Wij overwegen een tweede woning aan te kopen in Turkije. Dit heeft een aantal redenen:
vakantiebestemming
Verhuur
Om onze oude dag door te brengen
Investering
Omdat Turkije groot is en we het land eigenlijk nog niet goed kennen, vragen we ons af waar in Turkije we op zoek moeten gaan naar een woning die invulling geeft aan bovenstaande wensen. Voor ons is het belangrijk dat het het grootste gedeelte van het jaar mooi weer is.
We komen graag in contact met mensen die dezelfde zoektocht hebben begaan, en horen graag welke keuze ( en waarom) zij hebben gemaakt.
Maar volgens mij moet je eerst Turkije leren kennen (be-reizen) voor je kunt weten of je in Turkije wilt leven en om een locatie te bepalen waar je zou willen wonen.
Ik heb hier trouwens ook wat columns geschreven waaronder hoe we hier terecht zijn gekomen.
Als je in het zoek venster “column jaap” intikt moeten ze te voorschijn komen.
Dag Jaap, dank voor je bericht. Ik heb je column gelezen waarin je verteld over je aanloop tot jet vertrek naar Turkije. Hebben jullie je woning aangekocht via een Nederlanse makelaar en zo ja, welke?
Ik geloof niet dat het gewaardeerd word als ik hier makelaars ga aan bevelen. Vandaar dat ik een link naar mijn site in het eerste bericht gezet had. Daar kan je het hele traject dat we doorlopen hebben lezen inclusief makelaars ervaringen.
Overigens Makelaars zijn er in deze omgeving c.a 600 of zo. Makelaars waarvan ik vind dat ze betrouwbaar zijn misschien 10. En het heeft niets met afkomst te maken. Ik ken super graaiers die b.v Nederlands zijn maar ook b.v betrouwbare Turkse makelaars.
Dat is niet om je af te schrikken want ik vind dat je zonder risico hier een huis of appartement kunt kopen. Ik heb daar ook meer dan voldoende voorbeelden van. Maar meer een opmerking dat je wakker moet blijven en niet voor het aardige gesprek gaat.
Mocht na het lezen van mijn verhalen nog vragen hebben mag je me altijd mailen.