Yo, wij hebben onze reis zo ingedeelt zodat we toch in een paar weken tijd nog wat van japan kunnen zien:D
We gaan met zn 3en en hebben tickets geboekt voor maar 650 (alles incl.)
wij willen graag weten wat jullie van onze reisschema vinden? en eventuele tips. Wat denken jullie dat het budget ongeveer moet worden? onze geschatte budget is 1500 a 2000 euro exclusief ticket, railpass, accomodaties.
alvast bedankt
20-07:Amsterdam-Tokyo narita
21-07 tot 24-07: Tokyo 3 nachten
24-07 tot 27-07: Yokohama 3 nachten
27-07 tot 28-07: Mt fuji 1 nacht
[FONT=Calibri]28-07 tot 31-07: Nagoya 3 nachten[/FONT]
[FONT=Calibri][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri]31-07 tot 04-08: Kyoto 4 nachten[/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri]04-08 tot 06-08: Osaka 2 nachten[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri]06-08 tot 08-08: Hiroshima 2 nachten[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri]08-08 tot 10-08: Nara 2 nachten[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri]10-08 tot 12-08: Beppu city 2 nachten[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri]12-08 tot 16-08: Tokyo 5 nachten [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri][FONT=Calibri]16-08: Tokyo narita-Amsterdam[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
tja-hangt er natuurlijk vanaf wat je er denkt te gaan doen. Maar eerst 3N Tokyo en DAN nog 3N Yokohama (=25 min per metro verderop) en 3N Nagoya-je verveelt je dood. Al die steden zien er na 2-3 allemaal eender uit met vrij weinig echte bezienswaardigheden die de westerse gaijin zal bekoren. daarentegen is de Fuji in 1 dag enkel voor bergbeklimmers 1e graad met wimpel te doen-dat zal je langer kosten. en het is super-hoog-main-holiday season-dus half Japan met z’n grootmoeder en oudere zus heeft precies hetzelfde idee.
maar je zei-zoals zovelen die wat vragen maar nalaten essentiele info te geven-niks over interesses of mogelijke andere bezoeksdoelen-dus roep ik maar wat.
Dito voor eerst 3 N Tokyo en op slot nog eens 5.
Voor mij alles bij elkaar 6-7 dagen die je met een railpass veel beter zou kunnen besteden om het wat verderwegzijne Japan en andere dingen te bezoeken.
Ik ben het wel met Bkkflyer eens, je hebt zo in het begin wel erg veel stad achter mekaar zitten. Nu ligt het er uiteraard aan wat je allemaal wil gaan doen, want Nagayo mag op zichzelf een totaal niet boeiende stad zijn, maar er zijn genoeg tripjes (Toyota-fabriek en museum, Kiso-vallei) in de omgeving mogelijk om die dagen te vullen.
Daarnaast valt Beppu me op, die hangt er wat vreemd bij. Vanuit Nara is dat al een flinke rit, en dan weer terug naar Tokyo zou per trein in ieder geval een halve wereldreis zijn, minimaal 7 uur in totaal. Is het dan niet handiger om van de hele reis een lus te maken? Dus eerst richting het westen via Nagoya, Osaka en Hiroshima, en dan weer terug via Kyoto, Nara (is op zich ook prima als dagtrip vanuit Kyoto te doen) en vervolgens door de Alpen terug naar Tokyo. Onderweg zou je dan nog stops kunnen maken in bijvoorbeeld Matsumoto of Kawaguchiko, en er zijn in die hoek nog wel meer opties. Die 5 dagen Tokyo op het eind zijn er weer vrij veel, niet dat ze niet te vullen zouden zijn, maar er is nog zoveel meer moois in Japan.
Over het budget, die €1500-2000 is bedoelt als zakgeld voor 3 personen? Of begrijp ik je verkeerd en was dat wel voor accomodaties en JRP, alleen exclusief de vlucht (en dan p.p.)?
Dus 1500-2000 euro per persoon voor entreetickets en voedsel voor vier weken. Ik kan me niet voorstellen dat je daar ergens op de wereld niet mee rond zou kunnen komen.
In Tokyo is voor de westerse toerist imo meer dan genoeg te doen. Maar zelf ben ik ook wel iemand die het leuk vindt om de winkels af te gaan.
Of je zoveel wilt zien in zo’n korte tijd moet je uiteraard zelf weten. Zelf zou ik niet zo vaak willen switchen, aangezien je dan telkens veel tijd kwijt bent aan het meenemen van je spullen, hotel zoeken etc. Ik merk zelf altijd dat wanneer ik op een dag naar een andere plek ga, dat ik dan sowieso een halve dag kwijt ben aan het vervoer, inchecken, bagage dumpen etc en de rest van de tijd meestal maar in de buurt van het hotel blijf. Je moet tenslotte telkens 's ochtends uitchecken waarna je met je koffers zit opgescheept.
Yokohama 3 nachten lijkt me vrij overbodig. Daar is wel wat te doen, maar het blijft vooral een forensenstad van Tokyo.
Onzin-juist voor Nihon. ELK station heeft 100en bagagekluizen-en meestal 10tallen hotels er vlak omheen. (de standaard bisnismenHTL). Dat heeft mij-JpN is duur dus ik probeerde zowel m’n pas als de tijd die ik had er uit te slepen wat kon-nooit meer als 5-10 min. gekost.
Wel is vervelend dat HTLs je meest voor 10.00 weg willen hebben en pas na 14/15 binnenlaten als nieuwe gast-en als JPN regels heeft, dan houden ze zich er ook aan.
Mee eens, die bagagekluizen kunnen je reis een stuk flexibeler maken. Zelf heb ik bij m’n laatste reis op een dergelijke manier tussenstops gemaakt in Kawaguchiko, Kamakura, Hiroshima en Himeji, gewoon bagage in een kluis, een dagje op stap, en 's avonds pik je je bagage weer op en reis je door naar je eindbestemming van die dag. Het soms even zoeken naar de grote kluisjes, kleintjes zijn er overal ruim voldoende, voor de grote kluisjes moet je soms aan de buitenkant van het station zijn. Bij die reis hebben we op de meeste plaatsen ook steeds 2 nachten achter elkaar gehad, geen moment het idee gehad dat we teveel bestemmingen op elkaar gepropt hadden.
Hierdoor hebben we ook maar einig problemen gehad met de inchecktijden van hotels, meestal arriveerden we toch pas 's avonds. Maar ook de keren dat we te vroeg waren leverden meestal geen problemen op, in Osaka kreeg onze kamer even een spoed-schoonmaakbeurt waardoor we na een kwartiertje wachten toch 4 uur te vroeg konden inchecken. Alleen in Nagasaki was er 's ochtends domweg nog geen kamer beschikbaar, niet alleen voor ons Nederlanders, maar ook niet voor een stel duidelijk geagiteerde Japanners. Dat krijg je nu eenmaal met nagenoeg 100% bezettingsgraad.
Ik ben toch wel aardig wat keer wat blokjes rondgelopen en rondgevraagd met m’n koffers om het hostel te kunnen vinden. Zelfs met een kaartje was het niet altijd duidelijk (stationnetje met tig uitgangen op allemaal eindeloos lange wegen). Als ik dat elke twee dagen kan doen, dan word ik daar niet vrolijk van. Wat dat betreft zit ik liever in wat minder plekken en pak ik de trein naar een andere stad.