Aankomende zomer gaan we naar Japan en het grootste gedeelte van onze reis hebben we wel in gedachte. Wel zitten we nog met de volgende vraag:
We denken 2 overnachtingen te kunnen doen in de Japanse Alpen, maar welke plek raden jullie ons aan? Kamikochi, Matsumoto, Shirakawa of iets anders? We zaten eerst te denken om een nacht naar Kamikochi te gaan en dan door naar een volgende plek, maar de afstanden daar zijn nogal moeilijk in te schatten… We willen graag een hike maken en op een bijzondere plek overnachten. We komen van te voren vanaf Tokyo en zullen daarna doorgaan naar Kyoto.
Met twee overnachtingen kun je vrij veel zien denk ik.
Tokyo - Matsumoto 2u40min met trein, in de ochtend kasteel bekijken en door naar Kamikochi in 1,5 - 2u.
Vanuit Kamikochi door naar Takayama in ongeveeer 1,5 - 2u. Je kunt de eerste nacht overnachten in Kamikochi of Takayama. En de tweede nacht wellicht overnachten in Shirakawa-go.
Het is wel allemaal in rap tempo, dus als je het rustiger aan wilt doen zul je een bestemming weg moeten laten. Als het vooral om het hiken gaat is het beter om in Kamikochi te overnachten. Dit zijn de bus tijden: Nohi Bus
Bedankt voor je reactie, we hebben nu een beetje zitten zoeken naar een slaapplaats in Kamikochi , maar dat is wel behoorlijk prijzig! zelfs op slaapzalen slapen vragen ze 50 euro per persoon per nacht! Is het aanbod daar zo beperkt wat betreft accomodaties? Nu even kijken of we erachter kunnen komen hoeveel een nacht in een tent daar kost, of is het ook mogelijk om daar ter plekke nog iets te regelen? We durven er niet zo op te gokken omdat het in die periode daar nogal druk schijnt te zijn…
Forest Resort Konashi, 5min lopen vanaf bus terminal. Ze bieden tenten aan voor 7000yen per nacht per tent (max 5p). Helaas is de website in het Japans: http://www.nihonalpskankou.com/price.html (onder optie D staat de tentprijs)
Excuses, de tent is 7000yen en voor elke extra persoon 1500yen erbij. En verplicht reserveren staat er. Niet echt goedkoop helaas. Gebruik van bad is ook nog 500yen pp erbij.
Bedankt! nee , inderdaad , blijft best prijzig, maar misschien wel een leuke afwisseling. Weet je ook toevallig of die tenten dan al ingericht zijn of moet je dan zelf nog slaapzakken etc. meenemen? Die site is wel heel erg Japans voor mij…
ja ik heb gemaild, maar ze sturen terug alleen blankets uit te lenen…alleen zouden ze daar handdoeken of dekens mee bedoelen ;)?
Ik zal het voor de zekerheid maar eens vragen, zal vast goed zitten, dan denk ik dat we het maar moeten doen…
Bedankt voor je hulp!