Hi ![]()
Wie kan mij vertellen hoe Canada is?
B.v welke plekken leuk zijn om te zien?
Groetjes :dag:
Hi ![]()
Wie kan mij vertellen hoe Canada is?
B.v welke plekken leuk zijn om te zien?
Groetjes :dag:
He Devonie,
Ik ben net een paar dagen terug uit Canada en ben naar het westen geweest. Banff, Jasper, whistler en Vancouver. Samen met een vriend een snowboardtrip gedaan. Het was erg mooi vooral de weg van Banff naar Jasper waar je dwars door de Rocky Mountains rijdt. Ik weet niet wat je wil gaan doen maar dit raad ik je erg aan, misschien is het in de zomer nog wel mooier.
:dag: Bedankt voor de tip!
Kun je er ook Mooi wandelen?
Ik hou erg van wandelen.
Ik zou er graag eens willen rondtrekken,alleen de eerste 2 overnachtingen en voor de rest zien waar je terecht komt,spannend!
Zijn de hotels een beetje betaal baar daar?
En is het aan te raden er in je eentje als vrouw rond te trekken?
Groetjes!
He Devonie,
Je kunt er prachtig wandelen. Banff heeft een nationaalpark en in de zomer zou je ook in de bergen kunnen wandelen wat in de winter pistes zijn. In Lake Lousie zit een groot meer met verschillende wandelroutes er omheen. De hotels zijn er redelijk prijzig wij verbleven in Banff in een hostel (Alpinicentre) wat prima was. We sliepen met zijn vieren op een kamer. We waren zelf met zijn drieen We betaalden ongeveer 28 dollar per nacht.
Als vrouw kun je er prima alleen reizen. De mensen zijn erg aardig en behulpzaam. Een aanrader is de route van Lake Lousie naar Jasper The Columbian Icefields een van de mooiste routes van de wereld. Je kan een auto huren maar dit is redelijk prijzig als je alleen bent. Daarnaast zijn er verschillende organisaties die deze route rijden. Op verschillende plekken kun je uitstappen om een aantal watervallen en meren te bezichtigen. Als je wat googled kun je de namen van de hostel en de weg wel vinden. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Hoi,
al naar Canada geweest of nog plannen aan het maken.
Ben zelf van plan om voor een 8tal maanden naar daar te trekken in 2010.
Leuke tips dus altijd welkom
groetjes
mie