Ik ga 9 tot 29 juli met mijn familie naar Canada. We zijn in totaal met z`n vijven en vliegen op Vancouver. We gaan de eerste week met de auto, de tweede week in een camper vanaf Calgary en de derde week weer met een auto. We gaan de volgende plaatsen bezoeken (nog niet definitief)
9-11 juli Vancouver
11-12 juli Kelowna
12-13 juli Revelstoke (e.o.)
13-14 juli omgeving Lake Louise/Banff
14-15 juli Calgary
Camper 15-22 juli (rondreizen door de national parken jasper/banff)
22-23 juli Jasper
23-24 juli Wells gray provincial park
24-25 juli Sun Peaks
25-27 juli Whistler
27-29 juli Victoria
We hebben dus een druk schema, maar we willen dan ook alles zien. Ik heb erg veel moeite met het vinden van geschikte hotels/bed&breakfast/guesthouses. We hebben niet veel eisen, maar omdat we met z`n vijven zijn is het moeilijk geschikte kamers te vinden. We zijn vrijwel altijd aangewezen op twee kamers, waarvan 1 met een extra bed. Booking.com vind ik een duidelijke en overzichtelijke website, maar die hebben amper hotels in Canada.
Heeft iemand een goede tip voor een overzichtelijke hotelwebsite?
Of weet iemand leuke hotels in 1 van de hierboven aangegeven plaatsen?
Leuke tips over onze rondreis zijn ook altijd welkom
Ik ben heel benieuwd naar de reacties! Alvast heel erg bedankt!
Ik ben in Canada geweest van 9 januari tot 5 februari we hebben zelf de volgende plaatsen bezocht.
Banff - Lake Louise - Jasper - Vancouver en Whistler
In Banff is een prima hostel genaamd alpinecentre. Tevens kun je verblijven (mits je genoeg geld hebt) in het Springs Hotel.
In Lake Louise heb je het Fairmont Hotel aan het meer.
We verbleven in Jasper in het Hi hostel, maar volgens mij zijn er ook wel enkele hotels. In de winter was hier trouwens weinig te doen.
In Vancouver hebben wij overnacht in het Century Plaza Hotel en het Bestwestern. Allebei goede hotels midden in down-town. In Whistler zaten we in een appartement van Pro-ride (een snowboardorganisatie). Ik weet wel dat de een hotel niet goedkoop is. Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel.
De keten “Choice Hotels” zitten door heel Canada (zie Choicehotels.com).
Wij hebben tijdens onze vakanties in Canada in verschillende Comfort Inn´s (ook uit de Choice Hotels keten) geslapen en die bevielen goed.
Vaak kun je kiezen uit slaapkamers met twee dubbele bedden dus daar kun je met drie personen goed in slapen.
Via Expedia.com kun je ook veel hotels vinden.
Heel veel plezier tijdens jullie vakantie.
Voor leuke Bed & Breakfast over heel Canada kan je eens kijken op de volgende website: http://www.bbcanada.com/ In de linker kolom kan je per provincie zoeken en eens als je in het provincie gedeelte zit kan je per streek zoeken en dit brengt je dan naar een lijst van elk dorp/stad in die regio en de verschillende B&B’s.
Hopelijk kan je daar wat mee. Ik heb deze website al vele keren gebruikt om een B&B te vinden en het is me altijd goed bevallen. Wij verblijven liever in B&B’s dan hotels!