mogelijk om vanaf een andere plaatsen de bus naar Nicaragua te pakken.
Dus kun je het inplannen in je route dan zou ik Granada zeker doen!

groet, Cella

1 like

Bedankt voor de tips.
Is het een gemiste kans om Corcovado over te slaan? Is er een vergelijkbaar alternatief??
Ik heb gehoord dat het niet handig is om Tortuguero in oktober te bezoeken. Kan iemand dat bevestigen? We zouden namelijk graag schildpadden willen zien. Aan de west-kant kan het ook bij Playa grande, maar dat ligt niet op de route.

We vertrekken over 3 weken, dus ik hoop nog een paar goede tips van jullie te krijgen! Bedankt alvast>>>

Addi

één goede tip: wil niet in slechts twee weken én Costa Rica én Nicaragua zien. Of je moet een raceauto huren en als een gek gaan rondrijden. Dan zie je veel asfalt en weinig natuur. Probeer tenminste drie dagen op dezelfde plek te zijn. Vraag de locals wat er voor bijzondere dingen zijn, die nou eens niet in de boekjes staan. Loop een dag door een natuurpark, en neem eens een dagje rust bij een zwembad. Op die manier ervaar je het land het beste.
Veel plezier,
Otto
www.elmonofeliz.com

1 like

Ik ben niet van plan om een race-auto te huren, dus we zijn inderdaad afgestapt van Nicaragua. Onze route die we nu een beetje in gedachten hebben gaat van San jose- tortuguero- Puerto viejo de talamanca-Arenal- Manuel Antonio. Goed plan? Of mis ik nou iets moois?

groetjes
Addi

ik heb net een georganiseerde rondreis van 3 weken gedaan, costa rica incl een paar dagen nicaragua en panama. alles was mooi, maar ik vond het wel een haastreis. ikzelf had het liever rustiger aan gedaan, dan kun je bijvoorbeeld op je gemak een wildpark bezoeken. ik zou even een reisgids raadplegen om te kiezen welke plaatsen/activiteiten je voorkeur hebben en dan een route kiezen waarbij je 3 nachten per plaats neemt.

p.s. totuguero zat niet in mijn reis, volgens mij is het nu geen schildpaddenseizoen. ik ben wel in manuel antonio en bij de arenal geweest, beide mooi. voor san jose is één dag genoeg.

Je wilt ook naar Manuel Antonio, en dat is nou net zo’n super toeristische badplaats, met nog maar weinig van het echte Costa Rica. Het natuurpark is wel mooi! Maar rij eens drie kwartiertjes verder door naar het zuiden en je komt in een gebied waar het toerisme nog niet zo masaal heeft toegeslagen. Je komt dan in plaatsjes als Dominical, Uvita of het dorpje waar ik zelf woon Ojochal (playa Tortuga). Dit gebied biedt tal van mogelijkheden om de natuur van dichtbij te zien: hacienda Barú, een prachtig natuurpark, of Uvita, van waar uit bootjes de zee op gaan om walvissen, dolfijnen en schildpadden te bekijken, de talrijke tropische verlaten strandjes tussen Uvita en Ojochal, een boottocht door de mangroven de Terraba of Sierpe rivier waar krokodillen, kaaimans, aapjes, boa constrictors, luiaards enz te zien zijn. Of paardrijden door de heuvels, een bezoek aan het indianendorp Buruca, of maak eens kennis met de esferas, geheimzinnige enorme stenen bollen die voor Columbus door de indianen zijn gemaakt, maar waarom? En hoe kunnen ze zo precies zuiver rond zijn. Surfen bij Dominical, lekker uit eten gaan in een van de uitstekende restaurantjes in Ojochal of richting Uvita.
Een fijne vakantie!
Otto
www.elmonofeliz.com

Hi Addi,

Volgens mij is het schildpaddenseizoen nu ten einde in Tortuguero, dus als je daarvoor gaat zou ik je route wijzigen. Ik vond zelf Sarapiquí ook erg mooi, we hebben een boottochtje op de rivier gedaan waar we veel dieren hebben gezien waaronder apen, kaaimannen, watervogels etc.

Ik wil met mijn zoon van 14 jaar naar Costa Rica om vooral het tropisch regenwoud, dieren en vulkanen te bezoeken.Het hoeft geen haast reis te worden maar wel een mooie natuurreis. Kan iemand mij vertellen bij wie ik het beste een (georganiseerde) reis kan boeken die aan onze verwachtingen voldoet. Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

Ik wil met mijn zoon van 14 jaar naar Costa Rica in ong. 16 dagen .Wij willen vooral het tropische regenwoud met zijn dieren en
vulkanen bezoeken. Het hoeft geen haast-reis te worden maar wel een mooie natuur reis.Kan iemand mij vertellen waar ik het beste een (georganiseerde groeps) reis kan boeken. Mijn hartelijke dank! Moniquem

Hi Moniquem,

Ik heb mijn reis gedaan met Fox en dat was een singlesreis, maar ze bieden een soortgelijke reis ook aan als groepsreis of als Family & Kids reis, wie weet is dat wat? Er zit in ieder geval veel regenwoud in en een bezoek aan 2 vulkanen. Fox is over het algemeen erg goed georganiseerd (soms wat té vinden andere mensen, omdat het toch wel een vast programma is, al kan je natuurlijk altijd besluiten om niet aan alle excursies deel te nemen), maar ik denk dat het ook best zonder reisorganisatie zou kunnen eigenlijk. Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes, dutchgirl