Met een beetje hulp van de Lonely Planet Japan en met behulp van dit forum natuurlijk is het volgende plan ontstaan. Nu heb ik 23 nachten gepland.
Ik wil in totaal 6 maanden reizen en dit is de eerste en hopelijk duurste maand Ik reis daarna door naar Zuid-Korea, China, Vietnam, en via Cambodja naar Bangkok en weer naar huis. Ik wil graag in september vertrekken.
Tokyo, Including a nice side trip to Nikko
(6 nachten)
Tokyo Hostel: ⬠18.43
Takayama. Uitstapje naar dorpjes waar ik de the Fiji Mountain kan zien
(3 nachten)
Roomy Dorm bed : 2,500yen (http://takayama.j-hoppers.com/
Osaka van daaruit wil ik allemaal dagtrips maken.
Zoals 2 dagen Kyoto,
1dag Nara en TÅdai-ji,
1 dag Ise-jingū en een dag naar Himeji.
(6 nachten)
Roomy Dorm bed : 2,500yen http://osaka.j-hoppers.com
Hiroshima met uitstapje naar
1 dag Kurashiki(?) aan te raden of ander tips?
the āfloatingā torii (ShintÅ shrine gate) of Miyajima
Izumo and the small cities of Matsue and Tottori. aan te raden of ander tips?
(4 nachten) Roomy Dorm bed : 2,500yen http://hiroshima.j-hoppers.com
-Fukuoka/Hakata van daaruit naar
Nagasaki,
Kumamoto, natural wonders like Aso-san
the hot-spring town of Beppu.
(4 nachten)
Totaal kosten in Japan
uitgegaan van 100 yen = 90 euro cent
23 nachten en bijna 24 dagen
Kosten eten en drinken 24 x 20 Euro ā¬480.00
Treinkaart 21 dagen ā¬527.00
Kosten hostels gemiddeld 20,00x23 ā¬460,00
Eventuele extra kosten metro/bus etc 10 euro pd ā¬230,00
Ongeveer 1700 reserveren voor Japan exclusief boot en vliegreis.
In Tokyo raad ik je aan om in het Kās House hostel te slapen is een super hostel, goede locatie en superschoon en heerlijke dekbedden!
Takayama is een leuk stadje en daar zit een heel leuk hostel bij een monnik, je slaapt in een slaapzaal op zijn Japans op de grond en elke ochtend om 6 uur wordt je wakker gemaakt door Japanse muziek voor het ochtendgebed, dit is niet verplicht en je kan gewoon blijven slapen hoor. Maar v.a. Takayama kan je geen Mt. Fuji zien hiervoor kan je de Hakone roundcourse doen dat is echt heel leuk en overnachten in Hakone waar je uitzicht blijft houden over Mt. Fuji.
Ik zou niet in Osaka gaan zitten maar gewoon in Kyoto, daar raad ik je weer het KāHouse aan, goede locatie niet zo ver lopen van het JR station. Onderweg naar Hiroshima kan je stoppen in Himeji en ik raad je zeker aan om een dag uit te trekken voor Miyajima want dat is echt heel mooi!
Op zich is je kostenbudget ok hoor. Je moet ongeveer rekenen voor een kom noodles 400 - 600 yen en voor een goede maaltijd rond de 1000 yen. Ontbijt kan je makkelijk halen in de supermarkt en in de koelkast van het hostel leggen. Ontbijtje ben je zo rond 300 yen kwijt.
Wat ook een tip is in de grote plaatsen waar je de grote warenhuizen hebt heb je altijd van die grote foodcourts (meestal in de kelder) daar verkopen ze ook eten, als je rond 5 of 6 uur gaat (ben ff precies de tijd vergeten) dan doen ze alles in de uitverkoop, al het verse eten doen ze dan in bakjes en dan kan je een hele bak met eten halen voor maar 300 yen! Maar wees hier snel bij want de Japanners zijn hier nl. heel snel bij! Ook kan je in de supermarkt voor 400-500 yen een bak met eten halen. Overdag duik je gewoon even een foodcourt in en van het ene naar het andere stalletje āprobeerā je alles uit, na een rondje foodcourt heb je je buikje gratis volgegeten!
Op zich is je budget prima maar ik zou voor de zekerheid nog EUR 300 bij je budget optellen, dit heeft meer te maken dat je bv voor een retourtje Nikko het beste een World Heritage kaart kan halen (koste volgens mij iets van EUR 25) en voor extra tripjes heb je zo nog meer van die speciale kaarten. Een Hakone roundtrip is echt heel leuk en kost bv ook iets meer voor zoān speciale kaart. Voor de trip met de kabelbaan om de berg op Miyajima naar boven te gaan betaal je bv ook. Dit wil niet zeggen dat je die EUR 300 ook echt nodig hebt (overbudgetten is altijd beter voor Japan).
Ik weet niet wanneer je hebt gepland om in Japan te zijn maar de mooiste tijd is echt de bloesemtijd dat is echt schitterend (eind maart - begin april) maar het bloesemschema staat altijd op het internet, wanneer wat bloeit en echt het is heel mooi dan!
eens met Eenelfje, ik adviseer ook om in Kyoto te gaan zitten, het is een heel leuke stad met uitstekende verbindingen voor dagtrips, heb zelf ook in Kās house overnacht, wat een uitstekend hostel is 9 min lopen vanaf het centraal station.
Je rekent nu een 3 weken Japan Rail pass, je verblijft 6 dagen in Tokyo, misschien kun je toe met een 2 weken Japan Rail pass; is even rekenen wat je van het vliegveld naar Tokyo en in Tokyo aan OV kosten kwijt denkt te zijn, hier valt misschien (niet heel erg veel maar wel wat) te besparen.
Himeiji castle wordt gerenoveerd op dit moment: Himeji Castle - Himeji Travel
Ik zou er zelf geen hele dag voor uittrekken en in Kumamoto staat ook een schitterend kasteel.
Het klooster lijkt mij ontzettend gaaf en misschien ga ik wel een keer om 6 uur opstaan Afstudeer en budget technisch ga ik inderdaad in oktober vliegen naar Tokio.
Dat van die treinkaart is een goeie. Ik zal in Tokio toch niet veel van die kaart gebruik maken⦠Zoek ik nog even uit!
Staan er ook nog andere dingen op die ik kan weglaten of staan er dingen niet op die ik echt moet zien en/of doen?
een beetje off topic: in je profiel en hierboven heb je staan welke aziatische landen je wilt bezoeken.
Overweeg ook om Laos te bezoeken, als je het tropische nog vrij traditionele Azie wilt zien dan is na Vietnam, een bezoek aan Laos aan te bevelen. Je kunt vanuit Vietnam, via Laos naar Cambodja en dan door naar Bangkok reizen.
Laos is minder toeristisch dan Vietnam, het heeft nog vrij veel natuurschoon en de mensen daar zijn vrij relaxed (geen gepush om iets te kopen) en het is zeer budget vriendelijk. In noord Laos zijn Unicef projecten waarbij de lokale bevolking wordt opgeleid tot gids. Indrukwekkend om enkele dagen van dorpje naar dorpje te trekken en tussen de lokale bevolking te leven en 's ochtend wakker te worden van de varkens en kippen onder je huisje op palen in de bergen van Laos. Zuid Laos is bekend om de meren en rivieren, ook een mooi gebied. Midden Laos is bekend om haar grotten en rivieren en de magische stad Luang Prabang (Unesco world heritage).
Heb alle landen die je wilt bezoeken (incl. Laos) twee keer bereisd, Laos is nog steeds mijn favoriete tropische aziatische land.